Een schade motor gekocht.... en nu?

hillbil

MF'er
4 okt 2004
149
0
Appingedam
Ik heb kortgeleden een nieuwe motor gekocht,
ik ben deze tegengekomen bij een zaak in friesland, en hierop direct een testrit gemaakt. Deze testrit beviel heel slecht:
De motor werdt koud als je harder ging rijden dan 80km/h
Stationair draaien wilde de motor niet, dan sloeg deze af
Harder dan 100km/h wilde de motor ook niet, dan ging deze stotteren en raar doen.

Terug bij de garage heb ik gezegt dat ik geen belangstelling had omdat hij slecht liep, toen boden ze aan om de motor een grote beurt te geven en of ik het dan nog eens wilde proberen, dat wilde ik wel op voorwaarde dat ze de motor naar hun vestiging zouden brengen in Groningen.

zo gezegd zo gedaan, 2de testrit gemaakt, motor liep prima, motor gekocht, maar na 3 maanden (week na aflopen garantie) kreeg ik kortsluiting in de bedrading, en motor deed niets meer, en bij het uitelkaar halen van de motor, bleek deze een en al verborgen schade te hebben!!!! :(

Nu heb ik de motor teruggebracht naar de garage en ze zouden het nakijken, en een oplossing bedenken.
Het is trouwens een Kawasaki GPX600R en de garage is: Boonstra Motoren

WAT MOET IK NU DOEN 0-)
 
Wat voor schade is het? als het niet ernstig is zou ik ze de bedrading en verdere schade (kosteloos) laten repareren en er gewoon op doorrijden.

als het ernstige schade is zou ik de hele motor inleveren en mijn geld terugvragen. Vooral omdat Boonstra heel veel handelt in schademotoren en ze dus waarschijnlijk wel wisten dat dit een schademotor was.
 
Je vertrouwen in deze motor is eigenlijk al helemaal weg lijkt mij, zou vragen of je voor dezelfde prijs een ander mag uitzoeken.
 
De schade valt over het algemeen mee!
De meeste schade is gewoon kapschade, en van de buitenkant niet te zien, dus
gewoon stukken kap aanelkaar gelijmd en dat soort dingen!

Verder heeft Boonstra duidelijk gezegd dat ze niet wisten dat deze motor schade had, maar dit geloof ik niet echt, omdat ze de motor twee keer een grote beurt hebben gegeven!
1 x in friesland tussen mijn twee proefritten in, en 1x in groningen nadat ik hem gekocht had, toen hebben ze hem een opleverbeurt gegeven

ik hou jullie op de hoogte wat boonstra nu gaat doen, maar ik denk dat ik de motor kostenloos laat repareren en er gewoon mee door blijf rijden!
Motorisch is de motor prima (op de bedrading na dan)
 
De schade valt over het algemeen mee!
De meeste schade is gewoon kapschade, en van de buitenkant niet te zien, dus
gewoon stukken kap aanelkaar gelijmd en dat soort dingen!

Verder heeft Boonstra duidelijk gezegd dat ze niet wisten dat deze motor schade had, maar dit geloof ik niet echt, omdat ze de motor twee keer een grote beurt hebben gegeven!
1 x in friesland tussen mijn twee proefritten in, en 1x in groningen nadat ik hem gekocht had, toen hebben ze hem een opleverbeurt gegeven

ik hou jullie op de hoogte wat boonstra nu gaat doen, maar ik denk dat ik de motor kostenloos laat repareren en er gewoon mee door blijf rijden!
Motorisch is de motor prima (op de bedrading na dan)

Laat ff weten hoe het is afgelopen

succes
 
Een grote beurt en daarna de afleveringsbeurt... hmz vast hebben ze het bij die ene grote beurt gelaten. Maar dat terzijde...

Als de motor echt aan alle kanten is opgeknapt dan zou k het echt niet pikken. Probeer echt je geld terug te krijgen. Want dit hadden ze echt moeten zien en moeten vertellen vind ik. En daar niks meer kopen!
 
Je had het kunnen weten bij BOONSTRA :X

Kijk maar eens op marktplaats onder de noemer schademotoren.
Het sterft daar van de advertenties van Boonstra!
Succes :]
 
Hey!
Weet je inmiddels al wat meer?
Hebben ze iig al iets van zich laten horen?
nou ik hoop het!

dan kunnen we een saampies rijden! :]

Maar dat Boonstra eigenlijk wel een slechte naam heeft, hmm handig om te weten!
 
ik heb daar een blok voor mijn gixxer gehaald, niks mis mee. Het lijkt me trouwens een beetje rar dat ze weten dat hij schade heeft, en dan heel verbaasd reageren, ze weten zelf ook wel dat daar gezeik van komt.
 
Paul TL1000R je hebt gelijk,
Boonstra motor echt niets op aan te merken,
Ze hebben de bedrading gerepareerd, de kappen opnieuw vastgezet (helaas wel met lijm enzo, maar jah ze kunnen er moeilijk helemaal nieuwe kappen op zetten)
En de motor netjes af gesteld en dergelijke

Dit hebben ze gratis gedaan onder de garantievoorwaarden!!!!
Dus echt hartstikke tof van ze.

Enne ze hebben nogmaals hun excusses aangeboden, en mij het telefoonnummer gegeven van de verkoper die mij de motor heeft verkocht, mocht ik het nog met hem uit willen praten, en eventuele misverstanden oplossen

NU KAN IK WEER :] :] :]
 
Nou, perfect opgelost dus..

maar voor een volgende keer: als je lid bent van de ANWB, kun je een keuring door hun laten uitvoeren, waarbij ze je motor geheel nazien op gebreken, zoals ze ook bij auto's doen etc. Dan weet je (binnen je garantietermijn) precies wat er aan scheelt.
Maar in dit geval hebben ze je 'extended' garantie verleend dus, heel netjes en correct :)
 
...

Maar dat Boonstra eigenlijk wel een slechte naam heeft, hmm handig om te weten!

Paul TL1000R je hebt gelijk,
Boonstra motor echt niets op aan te merken,
...
Dit hebben ze gratis gedaan onder de garantievoorwaarden!!!!
...
NU KAN IK WEER :] :] :]

Toch wel fijn te merken dat het allemaal netjes opgelost is, en misschien zelfs beter dan verwacht.
Ben zelf ook al enkele malen bij Boonstra-Motoren geweest omdat ze daar behoorlijk veel onderdelen hebben.
Ondanks dat ik vond dat de verkopers/sleutelaars daar een beetje... nors :? , overkwamen doen ze gewoon netjes hun werk..en dat is het belangrijkste lijkt mij!

Veel plezier met :]
 
Toch wel fijn te merken dat het allemaal netjes opgelost is, en misschien zelfs beter dan verwacht.
Ben zelf ook al enkele malen bij Boonstra-Motoren geweest omdat ze daar behoorlijk veel onderdelen hebben.
Ondanks dat ik vond dat de verkopers/sleutelaars daar een beetje... nors :? , overkwamen doen ze gewoon netjes hun werk..en dat is het belangrijkste lijkt mij!

Veel plezier met :]
Het zijn natuurlijk wel friezen/groningers he ;)
 
jah ze zijn idd wel een beetje nors als ze binnenkomen,
En zeker als je daar binnenkomt met weinig kennis over een motor, dan hebben ze direct zoiets van... wat komt die nou weer te zeuren..
Maar als ze merken dat je een beetje ervaring hebben, en
als ze je wat beter kennen worden ze wel steeds vriendelijker
Maar ze kwamen eerst ook bij mij over als een aantal norse mensen
Maar dat is nu wel over.

AL ga ik mijn motor daar niet heen brengen voor een eventuele grote beurd of ander afstel werk wat ik zelf niet kan doen, daar zijn ze namelijk veels te duur voor
 
Terug
Bovenaan Onderaan