een stukje gaan rijden kan deugd doen!

Wafelijzer

MF veteraan
7 jun 2001
1.669
0
Belgie
Als het mij allemaal eens teveel wordt kruip ik op mijn motor. De motor mag koud zijn, als ik echt kwaad ben en mijn humeur op onweer staat is het vol de gas erop van bij de eerste meters. Dan ben ik voor minstens een half uur weg en als ik dan thuiskom voel ik mij al een heel stuk beter.

Zo ben ik laatst eens gaan afreageren toen ik ruzie had met m'n vriendin (dan moet ik eerst wat stoom aflaten of het wordt alleen maar erger), en ook tijdens de blokperiode zijn er dagen dat ik er echt eens nood aan heb.

Zolang mijn moto rijdt heb ik geen anti-depressieva nodig. Hebben jullie dat ook of ben ik hierin alleen?
 
Je bent zeker niet alleen. Pas alleen wel op dat dat afreageren je geen ongelukken of boetes opleverd.
 
Als ik aan het leren ben voor een tentamen en als het echt niet gaat, als ik echt geen zin heb ga ik lekker een uurtje scheuren met de motor en ik kan er weer tegenaan !
Heerlijk
 
Dat doe ik ook regelmatig, is niet verstandig want echt verantwoord gaat het dan niet.

Laatst ook nog wat gezeik op school enz, ff afreageren, kwam ik op een klein bosweggetje op de andere baan en het was best wel druk maar er kwam gelukkig niks aan, was een erg krappe bocht en gelukkig ging ik niet echt hard maar ik zou als er wat aan was gekomen wel met 50 tot 60 km/u frontaal op een koekblik gekanld zijn.

Maar als je een beetje saggerijnig bent enz is het echt heerlijk om motor te rijden, gaat meestal ook extra hard, geeft een beter gevoel dan zacht rijden en dan ben je weer helemaal vrolijk.

Verstandig? Nee
Helpt het? JA!
 
Ik vind dat je op de fiets met niks anders bezig bent als met motorrijden en de daarbij horende concentratie enzo...

In de auto is het veel makkelijker om te gaan zitten kniezen en denken...

Ik stap dan ook graag op de fiets om ff te relaxen. Al is het 20 minuten een blokkie om.
Vaak wordt het toch wel langer omdat het zo'n lekker (vrij) gevoel geeft.

Hoofd helemaal leeg wat betreft "depri" gevoel en lekker rijden en dan dus ook "leeg" thuis komen.
 
Ja, uiteraard! Als ik een week geen motor rijdt wordt ik gek!
naughty.gif
rolleyes.gif
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het in het verleden weleens gedaan als ik me ff af moest reageren.
Maar ik doe het niet meer.

Het is mijn te gevaarlijk.

Ik reageer me wel op een andere manier af.
 
niet zozeer als ik kwaad ben, 1x gedaan pas, heb mezelf in rijkunsten overtroffen toen...

Maar ik heb nu al 4 dagen niet meer gereden en
als ik op de fiets (jeweetwel, die met trappers)
zit dan zit ik in gedachte al in te denken hoe
ik die bocht zou nemen als ik op de motor zou zijn.

Ben ook prikkelbaarder en onrustiger als ik
enkele dagen niet gereden heb....IK GA DALIJK
RIJDEN!!!


Ik zat me gisteren ook al af te vragen hoe ik
de winter door moet komen.. :( :(
 
zorg wel dat je motor warm is als je gaat afreageren dan heb je er een stuk langer plezier van.


}) }) de zorgen vliegen van je af bij 250 km/h }) })
 
En daarna moe en voldaan je motortje stallen en lekker in bed duiken ;) Ik ben nog wel eens moe na een flink stuk motorrijden... en dan kan ik ook heerlijk slapen. Maaruh als ik kwaad ben, motorrijden? Hmm ben al een tijdje niet meer heel erg kwaad geweest dus weet het niet... en ik mag nog steeds tot eind augustus niet rijden, dus tot die tijd moet ik niet af willen reageren op de motor ;)
 
Ik heb dat ook, motorrijden is een soort uitlaatklep. Maar ik hoef er niet persé harder dan anders voor te rijden. Gewoon het rijden opzich werkt al. En als ik een week geen motor rijd, dan word ik heel, eh, anders.
 
Op vrijdag 31 mei 2002 19:32 schreef JK het volgende:
En daarna moe en voldaan je motortje stallen en lekker in bed duiken ;) Ik ben nog wel eens moe na een flink stuk motorrijden... en dan kan ik ook heerlijk slapen. Maaruh als ik kwaad ben, motorrijden? Hmm ben al een tijdje niet meer heel erg kwaad geweest dus weet het niet... en ik mag nog steeds tot eind augustus niet rijden, dus tot die tijd moet ik niet af willen reageren op de motor ;)

Moet je eens een polymeerchemie tentamen maken.. :( :( :(
 
niet zozeer als ik kwaad ben, 1x gedaan pas, heb mezelf in rijkunsten overtroffen toen...

Maar ik heb nu al 4 dagen niet meer gereden en
als ik op de fiets (jeweetwel, die met trappers)
zit OF IN DE AUTO ZIT dan zit ik in gedachte al in te denken hoe
ik die bocht zou nemen als ik op de motor zou zijn.

Ben ook prikkelbaarder en onrustiger als ik
enkele dagen niet gereden heb....IK GA DALIJK
RIJDEN!!!


Ik zat me gisteren ook al af te vragen hoe ik
de winter door moet komen.. :( :(


:^
 
Doet idd deugd. Net wat LCB zegt. Maar ik ga geen motorrijden om me af te reageren. Het is meer een soort van therapie. Alle zorgen aan de kant zetten en lekker de kop leeg maken. Gewoon 100% bezig zijn met motorrijden.
 
Als ik weer eens in een dipje ben beland stap ik ook wel eens op mijn motor... gewoon een beetje dom rondrijden.. als toetje ff een stukje over de 200 blazen en dan voel ik me 9 van de 10 keer weer een stuk beter. Op de motor ben je zo druk bezig met het verkeer :] , dan vergeet ik ff de andere dingen.. Maar als ik me echt moet afreageren stap ik in mijn auto, doe de muziek loeihard en scheur ik waar ik scheuren kan.. Gek eigelijk, maar ik denk dat het gewoon een beetje afleid om te gaan rijden.. als ik thuis zit komen de muren op me af of vlieg ik de gordijnen in..
 
Je bent zeker niet alleen. Pas alleen wel op dat dat afreageren je geen ongelukken of boetes opleverd.
Juist. Ik laat mij nogal opzwepen door het aantal pk's van mijn motor. Heerlijk :} , maar het kan mij flinke knaken gaan kosten :(
En door het adrenaline kan het ook nog een keer verkeerd aflopen, maar daar denk ik maar niet aan ;)
 
Jep, ook ik gebruik de motor regelmatig als uitlaatklep, heerlijk :] Is idd niet altijd verstandig, maar ja... ik ben pas nog de ouders van een vriend ontraden om op de motor te stappen omdat ik een 'beetje' :( was. Was maar goed ook, want als ik zo boos ben is het gewoon onverantwoord.
 
Als het ontzettend druk op m'n werk is en k ben totaal gestrest, dan ga k rond 5 uur ff naar huis, 1 a 2 uur rijden en dan met een empty mind weer aan het werk..

Is volgens mij de beste therapie die er bastaat.
 
Wat leuk dat je als student sowieso centen hebt om motor te rijden. Was toen ik studeerde niet... ;(

Moderne tijden he, you lucky ones.
 
Deed ik in het verleden ook wel eens (in een snelle auto). Ik heb dat heel snel afgeleerd toen ik met 170 een bocht indook, waar ik normaal driftend met 140 doorkwam.
icon_eek.gif


Da's ehhhh... eng idd..
En niet voor herhaling vatbaar..
 
Deed ik in het verleden ook wel eens (in een snelle auto). Ik heb dat heel snel afgeleerd toen ik met 170 een bocht indook, waar ik normaal driftend met 140 doorkwam.
icon_eek.gif


Da's ehhhh... eng idd..
En niet voor herhaling vatbaar..

Ja heb ik ook een keer gedaan... maar dan niet in een snelle auto en niet met die snelheid... maar wel veeeeeeeel te hard... lag bijna van die dijk af... moet wel zeggen dat ik gelijk van alle frustraties afwas :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan