Een stukkie verder dan een blokje om.....

Waar zijn al die kilometervreters nou? :+


Stomme vraag eigenlijk, die zitten natuurlijk met hun gat op de motor ergens in verwegistan.
|(
je hebt oma weggewerkt ;)

had je nog iets gevonden van de transportkosten van de terugvlucht?

Verder zijn mijn plannen op 2008 gezet, ook iets verder dan een blokje om, destination Himalaya via West Afrika. Geen AT meer, geen XTZ - maar eem zonder Z en wel de 600 en in meer of mindere mate een old skooler waarschijnlijk.

Jaartje sparen...
 
Hier zijn toch mooie reizen te lezen maar ook mooie dromen. Ik denk dat iedereen er wel van droomt maar slechts weinigen het durfen te doen.

Ik ben zelf jaren terug het noorder eiland van Nieuw Zeeland rond gereden op de fiets. De trapfiets wel te verstaan.
Ik wil dit nog een keer met een motorfiets doen maar wanneer dat weet ik nog niet. Eerst nog eens op de trapfiets naar santiago de compostella, en daarna zie ik wel weer verder.
 
je hebt oma weggewerkt ;)

had je nog iets gevonden van de transportkosten van de terugvlucht?

Verder zijn mijn plannen op 2008 gezet, ook iets verder dan een blokje om, destination Himalaya via West Afrika. Geen AT meer, geen XTZ - maar eem zonder Z en wel de 600 en in meer of mindere mate een old skooler waarschijnlijk.

Jaartje sparen...


Neehoor, oma bljft niet meer staan sinds de forumupdate *D

Ik had het spul gevonden maar.... is nu weer ingepakt :X
En het begint een slap excuus te worden maar weer ivm een verhuizing.
Wat ik mij zo herinner was het iets van 1,5 US dollar per kilo en dan nog wat kosten voor het materiaal (krat) en administratiekosten. Maar nu je in 2008 weggaat heb ik nog ff om het op te zoeken. Ik betwijfel eigenlijk wel of je er wat aan hebt, er zal al wel het een en ander veranderd zijn sinds 2001.

Goeie keus trouwens die XT600. Ten eerste natuurlijk omdat het een Yamaha is maar vooral omdat ie wat lichter/kleiner is als zo'n groote allroad, daar zul je alleen maar profijt van hebben. Ook de wat eenvoudigere techniek maakt het makkelijker maar het is natuurlijk te hopen dat je daar geen problemen mee krijgt.


ff nog wat linkjes voor je:
www.tenere.nl
www.xt6.nl
www.adventuur.nl/
 
Hier zijn toch mooie reizen te lezen maar ook mooie dromen. Ik denk dat iedereen er wel van droomt maar slechts weinigen het durfen te doen.

Ik ben zelf jaren terug het noorder eiland van Nieuw Zeeland rond gereden op de fiets. De trapfiets wel te verstaan.
Ik wil dit nog een keer met een motorfiets doen maar wanneer dat weet ik nog niet. Eerst nog eens op de trapfiets naar santiago de compostella, en daarna zie ik wel weer verder.

New zeeland is idd ereg mooi. Ik ben er ook geweest, beide eilanden. Helaas niet met de motor maar met een camper. Ook erg leuk maar met de motor lijkt ook mij echt geweldig.
 
zal ik me ook maar even weer melden in dit topic...

ik vertrek in januari naar australie, jaartje daar rijden. Ben er nog niet helemaal over uit wat voor motor (allroad voor offroad rijden of supersport voor de great ocean road enzo) maar denk dat het een Superport 600 wordt met een bagagesysteem, ben te verslaafd aan bochten geworden hier in schotland. :9
 
zal ik me ook maar even weer melden in dit topic...

ik vertrek in januari naar australie, jaartje daar rijden. Ben er nog niet helemaal over uit wat voor motor (allroad voor offroad rijden of supersport voor de great ocean road enzo) maar denk dat het een Superport 600 wordt met een bagagesysteem, ben te verslaafd aan bochten geworden hier in schotland. :9

Een supersport moet prima te doen zijn idd. In principe kun je overal via asfalt komen, alhoewel het natuurlijk wel leuk kan zijn om juist daar naartoe te rijden waar mensen met een "ander" vervoersmiddel niet kunnen komen. Maarja eigenlijk is dat ook achterhaald, zie R1 sjaak. :P
Maareh, hoe kom je erbij dat je met een allroad geen bochten kunt nemen :? Zeker nog nooit uitgeprobeerd zo'n all/off-road motor?
 
hangt een beetje van vering, zitpositie en motorkarakter af...., denk beter af te zijn met supersport. TA of AT zou het ook prima doen en door die dikke hefboom van het stuur die je hebt kun je best lekker gaan maar zit meer te wachten op kneedowns en licht sturende motoren met veel pk's hogerin.

anyway, weet iemand hoe het zit met benzinepomp afstanden? Ik heb namelijk gelezen dat op highway 1 op sommige stukken ze toch 350km ver uit elkaar kunnen staan??
 
anyway, weet iemand hoe het zit met benzinepomp afstanden? Ik heb namelijk gelezen dat op highway 1 op sommige stukken ze toch 350km ver uit elkaar kunnen staan??

Dat zou goed kunnen. Houd rekening met een motor met groooote tank. Wat ik wel zeker weet is dat er bij elke pomp een bord staat met hoever het naar de volgende is.
 
Een supersport moet prima te doen zijn idd. In principe kun je overal via asfalt komen, alhoewel het natuurlijk wel leuk kan zijn om juist daar naartoe te rijden waar mensen met een "ander" vervoersmiddel niet kunnen komen. Maarja eigenlijk is dat ook achterhaald, zie R1 sjaak. :P
Maareh, hoe kom je erbij dat je met een allroad geen bochten kunt nemen :? Zeker nog nooit uitgeprobeerd zo'n all/off-road motor?


Langs de kust wel ja, maar ga je bij Adelaide omhoog naar Alice springs zal je toch de zandbak in moeten en moest ik kiezen deed ik dit toch echt op 'n off/all-road fiets... :]
 
Langs de kust wel ja, maar ga je bij Adelaide omhoog naar Alice springs zal je toch de zandbak in moeten en moest ik kiezen deed ik dit toch echt op 'n off/all-road fiets... :]


Dat zal ook zeker mijn keuze zijn maar net als dat ik mijn XTZ 750 helemaal geweldig vind zo kan een ander z'n supersport geweldig vinden en wie ben ik dan om te zeggen dat je dat niet moet doen.
En R1-Sjaak heeft wel bewezen dat je zelfs met zo'n motor overal kunt komen. *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan