Een 'slimme' helm ... ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tensive

MF veteraan
14 okt 2001
5.754
0
Arnhem
bron: rtlnieuws.nl

Slimme helm voor motorrijders op komst
Er is een slimme helm voor motorrijders op komst. De helm is een vinding van een Britse industrieel ontwerper.

Display
Net als bij piloten van straaljagers kunnen de dragers via een display in het vizier zien hoe hard ze gaan. Bovendien wordt zichtbaar of de knipperlichten aan staan en in elke versnelling ze rijden.

Blik op de weg
De vinding is bedoeld om de verkeersveiligheid te verbeteren. Dragers van de nieuwe helmen hoeven niet steeds naar de metertjes op het stuur te kijken, maar ze kunnen de ogen op de weg houden en zo sneller reageren op onverwachte situaties.

Draadloos
De 24-jarige uitvinder zoekt momenteel een fabrikant voor zijn overigens draadloze product. Hij hoopt dat de helmen binnen vijf jaar op de markt zijn.

Nou, ben benieuwd. Snelheid interesseert me niet zo heel erg.. zie ik wel op m'n display. Bovendien denk ik dat die dingen op m'n vizier teveel afleiden :P

Wel handig: knipperlichten-indicatie. Regelmatig zie ik sommige motorrijders hun knipperlichten aan laten staan, kan dat ook weer voorkomen worden ;)

Ben trouwens wel benieuwd hoe duur dit geintje gaat kosten (en of het wel aan gaat slaan....) ... en of het überhaupt wel hier in Holland aan zal komen ;)
 
In BMW auto's zit toch ook al zo'n HUD display (head up display) wat allerlei info op de voorruit projecteerd? In een helm zie ik het niet zo zitten.
 
In BMW auto's zit toch ook al zo'n HUD display (head up display) wat allerlei info op de voorruit projecteerd? In een helm zie ik het niet zo zitten.

Bij conrad hebben ze een HUD te koop zag ik. Kan ingebouwd worden bij iedere auto met electronisch snelheidsmeter aansturing. Vrijwel iedere auto dus, alleen oude brikken niet.
 
nieuwe helm op komst

zal idd wel een duur geintje worden, maar wel een hoog hebbeding gehalte :9~

Oeps, topic niet gezien. |(
Moet eerst maar es zien of het werkelijk werkt... (en dan kijken of het wel een fiks bedrag waard is).

full
 
Bij conrad hebben ze een HUD te koop zag ik. Kan ingebouwd worden bij iedere auto met electronisch snelheidsmeter aansturing. Vrijwel iedere auto dus, alleen oude brikken niet.

Moet die snelheidsmeter dus ook in/op motor worden geinstalleerd. Kost ook alweer extra centen B|

Ben benieuwd wat ze gaan doen om het extra aantrekkelijk te maken :X
 
Werd vanmiddag bijna gesandwiched door een of ander prutsgebakje (invoegen en vooral niet kijken) met die optie had ie het niet overleefd. :)
Hm, ruik ik hier een begin van een 'gat in de markt' ? O-)

Maar je hebt gelijk: d'r zijn mensen die je wel es van de weg af wilt schieten :X .
Zou een hoop geërger schelen met die onnodige linksrijders ;)
 
pfff alsof ik geïnteresseerd ben in welke versnelling ik zit... :?

zou handiger zijn als de helm me informeert over snelheidscontrole's....
 
Wat een onzin. Laten ze liever een helm ontwikkelen die EN goedkoop is EN geluids arm EN prettig zit EN niet beslaat EN ingebouwde speakers heeft.

Een display..... donder op.


Mazzzel,

Roland
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan