Een SpyBall alarm op een Suzuki GSX R 600

Microdude

Die hard MF'er
20 jan 2003
366
0
Winsum (Groningen)
Ik ben van plan om een Alarm (Spyball) op mijn nieuwe motor te laten monteren. Het is een Suzuki gsx r 600 van het jaar 2001.
Dit om twee redenen:

1)
Ik heb gekeken naar een verzekering, en Unive komt toch het beste uit de bus, maar geeft een korting op de premie wanneer er een SCM goedgekeurd alarm op geinstalleerd is.
20 jaar; 2 schadevrije jaren; (een gigantische premie helaas)

2)
Ik vind het ook fijner, wanneer ik een keer mijn motor op een plek zet waar veel mensen langskomen, dat niet iedereen met zijn handjes aan die motor gaat zitten, mooi dat dan het alarm al afgaat.

Nu heb ik een aantal vragen, hoe denken jullie over een alarm? Vinden jullie dit ook een prettige gadget om op je motor te hebben? Voor 500 euro een alarm laten inbouwen incl certificaat, is dit duur of niet?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
 
Ik heb het niet gedaan omdat ik pas na 3 jaar de inbouw zou terugverdienen met het premieverschil
En als ik in mn omgeving kijk is het soms nog wel es gezeik met zo'n ding...of de accu.
 
mijne zat erop toen ik hem kocht en het scheelde mij wel centjes toen ik zei dat ie erop zat, ff kopie certificaat opgestuurd en voila
 
Ik heb ook na aankoop een Spyball laten monteren, ik heb er alleen maar goeie ervaringen mee, papa die zijn zoontje wel ff op de motor tilt en het alarm begint te gillen(zoontje ook trouwens) je kent het wel, die mensen die denken dat alles zomaar kan.ook de verzekering gaf een korting na het tonen van het certificaat.
Gevoeligheid is instelbaar en over je accuspanning hoef je je geen zorgen te maken, na een bepaalde peiode schakelt het alarm over op laag verbruik, staat ook in de papieren vermeld.
Greeetzzzz
 
Ik heb zelf een Spyball alarm op mijn motor zitten en ben daar erg tevreden over. En ik heb er nooit problemen gehad in bijna 3 jaar tijd.
 
het enige wat ik had was dat de handzender zichzelf spontaan afmeldde en het niet meer deed .
 
ik heb er ook een spyball alarm opzitten. "In den beginne" toen mijn motor 's nachts nog buiten stond hadden de katten de neiging om vanaf de schutting via mijn motor op de grond te springen... :+ je raad t al. vaak 's nachts op voor niks dus. Wel een veilig gevoel i.i.g.
 
Kom ik weer.

Al die jengel alarms zijn al lang achterhaald.
Je kan tegenwoordig voor veel minder geld een GPS/GSM alarm (vanaf € 239,-) krijgen.
Als het alarm nu afgaat, krijg jij een belletje en met een beetje geluk kan je nog zien waar die motor is ook.
Uiteraard zijn er dan weer piskijkers die dan weer allemaal scenario's naar boven halen dat het weer niet zo hoeft te zijn.
Alles heeft zijn voors en na's.

BTW, ik heb een spyball alarm en ik ben er niet echt tevreden over.
Kheb er nu al tegen wil en dank al 2 Spybal alarms gehad en bij alle 2 ging de handzender verrot.
Nieuwe zender plus programmeren was elke keer iets van € 45,- (Hfl 100,-!!)

Mijn volgende motor krijgt dus zo'n GPS/GSM alarm!

Think about it :)
 
Ik wil zelf ook een alarm op mijn motor zetten, maar nu hoor ik best veel slechte verhalen over spyball en de andere gangbare merken. ik weet niet in hoeverre deze verhalen ook echt waar zijn en hoe vaak ze voorkomen. nu heb ik op deze site een ander alarm gezien wat volgens mij echt super handig is. Een soort bolletje maak je vast aan je bos sleutels en als je binnen bereik van de antenne, die in je motor zit, bent dan gaat het alarm automatisch uit. verder is het identiek aan alle andere alarmen. Ik koop dus dat alarm denk ik.
site:
http://www.motorxenon.com/product_info.php?cPath=23&products_id=70&osCsid=cf8470a38e162069ab0fb28055a081c0

Groeten hessel
 
Kom ik weer.

Al die jengel alarms zijn al lang achterhaald.
Je kan tegenwoordig voor veel minder geld een GPS/GSM alarm (vanaf € 239,-) krijgen.
Als het alarm nu afgaat, krijg jij een belletje en met een beetje geluk kan je nog zien waar die motor is ook.
Uiteraard zijn er dan weer piskijkers die dan weer allemaal scenario's naar boven halen dat het weer niet zo hoeft te zijn.
Alles heeft zijn voors en na's.

BTW, ik heb een spyball alarm en ik ben er niet echt tevreden over.
Kheb er nu al tegen wil en dank al 2 Spybal alarms gehad en bij alle 2 ging de handzender verrot.
Nieuwe zender plus programmeren was elke keer iets van € 45,- (Hfl 100,-!!)

Mijn volgende motor krijgt dus zo'n GPS/GSM alarm!

Think about it :)

Ik heb om dezelfde redenen als topicstarter een Spyball, met name punt twee. Plus dat mijn fiets zonder zoiets niet eens te verzekeren is, vermoedelijk. Op de vorige fiets ook, en probleemloos.

Zo'n GPS-geval heb ik ook overwogen, maar ik doe het niet. Zolang ik de nieuwwaarde terug krijg van de verzekering (de eerste twee jaar, en daarna is het toch weer s tijd om in te ruilen).... dan wil ik niet eens weten waar het ding gebleven is! Weet jij veel wat er inmiddels dan allemaal mee gebeurd is? Stel je voor dat hij net-niet-total-loss terug komt. Neuh. Geen trackinggeval er op voor mij (en in een afgesloten stalen bestelwagen betwijfel ik de werking daarvan ook zeer, maar dat terzijde).

Neuh. Die Spyball, en ieder ander alarm met toeters-en-knipperlampjes: Voornamelijk lekker makkelijk voor als je motor naast het teras staat. Verder: Alarm of niet, als ze m willen jatten, dan jatten ze m toch wel.
 
Ik heb er zelf ook zo'n alarm op laten zetten. Binnen een week was ie daarna gejat. Maar ik heb het wel kunnen zien gebeuren dankzij het alarm...
Bij de volgende motor zou ik m er zo weer op laten zetten, en niet alleen om de verzekering
 
zit er ook aan te denken, die premie die je minder betaald is overigens weinig. Waar kun je dit het beste doen of kan elke dealer het (lijkt met niet :? ) ?

s4s
 
Mensen klagen soms wel over spyball, maar hebben die ook de nieuwste versie?

Ik heb precies hetzelfde als de TS. alleen ik ben 21 jaar, ga ook bij unive, na 1 jaar heb ik het er al bijna uitgehaald als ik een SCM goedgekeurd alarm heb, heb ook een suzuki gsx-r 600 uit 2001 :p Dus mooi een spyball (wilde eerst een andere, maar dat is te ver weg met inbouwen :( )
 
Zelfde motor (2002), zelfde alarm, nooit problemen, heeft deze winter 3 1/2 maand stil gestaan in een koude garage zonder druppellader of wat dan ook, starten en lopen op de derde aanslag van de startmotor. :}
 
Mensen klagen soms wel over spyball, maar hebben die ook de nieuwste versie?

Ik heb precies hetzelfde als de TS. alleen ik ben 21 jaar, ga ook bij unive, na 1 jaar heb ik het er al bijna uitgehaald als ik een SCM goedgekeurd alarm heb, heb ook een suzuki gsx-r 600 uit 2001 :p Dus mooi een spyball (wilde eerst een andere, maar dat is te ver weg met inbouwen :( )

Ik heb even een mail naar je toegestuurd, want ik kan me niet voorstellen dat je het alarm bijna in een jaar kan terugverdienen. Ik doe er bijna 3 jaar over.. :S

Weten jullie iets van de prijzen af? Het goedkoopste waaar ik een spyball alarm kan laten inbouwen is voor 500 eu.
 
Op moment staat mijn motor bij de dealer voor een Spyball alarm :) Het scheelt me gewoon gigantisch in de verzekeringskosten, wat ik terug kan verdienen, en ik heb het gevoel dat ik er ook nog baat bij heb.....

Hoe wert dat trouwens, zo'n zendertje? Das toch niet allemaal universele troep (ik bedoel, ik met mijn afstandbediening een spyball alarm van een andere motor uitzetten??)

Lijkt me niet, dus misschien wel een nutteloze vraag :P (ff voor de zekerheid ;) )
 
Op mijne nieuwe Yamaha zit een Cyclelok alarm op.(orgineel van Yamaha)
Heeft eigenlijk de zelfde werking van een SpyBall.
Voor je bat. moet je geen bang hebben, geactiveerd gebruikt dat ongeveer 0,4a en na 24u. gaat dat in slaapstand en verbruikt het nog minder.
Trouwens een hand kun je nog (voorzichtig) op de motor leggen, maar een tik tegen geven dan begint hij/zij van haar oren te maken.
Alarm of niet, ik leg hem toch nog steeds vast met een discslot en een ketting.
 
Hoe wert dat trouwens, zo'n zendertje? Das toch niet allemaal universele troep (ik bedoel, ik met mijn afstandbediening een spyball alarm van een andere motor uitzetten??)

Lijkt me niet, dus misschien wel een nutteloze vraag :P (ff voor de zekerheid ;) )

Zendertje is standaard, word ingelezen via het alarm van motor.
Je moet geen bang hebben dat iemand anders met zijn zendertje je alarm kan afzetten!
Wel zien, met mijn alarm toch, dat je je de afstandbediening nooit kwijtspeelt als hij op alarm staat want dan krijg je het met geen mogelijkheid nog afgezet en zit je met een groot probleem.
 
Terug
Bovenaan Onderaan