een rs125 kopen..

Bij de rs125 en 250 weet ik dat de achtervering kan aangeschroefd en afgeschroefd kan worden... en dat spaart een goeie 1.5cm uit... dus daar had ik ook al aan gedacht, of dat die cagiva dat ook heeft... :?
Misschien een vreemd gedacht, maar 2-takt hoeft zeker niet voor racerij te zijn. Ik kan me niet inbeelden dat een suzuki gt550 van vroeger een vette racebom was... laat staan dat toermachien(de eerste die waterkoeling had bij mijn weten) van 750cc die ver z'n tijd vooruit was(ik spreek over gt750)!
2-takt is niet altijd racen. Ze zijn nerveuzer, dat is een feit, maar als het budget geen nieuwe moto kan betalen is een 2-takt voorlopgi wel een goede oplossing om te LEREN rijden en VOORLOPIG nog eventjes voort te kunnen
 
Ik heb een wat oudere Aprilia 125cc, getuned naar 160cc polini. Het is een prettige motorfiets waar je wel mee moet leren rijden. Er is een aantal zaken waar je gedegen rekening dient te houden:

-Rij hem goed in(indien van toepassing)
-Rij hem altijd netjes warm, tot circa 5 minuten nadat de tempmeter 80 graden aangeeft.
-Koppel de oliepomp af en ga mengsmering rijden die je zelf mengt, 1 op 45(ongeveer 0.2l per 10l benzine)
-Tank super 98
-koop alleen vol syntetische olie van racekwaliteit
-Gun de motor ook wat rust, alleen maar janken is niet goed.
-rij niet te lang op de snelweg, als je het doet moet je tussen de 110 km/u en 160 km/u blijven wisselen. Te lang constant is funest.

Als je deze regels volgt kan je veel plezier met de motor hebben, maar het zal geen dagelijks vervoersmiddel moeten worden. Het zijn plezierfietsen voor pleziertochten. Maar je kan er goed op toeren, ook met twee man in mijn geval en op de snelweg valt het allemaal nog wel mee. Maar ik meid de snelweg omdat er geen lol aan is. Dan pak ik de auto wel. Peukie, muziekje lekker toeren, veel beter voor de snelweg-tocht.
 
Bij de rs125 en 250 weet ik dat de achtervering kan aangeschroefd en afgeschroefd kan worden... en dat spaart een goeie 1.5cm uit... dus daar had ik ook al aan gedacht, of dat die cagiva dat ook heeft... :?
Misschien een vreemd gedacht, maar 2-takt hoeft zeker niet voor racerij te zijn. Ik kan me niet inbeelden dat een suzuki gt550 van vroeger een vette racebom was... laat staan dat toermachien(de eerste die waterkoeling had bij mijn weten) van 750cc die ver z'n tijd vooruit was(ik spreek over gt750)!
2-takt is niet altijd racen. Ze zijn nerveuzer, dat is een feit, maar als het budget geen nieuwe moto kan betalen is een 2-takt voorlopgi wel een goede oplossing om te LEREN rijden en VOORLOPIG nog eventjes voort te kunnen

:]
 
Ik heb een wat oudere Aprilia 125cc, getuned naar 160cc polini. Het is een prettige motorfiets waar je wel mee moet leren rijden. Er is een aantal zaken waar je gedegen rekening dient te houden:

-Rij hem goed in(indien van toepassing)
-Rij hem altijd netjes warm, tot circa 5 minuten nadat de tempmeter 80 graden aangeeft.
-Koppel de oliepomp af en ga mengsmering rijden die je zelf mengt, 1 op 45(ongeveer 0.2l per 10l benzine)
-Tank super 98
-koop alleen vol syntetische olie van racekwaliteit
-Gun de motor ook wat rust, alleen maar janken is niet goed.
-rij niet te lang op de snelweg, als je het doet moet je tussen de 110 km/u en 160 km/u blijven wisselen. Te lang constant is funest.

Als je deze regels volgt kan je veel plezier met de motor hebben, maar het zal geen dagelijks vervoersmiddel moeten worden. Het zijn plezierfietsen voor pleziertochten. Maar je kan er goed op toeren, ook met twee man in mijn geval en op de snelweg valt het allemaal nog wel mee. Maar ik meid de snelweg omdat er geen lol aan is. Dan pak ik de auto wel. Peukie, muziekje lekker toeren, veel beter voor de snelweg-tocht.

Allezins ga ik u tips onthouden ;) maar nu ff offtopic wat is wel een goede 25Kw fiets voor alledaags gebruikt (en waarschijnlijk allemaal geen 125cc fietsjes B| ) en dan liefst 125cc fietsjes, +125cc is geen optie met die kl*te 25Kw wet in belgië O-)
dus iemand?
 
Alternatief:
Cagiva planet 125cc
monocylinder, watergekoelde motor met nicasyl cilinder
trekt altijd "goed" op (met de 25kw dan)

In principe zou het dus niet meer nodig zijn de cylinders elke X kilometers te vervangen heb ik mij laten wijsmaken...

Motor is even licht als een rs, is minder nerveus omdat de powerband wat meer gespreid ligt en minder "piekend" is, is enkel een beetje duurder... van zithoogte heb ik GEEN idee...(dat is dus de laatste eis die moet voldoen :? )
Een Cagiva Planet is ook een 2-takt (blijft dus meer onderhoud vragen) ,zit hetzelfde blok onder als de Cagiva Mito. Het is wel een mooie kleine lichte motor waar een klein iemand oppast, gewoon ff uitproberen.
 
Allezins ga ik u tips onthouden ;) maar nu ff offtopic wat is wel een goede 25Kw fiets voor alledaags gebruikt (en waarschijnlijk allemaal geen 125cc fietsjes B| ) en dan liefst 125cc fietsjes, +125cc is geen optie met die kl*te 25Kw wet in belgië O-)
dus iemand?
Nieuwe Honda CBR125?
 
Ik ben juist gaan horen voor de nieuwe honda CBR125... die heeft 11kw en mag dus bereden worden met een autorijbewijs als je een rijbewijs hebt van voor het jaar 200x(kweet het juiste getal niet)
Dus dat is eigenlijk een moto die hoort bij een autorijbewijs, kost 2675euro nieuwprijs.
dus dat is een gans andere regel... met een 11kw of <11kw mag je in België geen motorijbewijs gaan afleggen... en eerlijk gezegd de honda CB500f heeft een lager zadel als die cbr125! |(
dus uitgesloten!
 
ja een cbr125 is echt een kinderfietsje.
Ik heb bij Felix & Jos in Beringen eens op zo een ding gezeten.
Ik ben 1m93 en ik moest mezelf al krom doen om erop te kruipen.
En dna zwijgen we nog van het vermogen 7,... Kw |(
Maw een opgefokte scoot rijdt je der zo uit.
maarja mss wel een geschikte fiets voor een beginnende Hondaliefhebber.
 
Euhm er was er nog eentje, ik meen van yamaha, heel apart ding O-) Hoe heette dat kreng toch ook alweer, dat zou ik op moeten zoeken :?

[edit]

Het was een suzuki VanVan })
11 kW O-)

Heeeeeeeeele moooooie :X :+
 
Laatst bewerkt:
Het was een suzuki VanVan
11 kW
Motos van 25kw zijn in belgië geen motos voor het (kleine) motorijbewijs maar voor het rijbewijs van de wagen(ALS je dat al minstens 2jaar bezit EN ALS je rijbewijs gehaald is van voor het jaar 200x(weeral, ik ken het exacte jaar niet). idem dito met die cbr125 :r
 
Motos van 25kw zijn in belgië geen motos voor het (kleine) motorijbewijs maar voor het rijbewijs van de wagen(ALS je dat al minstens 2jaar bezit EN ALS je rijbewijs gehaald is van voor het jaar 200x(weeral, ik ken het exacte jaar niet). idem dito met die cbr125 :r

11Kw is dus auto, op een 25Kw stap je niet op zonder motorrijbewijs, of je houd van risico's nemen :?
Maar die CBR125 is inderdaad :r Dus blijven we bij de RS125 en de mito?
 
Alternatiefjes gevonden en dus vraag ik weer volop naar ervaringen en meningen.

De 25kw-regelementen in acht nemende en
Voor haar zithoogte passen:
-chopperkes:
* kawasaki EL250(4-takt) van 1998, 10.000km gereden @2000euro
* suzuki GN250 van 1992, 17.000km gereden @900euro =>luchtgekoeld
-naked:
* Suzuki bandit400 van 1996, 30.000km gereden @2900euro

vallen de prijzen nog mee? Of is dit nogal overdreven?
GN250 is bekrast op de tank en bezit hier en daar een deukje
el250 ziet er goed uit, enkel een kras op de uitlaat
bandit400 heeft een aangepaste achterveer nodig

Graag veel reacties,

dan kan ze snel beginnen :]
 
ik dacht dat je meer een sport wou voor je vriendin :X De prijzen lijken me wel redelijk :) Of zei ik net iets doms :? :9
 
CBR125 is echt net een brommer, beter haal je dan een Motodax of ZB met 110cc. geeft grotere kicks, is stijlvoller en veel aparter.
 
Alternatiefjes gevonden en dus vraag ik weer volop naar ervaringen en meningen.

De 25kw-regelementen in acht nemende en
Voor haar zithoogte passen:
-chopperkes:
* kawasaki EL250(4-takt) van 1998, 10.000km gereden @2000euro
* suzuki GN250 van 1992, 17.000km gereden @900euro =>luchtgekoeld
-naked:
* Suzuki bandit400 van 1996, 30.000km gereden @2900euro

vallen de prijzen nog mee? Of is dit nogal overdreven?
GN250 is bekrast op de tank en bezit hier en daar een deukje
el250 ziet er goed uit, enkel een kras op de uitlaat
bandit400 heeft een aangepaste achterveer nodig

Graag veel reacties,

dan kan ze snel beginnen :]


Nu weer even ontopice, ben je er ondertussen al uit? Opzich ben ik wel benieuwd, en pics mag ook altijd :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan