Een slim idee?

Wel of niet aantrekkelijk?

  • Ja

    Stemmen: 10 52,6%
  • Nee

    Stemmen: 9 47,4%

  • Totaal aantal stemmers
    19

Cetrac

Die hard MF'er
27 jul 2006
250
0
Helmond
Beste heren en dames,

Omdat ik volgend jaar naar Engeland (JA Engeland) ga verhuizen leek het mij een leuk plan om eens te kijken of er animo is voor een klein bedrijf wat im- en export regelt van en naar Engeland/Nederland. Er zijn immers genoeg mensen die dat willen doen maar niet weten hoe of wat.

Ik dacht hierop in te spelen omdat ik toch al een aantal keer hiermee te maken heb gehad, en och om mensen aan de motor te helpen is altijd leuk..


Mijn vraag... is dit een aantrekkelijk iets?
 
als 't daar goedkoper is dan hier (incl. verzenden) Ja..
in elk ander geval, Nee
 
Voor nieuwe motoren wel, old timers ligt een beetje aan welke natuurlijk. BPM kennen ze daar niet.
 
kijk eens wat de naheffingen zijn op import van uit niet EEG landen, denk dat een doorstuurservice wel kans van slagen heeft, mits de kosten daar lager zijn...

Zo kun je in Dldl b.v. veel makkelijker een amerikaan goedgekeurd krijgen dan hier, dus Amerikaan importeren via Dldl , daar invoeren, en hier gewoon kenteken over schrijven is 10 keer eenvoudiger
 
1. Wil het aantrekkelijk zijn dan moet het van a-z goed geregeld zijn. Dus vervoer. Inpakken uitpakken, BPM papieren, douane.

2. Een beetje mager als je daar je brood mee wil verdienen. Doe dan ook voor auto's of doe het voor heel europa.
 
Voeg er ook aan toe dat je voor waarschijnlijk iedere motor een andere koplamp moet kopen: lichtbeeld bij engelse voertuigen is net andersom als hier op het vastland...
 
@Den: Nee dat klopt niet, de koplampen zijn veelal met een schroef aanpasbaar, dat hebben we tot nu toe bij alle motoren gedaan.
 
Fijn dat jullie die responses geven, ik ga eens kijken hoe ik dit plan goed kan aanpakken, en ja het mag misschien mager werk zijn, maar het hoeft niet alleen een particuliere im- en export te zijn.

Hartelijk dank!
 
@Den: Nee dat klopt niet, de koplampen zijn veelal met een schroef aanpasbaar, dat hebben we tot nu toe bij alle motoren gedaan.
Vreemd, mijn neef moest, om zijn engelse honda cb500 bij het rdw goedgekeurd te krijgen een andere lens monteren :?
(maar dat was 2001/2002)
 
Laatst bewerkt:
in engeland zit het stuur aan de verkeerde kant...

_O-


on topic: als ik zoiets van plan zou zijn zou ik er wel een paar extra centen voor over hebben om het 'vertrouwd' te doen met iemand die mijn eigen taal spreekt ja! idd moet het dan wel goedkoper zijn dan een fiets uit nederland of andere landen.
 
Als het USA was dan was het zeker interessant, oude VW busjes importeren, is gouden handel, vanwege de weinige regen daar (Californië bijv). Maar ik denk dat het engelse klimaat iets minder geschikt is... :+
 
een pension of zo iets met MF korting en die nemen gelijk wat spullen mee,scheeld weer verzendkosten en misschien douane
 
Terug
Bovenaan Onderaan