Een stil slachtoffer... welk type bike is dit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Radish

MF veteraan
18 jul 2003
1.009
2
Bloemendaal
Ik sloeg vanochtend de Volkskrant open... en dit is wat me als eerste opviel: een motorfiets die gezien de kleur betere en zonniger tijden vóór de oorlog doet vermoeden. Gesneuveld in de gevechten in en om de Oekraiense stad Nikishine. Wat is het voor motor vroeg ik me af...

1351289.jpg
 
Laatst bewerkt:
Geen Ural of Dnepr, tis een 2takt het is zo te zien een Planeta 350.
ic-350-1358731_b_9b81160dc38f10ac.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dit is inderdaad een IZH, dit merk heeft meen ik meer motoren gemaakt dan welk ander merk dan ook?

de 350 1 pitter is de planeta, de 350 2 pitter is de jupiter.
IZH is een onderdeel van de izmash fabriken, waar ze veel meer voertuigen en o.a ook de kalashnikov maakten.
 
Dit is inderdaad een IZH, dit merk heeft meen ik meer motoren gemaakt dan welk ander merk dan ook?

de 350 1 pitter is de planeta, de 350 2 pitter is de jupiter.
IZH is een onderdeel van de izmash fabriken, waar ze veel meer voertuigen en o.a ook de kalashnikov maakten.
Zo
Goed op de hoogte
full
 
Dat was in 1978 bijna mijn eerste motor, stond bij Jan Arbeider in de vogelenbuurt in Utrecht.
Heb toen toch maar gekozen voor een 2 cilinder CZ 250cc, die na een half jaar werd vervangen door een Suzuki GT550 uit 1975.
Wil zo,n Jupiter nog steeds wel hebben hoor :9~
 
Ik sloeg vanochtend de Volkskrant open... en dit is wat me als eerste opviel: een motorfiets die gezien de kleur betere en zonniger tijden vóór de oorlog doet vermoeden. Gesneuveld in de gevechten op de Oekraiense stad Nikishine. Wat is het voor motor vroeg ik me af...

[afbeelding]


Lijkt wel of er een tank overheen is gereden.
 
Dat was in 1978 bijna mijn eerste motor, stond bij Jan Arbeider in de vogelenbuurt in Utrecht.
Heb toen toch maar gekozen voor een 2 cilinder CZ 250cc, die na een half jaar werd vervangen door een Suzuki GT550 uit 1975.
Wil zo,n Jupiter nog steeds wel hebben hoor :9~~

..Ik ook wel, ze hebben meer leuke modellen gemaakt.
Maar het moeilijk-verkrijgbare van de onderdelen laten me't nog bij jawa houden.,.

Het schijnen wel goede spantrekkers te zijn..
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan