Een trieste motordag.

Han S

MF veteraan
11 apr 2015
33.121
72.989

Alles weg, enorme brand,

140088233_10224324935093992_119989265538532113_n.jpg


140050849_10224324935454001_4706677371077172235_o.jpg


140516907_10224324935934013_8524895769167515157_o.jpg
 
Hier nog meer achtergrond info, zonde hoor! Zou er graag eens een keer op bezoek zijn gegaan.


🙁
 
Ik denk dat hij zijn lachertje op de E5 verstokerij baseert

't is wel heel erg zonde. Zelfs frames ken je niet terug na een brand. Ik heb IPH profilen van 30/30 na een brand gezien die verbogen als een dropveter
 
Inderdaad heel erg jammer. Ik lees ergens dat het is gebouwd in 2016. Je zou zeggen dat er in zo'n nieuw houten gebouw wel iets van een sprinkler installatie of iets dergelijks zit. Neem aan dat de verzekering ook wel eisen heeft. Vind het vreemd dat het binnen een paar minuten in lichter laaie staat. Uiteraard zal bluswater een probleem zijn boven op een berg maar nogmaals, je zou zeggen dat er wel iets van een automatische brandbestrijdings installatie aangebracht was. Heeft iemand kennis van dit soort zaken? Maar enorm jammer dat dit verloren is gegaan.
 
Ik kreeg via een bekende een foto die genomen is vanuit Sölden. Is heel snel een uitslaande brand geworden...
Screenshot_20210118-162132_WhatsApp.jpg
 
Ik zag het net toevallig ook. Maar... Welke idioot ontwerpt er nou een museum dat vol staat met unieke stukken en maakt dat volledig van hout? Als dat eenmaal echt brand is het gewoon einde verhaal. Ik snap best dat hout er mooi uit ziet, maar kom op.
 
Ik zag het net toevallig ook. Maar... Welke idioot ontwerpt er nou een museum dat vol staat met unieke stukken en maakt dat volledig van hout? Als dat eenmaal echt brand is het gewoon einde verhaal. Ik snap best dat hout er mooi uit ziet, maar kom op.
Dit was ook mijn gedachte en dan ergens bovenop een berg... -O-
Maar misschien is hout daar heel gebruikelijk. Zonde is het wel iig.
 
Het National Motorcycle Museum in Birmingham ging ook zo. Hallen vol unieke motoren en geen sprinkler installatie. En dan stond dit museum ook nog op een plek kilometers van de bewoonde wereld. Waarschijnlijk ook geen verzekering want te duur.
 
Op zich moeten een houten constructie een brand kunnen hebben, 25 tot 30% verbrand, dat vormt kool en dat beschermd de rest van de constructie.
Ik weet niet waar de rest van het gebouw van gemaakt was.
 
Paar jaar wachten en dan staan onze motoren daar in een museum te shinen. Hoedanook, tis zonde dat de boel is afgebrand.
 
Ik zag het net toevallig ook. Maar... Welke idioot ontwerpt er nou een museum dat vol staat met unieke stukken en maakt dat volledig van hout? Als dat eenmaal echt brand is het gewoon einde verhaal. Ik snap best dat hout er mooi uit ziet, maar kom op.

Het ziet er inderdaad erg mooi uit, prachtig pand zo.

Maar op de foto's zie ik ook geen sprinklers tja, verkeerde zuinigheid dus.
Achteraf ook makkelijk oordelen, geen idee hoe de verzekerings/budgetmogelijkheden waren.

Het is iig triest dat het verloren is gegaan, mooie verzameling was dat 😔
 
Op zich moeten een houten constructie een brand kunnen hebben, 25 tot 30% verbrand, dat vormt kool en dat beschermd de rest van de constructie.
Ik weet niet waar de rest van het gebouw van gemaakt was.
Op de foto kun je zien dat het vrijwel helemaal van hout was gemaakt en als dat eenmaal goed in de fik staat, heeft blussen geen zin meer. Je krijgt binnen in het gebouw vuurstormen en er blijft niets van over. Ook die motoren zijn gewoon verloren gegaan.

En inderdaad kun je je dan afvragen wie er op het idee komt om een museum met onvervangbare stukken van hout te maken. Beton brandt een stuk minder.
 
Welke idioot ontwerpt er nou een museum dat vol staat met unieke stukken en maakt dat volledig van hout? Als dat eenmaal echt brand is het gewoon einde verhaal. Ik snap best dat hout er mooi uit ziet, maar kom op.
Bijgekomen? Ik ben wel eens bij de oplevering van gebouwen aldaar, en zelfs bij een geschakelde container komt de Feuerwehr minstens 6 of 7 keer poolshoogte nemen, controleren of alles aan de eisen voldoet. En een houten gebouw brand net zo hard af als een staalconstructie

Op zich moeten een houten constructie een brand kunnen hebben, 25 tot 30% verbrand, dat vormt kool en dat beschermd de rest van de constructie.
Dat, ik heb een foto van een uitgebrand gebouw en het enige dat er nog vrijwel ongeschonden bijstaat is een pallet catalogussen (catalogi, ik weet het) papier, dus
 
Terug
Bovenaan Onderaan