Een ThunderAce YZF 1000 R !!!

ThunderAce doen of niet?

  • JA

    Stemmen: 30 81,1%
  • NEE

    Stemmen: 4 10,8%
  • WEET NIET

    Stemmen: 3 8,1%

  • Totaal aantal stemmers
    37

Xeegator

Rookie
11 apr 2003
24
0
Delft
Ik wil gaan rondkijken voor een Thunderace (rond bj 2000).
Raden jullie mij dit aan of juist niet?
Mijn huidige motor is een soes 600 gsx-f. :]

Zijn er leden die ervaring hebben met deze machine.
En evt. hun voor- en nadelen kunnen doorgeven?
Thx.


Het liefst deze kleur :) Zie attachment

 
kijkt wat makkelijker:
full
 
Heeft maar één nadeel, verbruikt alleen wat veel olie (maar de types van 99 hebben hier geen last meer van, 98'ers vanaf een bepaald framenummer niet meer, heb het nummer ff niet bijdehand). Heb er zelf een uit 1996, stoor me niet aan het olieverbruik. Verder louter voordelen..Onwijs mooie en goede en snelle fiets. I love my Ace :+

PS Gebruik de zoek-functie!
PS 2 http://thunderace.hadeler.net/resources/faqs.htm
 
Laatst bewerkt:
vraagje aan acer1000: wat is veel olie? (1liter op hoeveel km?)
want mijn 98er R1 verbruikt ook nogal wat, en ben er niet echt blij mee.

ON TOPIC
mooie motor trouwens, ik zou het zeker doen lijkt me heel wat beter als een 600f.
succes met de keuze,
groetjes
 
Ben zelf ook begonnen met de GSX600F en was in 2000 wel toe aan een nieuwe motor. Op dat moment had Yamaha een aanbieding voor de Thundercat en Thunderace, heb op beide gereden en ben zelf voor de Cat gegaan. De Ace rijdt wel lekker, maar ik vond de Cat wat beter geschikt voor het betere gooi-en-smijt-werk omdat hij een stuk lichter is (maar toch stukke sportiever dan de Suuz), bij de Ace moet je wat meer werken in de bochten maar is op de rechte stukken weer wat sneller, stabieler.
Maar dat is natuurlijk helemaal mijn mening, eigenlijk vraag je alleen maar of je voor een Ace zou moeten gaan ... en daar kan ik alleen maar "ja, waarom niet" op antwoorden ;)
 
Oeps :) Had de jouwe nog nooit gezien, anders had ik uhm wel echt gejat (naam natuurlijk wel gewijzigd), want de jouwe is toch wat gelikter dan de mijne ;) Maar wees gerust, mijn Cat is spoedig naar het asiel en moet ik op zoek naar een icoon met een Tonijn :9

[edit]
Zoooo, heb maar meteen effe een nieuw icoon aangeschaft ... Heb de Tuono nog wel niet, vandaar dat die Cat naar het blikje zit te kijken ;) En jaaaaa, ik weet dat Tuono geen tonijn is :P
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
NEEEE, niet doen, je raakt er verslaafd aan, je gaat je vrouw/vriendin verwaarlozen, al je aandacht gaat naar je ACE waardoor je de realiteit begint te verliezen, DENK NA VOORDAT JE ER AAN BEGINT!!!!!
 
:] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :]
Ik heb er een gekocht precies dezelfde als op de foto.
BJ is 2000. Pics volgen :}
Ik kan hem dinsdag ophalen.
Helemaal niet vervelend
:P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P
 
De lekkerste motor die ik tot nu toe heb gehad. Mijn vriendin was ook helemaal weg van die bike. De enige motor waar ik geen vrees op kende.
 
Ik heb net zelf een Ace gekocht na een beetje zoeken en vergelijken. mei '96 zwart met grijs (zijpaneel ook zwart, staart grijs). Mooi ding, 'k zal nog een plaatje posten. Ik reed hiervoor een '96 VFR750F en vroeg me af of de Ace niet wat te sportief zou zijn. Komt hierop neer, de Ace is ongeveer net zo zwaar als de VFR maar stuurt strakker en heeft een enorme bult vermogen meer dan de VFR, en da's lekker ;) . De zit is iets sportiever maar niet te laag. Zat zelf ook nog aan een VTR, TL1000S, VFR800 of Falco te denken. Is toch een Ace geworden; voor zo'n prijs zoveel superfiets is moeilijk te vinden denk ik. Verdere test rapporten en tweedehands koopadvies heb ik van http://www.motorcyclenews.com gehaald. Is een top site met reviews van vrijwel alle motoren en andere shit. Staat o.a. op dat een Ace trilt rond de 5000 rpm, dat de koppeling een beetje grabby is, dat de remmen top zijn (familie R1), etc. Olieverbruik lijkt bij die van mij mee te vallen overigens. Succes ermee!
 
Heeft maar één nadeel, verbruikt alleen wat veel olie (maar de types van 99 hebben hier geen last meer van, 98'ers vanaf een bepaald framenummer niet meer, heb het nummer ff niet bijdehand). Heb er zelf een uit 1996, stoor me niet aan het olieverbruik.
Maak je vrienden mee ;) . Moet je er eens achter rijden. Vriend van mij rijdt een FZR1000 die ook 'wat veel' olie verbruikt. Als in: blauwe pluim uit de uitlaat bij optrekken en zo. Je gaat bijna dood als je daar achter rijdt. ;)
 
Ik heb net zelf een Ace gekocht na een beetje zoeken en vergelijken. mei '96 zwart met grijs (zijpaneel ook zwart, staart grijs). Mooi ding, 'k zal nog een plaatje posten. Ik reed hiervoor een '96 VFR750F en vroeg me af of de Ace niet wat te sportief zou zijn. Komt hierop neer, de Ace is ongeveer net zo zwaar als de VFR maar stuurt strakker en heeft een enorme bult vermogen meer dan de VFR, en da's lekker ;) . De zit is iets sportiever maar niet te laag.

Een Ace kan alles wat die '96 VFR kan.... maar dan beter.
En hij zuipt nog minder ook. ;)

Er is maar een ding dat bij de VFR beter is, en dat is de afwerking.
 
ben ik het wel mee eens wat betreft die VFR . Tot nu toe voelt het allemaal goed, wel een klein rammeltje bij lage toeren/langzaam rijden in 1 en 2, even zoeken wat dat is. Zal de Yamaha afwerking wel zijn . Fotootje:
full
.
 
Tot nu toe voelt het allemaal goed, wel een klein rammeltje bij lage toeren/langzaam rijden in 1 en 2, even zoeken wat dat is.

Is normaal, ik dacht dat dat de ketting was, die op de beschermer van de achterbrug tikt.

Daarnaast zou ik als ik jouw was de afstelling/smering van de Exup even controleren.
 
Na lang klooien toch maar een Blade gekocht :} .
Maar een Thunderace zit beter voor mij (193 cm).
Maar ja, |(
A/ Die Exup klep; als die niet goed is afgesteld loopt dat ding K.U.T.
B/ Olie boot.
C/ Vering, erg moeilijk een werkende afstelling te vinden.
Goed een Blade heeft weinig karakter O-)
Maar een Ace iets te veel, of :X

Anyway, ik vond het lastig een maatje heeft een ACE en regelmatig ruilen wij.
Wij zijn er nog steeds niet uit wat lekkerder is. :?

@ve
 
laatst ook een stukje op een '98 Blade gereden en dat voelde allemaal een stuk directer dan mijn Ace. Blade is stuk compacter ook. Alles eerst maar s strak afstellen, zal een stuk schelen. Maar motorisch loopt ie super dus aan die Exup gaan klooien lijkt me minder. Ik zal wel s kijken.
 
laatst ook een stukje op een '98 Blade gereden en dat voelde allemaal een stuk directer dan mijn Ace. Blade is stuk compacter ook. Alles eerst maar s strak afstellen, zal een stuk schelen. Maar motorisch loopt ie super dus aan die Exup gaan klooien lijkt me minder. Ik zal wel s kijken.

Jullie moeten dan echt eens aan de afstelling gaan kloten. Daar had ik ook last van, met mijn vriendin achterop had ik perfecte wegligging. Jammer dat ik alles opgeslagen heb. Is onbegonnen werk, anders had ik de PB opgezocht. In een PB uit '97 of '98 staat een guide voor het afstellen van de ACE.
 
laatst ook een stukje op een '98 Blade gereden en dat voelde allemaal een stuk directer dan mijn Ace. Blade is stuk compacter ook. Alles eerst maar s strak afstellen, zal een stuk schelen. Maar motorisch loopt ie super dus aan die Exup gaan klooien lijkt me minder. Ik zal wel s kijken.

De Ace kan die '98 Blade makkelijk verslaan, met een goede setup.

Op www.thunderacers.com staan een aantal artikelen over het afstellen van de vering op een Thunderace. Ook in de archieven van de Thunderace mailinglist staan een aantal setups.

Maar wat betreft de vering is het gewoon het beste om er wat Euro'tjes tegen aan te gooien en de vering te upgraden:

De non-plus-ultra voorvork mod voor de Ace: www.plrsuspension.com/specials1.htm Hier kan dus echt geen enkele andere leverancier tegenop.

Maxton komt op de 2e plek, zij deden de vorken voor de Aces die de Isle of Man reden.

Een setje stijvere veren en dunnere olie doet ook al wonderen.

Voor de achterkant ik je een Technoflex of Ohlins adviseren, de rest heeft nooit op een goede manier met de Ace kunnen testen.

Bij 15.000 km is de achterveer zo dood als een pier. Technoflex is de enige die een revisie kan doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan