Een turbo op m`n Hayabusa monteren?

Cool, doen!!!

Wil je trouwens begraven worden of gecremeerd? We worden wel uitgenodigd hè voor je laatste feestje?
 
Ik hoef ook niet perse 300 km/u te rijden! Als ik maar naaiend hard naar de 200 kan accelereren, en alles daar boven is mooi mee genomen. Natuurlijk heb ik geen zin om te crashen dus alles op het gemakje, echter; om nou 11000 euro te investeren in een motor die later misschien toch niet snel genoeg is, is ook weer zo iets... Dus nu nog even wat ervaring op doen op de Magna! *D
Definieer snel genoeg... Een zeshonderdje supersport is genoeg als je vooral lekker wilt hoeken, maar niet al te ver achter wil raken rechtuit...

Als je puur je kicks wilt halen met rechtuit gaan, dan is een ZX-12R een saai apparaat na een paar weekjes... Vermogen went, en heeeel snel... Dus dan kan je snel weer verder gaan met tunen enzo om die kick te houden...

Een tijdje terug stond er een Gixxer 1000 in de PB, ding kon maximaal 450 pk draaien. Leuk, maar eigenlijk niet meer echt bruikbaar... Zelfs die half gestoorde typetjes bij PB (die alles op de max proberen te rijden) vonden het wat té... Wat denk je dat een Busa doet? Ik denk dat je wel genoeg hebt aan een gewone Busa, leer eerst maar eens sturen op zo'n ding voordat je meer kicks rechtdoor probeert te halen... Leef je langer...

Op zaterdag 28 september 2002 22:03 schreef hayabusa2004 het volgende:Als ik ergens rij, probeer ik goed te anticiperen op alles wat er kan gebeuren, voor mij geen rare stunts als het niet kan/hoeft. Ik ga er vanuit dat ALLE bestuurders van alles met meer dan 2 wielen niet kunnen rijden, en met dat in het achterhoofd probeer ik consequent veilig te rijden. Het gaat uiteindelijk toch grotendeels om je instelling.

Afgelopen weekend weer een dikke 900 km gereden, ik denk dat die kilometers wel goed gaan komen! :+
Laat dat "van alles met twee wielen" maar weg...
Vandaag op de terugweg van Utrecht drie keer bijna van de fiets gereden door een andere motorrijder! Een keer een debiel op een blauwe Blackbird, die het nodig vond om me links in te halen, terwijl ik achter een auto op de linkerbaan hing (vlak langs mij, spiegel van de auto geraakt), een keer een chopperdoos op een intruder die gewoon van de meest rechter baan vól naar de meest linker baan stuurt zonder ook maar een blik in de spiegel te wagen, een keer een wannabe op een Mille die een poging tot wheelie deed, in paniek raakte, achterrem intrapte en met stuur dwars neerkwam... Mannetje slingerde aardig m'n kant op(en dat op de A12! er zijn toch betere plekken om je wheelie te oefenen). Mannetje bleef BTW wonderbaarlijk overeind)...

Met de rest van je verhaal ben ik het ook niet eens... Als je ervan uitgaat dat alle automobilisten niet kunnen rijden, waar heb jij dan meer vermogen voor nodig? Voor die ene lege weg die je op een ritje tegenkomt? Je bent dus ook nog nooit een auto voorbijgereden met meer dan ongeveer 20km/h verschil? Denk het wel... Ik roep thuis hetzelfde als jij hoor, maar stiekem haal ik toch wel eens een autootje in met een verschil van 120-130 km/h, al is het maar op de autobahn of de Ring...

Nu de belangrijkste vraag: waarom Busa? Vind je hem zo mooi? De neus zit in 2003 ook op de gixxer 1000... :P Voor de handelbaarheid? een 600je stuurt toch écht scherper... Voor het vermogen? Meer vermogen is niet altijd fijner rijden... Waarom wordt de Gixxer 750 toch nog zo veel verkocht, als er een 1000 is met grote-mannenpower? Omdat je bij een 750 al heel goed moet zijn om er alles uit te halen... Natuurlijk, soms kom je power tekort, maar dat heb je met de Busa ook, puur omdat je er zo vlot aan went...

Ga nou eerst eens proefritten maken op de Busa en een paar lichtere fietsen en bekijk dan wat je écht leuk vindt.... Power alleen is niet zaligmakend, anders reed iedereen wel op Busa's, Blackbirds en ZX-12R's... :) Bevalt ie je écht het beste, koop hem dan gerust, maar weet wel wát je koopt voor je blindelings gaat shoppen... En blijf met je tengels van een turbokit af, als nog nog een beetje normaal wilt kunnen sturen met je fiets...

Succes in je keus... :)
 
misschien is dit wat voor je?

rocketbike.jpg
 
Rik, ik denk dat iedereen dat gevoel kent.
Ik was ook zo,ik had eerst een cb550.. ik heb nu een cbr1000, ik wilde ook "betaalbare" pk's hebben.
maar ik ben er nu achter dat dat HET niet is...
Liever een bike die goed stuurt, als een "hoop" pk's....
Ik moet er wel bij zeggen..ik heb op een cbr600 gereden als ik dat vergelijk met mijn cbr1000..zit daar veel verschil in qua sturen.
Die 600 is als een scheermes en die 1000 is lijkt wel een kameel, alleen als je gas open knalt van die 1000 geeft toch een ander gevoel..
maar dat stuurwerk is toch fijner...
maar meteen een busa..wouw...is dat niet teveel van het goeie..........

MIJN MENING
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Rik, ik denk dat iedereen dat gevoel kent.
Ik was ook zo,ik had eerst een cb550.. ik heb nu een cbr1000, ik wilde ook "betaalbare" pk's hebben.
maar ik ben er nu achter dat dat HET niet is...
Liever een bike die goed stuurt, als een "hoop" pk's....
Ik moet er wel bij zeggen..ik heb op een cbr600 gereden als ik dat vergelijk met mijn cbr1000..zit daar veel verschil in qua sturen.
Die 600 is als een scheermes en die 1000 is lijkt wel een kameel, alleen als je gas open knalt van die 1000 geeft toch een ander gevoel..
maar dat stuurwerk is toch fijner...
maar meteen een busa..wouw...is dat niet teveel van het goeie..........

MIJN MENING


:}
 
Je moet doen wat je leuk vind :)
Ik denk alleen dat jij in 2004 na vele kilometers allang niet meer zo enthousiast bent en dat je met een "normale" supersport ook genoege neemt.(misschien zelfs wel een 600 :9 )
Kortom, ik ben benieuwd wat het gaat worden in 2004!
 
Whoehaha, een hayabusa met een turbo. Leuk voor in de woestijn om records te breken, maar voor op de openbare weg is ie standaard echt wel snel genoeg. Enige waar je een extra paardekrachtje kan gebruiken is om het wrak los te trekken uit de vangrail. Idd, met behulp van een paard :)
 
Toch leuk om je gekend te hebben ;)

en [me]Johan vindt dat DGM niet van die lange verhalen moet typen :+ [/me]
 
Ervaring met wanbetalers ? ;)

Helaas ook ja,
Maar hier doel ik op het feit dat hij er gewoon niet meer levend vanaf komt, dus wordt ik liever vooraf betaald!
Als deze goedbedoelde jongen met +/- 250 km/h de gaskraan plotseling opendraait, zou het weleens mogelijk kunnen zijn dat dit zijn laatste handeling was.

Paul.
 
Als je een beetje verstandig bent lees je goed: bijna 40 dezelfde reacties, van allemaal ervaren motorrijders. Ze zeggen het niet voor niets!

De Grote Muis heeft helemaal gelijk. Goed onderbouwd!
 
|(


meer hoef ik denk ik niet te zeggen, alles is al wel gezegd ondertussen.....


Neenee, niet alles is gezegd. Het jong heeft gelijk. Eigenlijk is zo'n Busa ook niet vooruit te branden. Hij heeft gelijk, 240 pk moet toch fantastisch rijden. :]

Ik zou zeggen doen..... :}
 
240 pk moet toch fantastisch rijden. :]
Er stond een keer een Hayabusa met een Mitsubitsi(weet niet hoe je het schrijft) turbo in Moto73 en die had iets van 356 pk.
Hij had iedere keer wielspin en met 300 km/u op de teller wou ie nog op 1 wiel.

Veel :] plezier :)
 
Hi Paul,heb je niet een turbootje of 2 voor m'n gsxr750,gaat op het moment een beetje saai worden he,je kent dat wel.En je weet het he,no cure no pay :+ :+

Shit man doe normaal,met scha en schande word men wijs zegt men,moet je nog wel ff kans voor krijgen dan he.Ben nog steeds zwaar onder de indruk van m'n standaard zeven en een halfje,wat die er allemaal uitperst.Zou maar beginnen met een voor jou misschien beneden niveau "600tje".Zeer veel meer plezier van als van zo'n pk pakhuis.
 
Als je je turbofiets hebt, roep ons dan even, gaan we kijken wie er op het circuit het snelst is.... Een "zeshonderdje" of een raket.
 
Ik begrijp echt niet waar al die negatieve commentaren vandaan komen, is er opeens een hype tegen mensen met een eigen keuze? Mag je opeens niet meer de motor kopen of laten bouwen die je wilt? Mag je er zelfs niet meer over dromen? Er is niets mis met iemand waarschuwen met de eventuele gevolgen van z'n keuze, maar de reacties die hier staan slaan echt nergens op !!! Hard optrekken levensgevaarlijk???? Hard door de bocht niet natuurlijk, nu snap ik het, vandaar al die ongelukken op de dragstrip !!!! Tijdens een motorrace gebeurt er inderdaad nooit iets....ja, af en toe stappen ze even af om te pauzeren, hoe zat het ook alweer tijdens al die circuitdagen ???
Als die jongen een motor wil om keihard mee op te trekken maakt'ie met zo'n Turbo Haya niet echt een slechte keuze of wel soms. Als je zo'n motor hebt, MOET je dan overal keihard optrekken of is het misschien al leuk genoeg om te weten dàt je het al kan? Gaan al die racers ( en SM ers, Hi GuZ ) hier bij elke bocht Kneedown ???
Enne....idd ik heb erg slecht geslapen !

PS GuZ, ik voel hem al komen.......om dat kleine pikkie te compenseren heb ik die grote pickup al :+
 
Ik begrijp echt niet waar al die negatieve commentaren vandaan komen, is er opeens een hype tegen mensen met een eigen keuze? Mag je opeens niet meer de motor kopen of laten bouwen die je wilt? Mag je er zelfs niet meer over dromen?

ja, wat wil je, mensen mogen hun mening niet geven over menig mening, menigeen gaat dan door het lint....

maar zijn argumentatie, omdat zijn sjoppertje verveelt mot er een turbo op zijn volgende muscle-bike, loopt wat scheef... issutnie?
 
Môge GuZ, kheb nu ontbeten, het gaat al een stuk beter net me ;)
Er staat niet dat hij nù een Hayabusa gaat kopen en er direct een turbo op gaat zetten, er staat dat hij aan het sparen is en het geld wrschlk in 2004 heeft ( dus nog minimaal 1 1/2 jaar ) en hij heeft er aan toegevoegd dat als hij dat niet snel genoeg meer vindt, hij er een turbo opschroeft. Nix mis mee toch?
Het ging mij erom dat er zoveel negatief commentaar kwam op iemand's ideeën( zelfs van iemand die het rijwielgedeelte al aangepast heeft en nèt iets gekocht heeft om z'n redelijk snelle motor nòg sneller op te laten trekken, môge Niels ;) ) . Ik zei al, waarschuwen...niets mis mee....afslachten......belachelijk.
 
Op zondag 29 september 2002 04:32 schreef P.H.C. Ritzen het volgende:Helaas ook ja,
Maar hier doel ik op het feit dat hij er gewoon niet meer levend vanaf komt, dus wordt ik liever vooraf betaald!
Als deze goedbedoelde jongen met +/- 250 km/h de gaskraan plotseling opendraait, zou het weleens mogelijk kunnen zijn dat dit zijn laatste handeling was.

Paul.

met de nadruk op hand?
 
Terug
Bovenaan Onderaan