Een trieste motordag.

Ik ga effe weg van dit facebook. Ga jij je bord rijst ff met een speld eten. Staal brandt, klaar. Ook in gebouwen, ga nou niet zeggen dat het niet zo is want waarom zou

dat nou voor nodig zijn???
Je hebt er geen verstand van
maar het geeft niet
 
Kijk es wat voor mongoloide brandbare troep je zelf in huis hebt? je zit te roken op de bank, samen ben je een tijdbom... nee, met meewaren lees ik zo'n topic als dit... Shit happens, overeind krabben en opnieuw beginnen. Zonde blijft het.
Zijn jullie gordijnen, bank, meubeltjes, kleren allemaal geinpregneerd? Sta je te koken met een brandblusser naast je in een brandvertragende overal?, neee.. nou..
Ik rook al jaren niet meer, en dat scheelt inderdaad al een hoop brandgaten en schroeiplekken. Al geef ik toe dat de belangrijkste redenen om te stoppen eerder bestonden uit risico op kanker, COPD en andere ziektes, geldbesparing, stankoverlast en rookaanslag, en dat daarnaast de verbeterde nachtrust, het aanzienlijk verbeterde afweersysteem (verkoudheid duurt nou drie dagen ipv twee weken) bijdroegen. En het simpele feit dat je een afhankelijkheid hebt van de gedoogde criminele organisatie van de tabaksindustrie. En de na het stoppen teruggekeerde smaak- en geurbeleving en de algemene verbetering van fysieke conditie zijn nog steeds de meer merkbare voordelen t.o.v. brandveiligheid. Toch heb ik ook minder brandgaatjes in mijn kleding :)

En nee, geen geïmpregneerde kleding, wel een stevig leren keukenschort aan in de keuken als ik aan het koken ben. (Weliswaar eerder tegen de spetters dan tegen vuur, maar het weert ook brand.) En ik ben op inductie gaan koken, en er is inderdaad een schuim- en een vetbrandblusser en brandwerende dekentjes in de buurt. Kleine investeringen, groot plezier mocht het toch een keer misgaan.

Hoe dit kan gebeuren is natuurlijk een raadsel en dat het vreselijk is dat is duidelijk, maar er zal vast niemand zijn geweest die denkt "ach wat gebeurt ons nou, weet je wat, we maken het van lucifers". Maar als simpele BHV'er heb ik ook vaak kunnen zien hoe snel een fikkie uit de hand loopt als je net een ongelukkige samenloop van omstandigheden hebt. En er zit altijd een zekere kritische grens waar geen enkele brandwering meer tegen helpt, de kunst is alleen die zo hoog mogelijk te leggen. Met beton kom je daarin een heel eind. Maar om nou de hele wereld van beton te gaan maken is ook weer zoiets.
 
Kijk es wat voor mongoloide brandbare troep je zelf in huis hebt? Je zit te roken op de bank, samen ben je een tijdbom...
Wie doet dat nog tegenwoordig? Roken is alleen iets voor mongolen!
Het mag toch onderhand wel duidelijk zijn, dat je jezelf daarmee naar de kanker helpt! Ja, dan ben je een tijdbom!
 
Kom vrijwel jaarlijks in het Oetztal, en ben daardoor ook 1x in dat museum.
Ondanks dat ik geen kenner ben van motoren (ja ik rij motor, maar heb verder de ballen verstand van techniek) vond ik het museum erg mooi ingericht en ook als leek interessant om te bezoeken.

edit: Brand veroorzaakt door een presentatiescherm/display :(

 
Laatst bewerkt:
Nu word ik op een forum uitgemaakt voor mongool. Bedankt.
Als je die tering-kanker peuken voor altijd in de afvalbak dumpt, ga ik direct mijn opmerking weer intrekken.

Wellicht heb je nu nog de kans om er gezond vanaf te komen.
Wanneer je straks in het ziekenhuis bent opgenomen voor lucht-problemen, dan denk je mss van: 'Had ik maar..........................' :?
 
Dat museumgebouw heeft ook flink gerookt en kijk nou toch eens wat een resultaat.

Maar please heren, kunnen we die anti rookdiscussie ergens anders voeren?
 
Ik lees 'slimmer als'...

Ik lees een aantijging tegen rokers, die kennelijk geen sympathie kunnen krijgen.

En ik lees een vergelijking met Down, die ook een veeg uit de pan krijgen. Weliswaar zogenaamd 'slimmer', maar nog steeds knap denigrerend. In de trand van "als zelfs iemand met Down slimmer is, kun je nagaan hoe dom ik je vind". Een mening weliswaar, getuige het woord 'vind', maar desalniettemin geen fraai beeld van mensen met Down.

En ik lees een stapel uitroeptekens. Mijn excuses, generaal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan