Een turbo op m`n Hayabusa monteren?

hayabusa2004

Rookie
28 sep 2002
7
0
zeeland
Hallo allemaal,

Omdat ik nieuw ben op het forum een kleine introductie;

Naam : rik

leeftijd :23

Motor :Honda magna v30 `84 23k mls

Hoogste snelheid :140

aantal jaar rijbewijs :1.5 maar heb pas 3 weken m`n magna

aantal (bijna) ongelukken :0 (lees nul)

Zwaaien? : ...alsof m`n leven er vanaf hangt.


Maar dan nu:

M`n Honda Magna trekt als een beest! Wat een power!
Ok zo dacht ik er dus over toen ik hem net een paar dagen had... Het ging toen snel bergafwaarts met het "wow" gevoel, ik ben nu al helemaal gewend aan de trekkracht van de Magna. En dan vraag ik me af: "als ik er zo snel aan gewend raak, zal dat dan ook bij een snellere motor zo zijn?" En wat denk je dan als logisch redenerend mens? Juist; de volgende motor moet gewoon achterlijk snel zijn... Dat het niet meer leuk is zeg maar."niet leuk, maar wel genoeg"
Jullie begrijpen het wel ik ga dus absoluut een Hayabusa kopen, hopelijk heb ik midden 2004 al het geld bij elkaar...

Hoe zit het eigelijk met jullie accelererend vermogen? Ga je hard genoeg, of zou je motor nog wel wat sneller mogen zijn. Ik ga igg een Hayabusa kopen, ben ik meteen klaar, en anders monteer ik wel een turbo... :]

Grtz Rik
 
Laatst bewerkt:
Hoe zit het eigelijk met jullie accelererend vermogen? Ga je hard genoeg, of zou je motor nog wel wat sneller mogen zijn. Ik ga igg een Hayabusa kopen, ben ik meteen klaar, en anders monteer ik wel een turbo... :]

Grtz Rik

Ik moet zeggen dat beestje is idd best wel tam en schiet ook niet erg op. |( |(
 
23 jaar, 1,5 jaar motor ervaring en wilt een Hayabusa.
Tja wat zal ik er over zeggen.
Doe voorzichtig :P

Je kunt beter met een supersport beginnen (als je wat langer wilt blijven leven)
100+ pk is op het begin zat.
 
Ik denk dat ie de 30 user dagen niet haalt...

Rij gerust met je "bergen power" tegen een muur, dat gebeurt als je zo doorgaat. Hoe krijg je het anders voor elkaar om op nederlandse wegen hard te rijden... Als ik rij is het meestal veel te druk om echt hard te rijden. :( |(
 
Ik hoef ook niet perse 300 km/u te rijden! Als ik maar naaiend hard naar de 200 kan accelereren, en alles daar boven is mooi mee genomen. Natuurlijk heb ik geen zin om te crashen dus alles op het gemakje, echter; om nou 11000 euro te investeren in een motor die later misschien toch niet snel genoeg is, is ook weer zo iets... Dus nu nog even wat ervaring op doen op de Magna! *D
 
:^

Een hayabusa is geen stierenstront. Zorg maar eerst dat je kilometers vreet en veel inzichten krijgt.

[me]Chevy454 is goed bezig, al 10 000km in 2 maanden[/me]
Maar dat stelt zelfs niks voor
Als ik ergens rij, probeer ik goed te anticiperen op alles wat er kan gebeuren, voor mij geen rare stunts als het niet kan/hoeft. Ik ga er vanuit dat ALLE bestuurders van alles met meer dan 2 wielen niet kunnen rijden, en met dat in het achterhoofd probeer ik consequent veilig te rijden. Het gaat uiteindelijk toch grotendeels om je instelling.

Afgelopen weekend weer een dikke 900 km gereden, ik denk dat die kilometers wel goed gaan komen! :+
 
En we hebben een nieuwe kamikaze piloot.
Begin nou eerst eens echt alles uit de magna te halen.
Neem dan een fiets die echt veel meer power heeft.
Probeer dan weer hetzelfde zonder op je plaat te gaan.
 
Ik wil hem graag voor je maken :9~
Maar wél afrekenen vóór je een proefrit maakt!
De kans is redelijk groot dat je niet meer terug kunt komen.

Bezint voor ge begint!!!

Paul.
 
zo'n haybusa is verdomme het grootste bakbeest wat je maar kunt kopen man. Ik dacht dat ik al snel begon met m'n SRAD als eerste motor. Blijkbaar zijn er toch nog mensen met minder verstand dan ik..........
 
Tja, sommige willen alleen hard rechtuit... en als er een bochtje aankomt schijten ze in hun broek ! |( Tis maar wat je leuk vind... hoop alleen niet dat hij mij straks onderste boven rijdt in zijn supersnelle sprint naar de 200.. als hij dat haalt... misschien begint ie met een mooie achterwaartse salto.. en bedenkt zich dan misschien dat snel toch ook niet alles is :?
 
zo'n haybusa is verdomme het grootste bakbeest wat je maar kunt kopen man. Ik dacht dat ik al snel begon met m'n SRAD als eerste motor. Blijkbaar zijn er toch nog mensen met minder verstand dan ik..........
Ik heb al een Honda Magna, die Busa komt er pas in 2004, als hij er al komt. Als ik een goldwing zou kopen, dan zou je me wel verstandig vinden? ergens op dit forum kocht iemand een zxr12 als eerste motor! maar die man heeft er wel over nagedacht, hij weet welk gevaar er schuilt. Als je je daar van bewust bent, dan hoeft het geen probleem op te leveren. Ik vind de Busa gewoon een hele mooie fiets, ik vind gewoon een beetje toeren erg leuk, en een beetje -ahum- doorrijden ook. Nou perfecte fiets voor die combinatie!
 
weet je wat jij moet doen ? ;)

je moet het lekker doen, zo'n apparaat aanschaffen, turbo derop (laat Paul er ook nog wat aan verdienen) dan kan je veilig inhalen :}

Maar dan ook niet huilen later })
 
Terug
Bovenaan Onderaan