een uitlaatbocht blijft koud

CorvetteVMax

Rookie
12 mei 2018
2
0
Tilburg
Hoihoi,

Ik ben wat aan het tobben met mijn VMax 1200. Bij stationnair lopen wordt een cilinder niet warm. De bougie vonkt gewoon. De adviezen die ik kreeg; 'zal je ECU wel geoxideerd zijn'. Dus ik die bekeken; zag er als nieuw uit. De carburateurbank gisteren losgehaald en vanalles losgeschroefd; ziet er als nieuw uit allemaal; nergens rotzooi tegengekomen. Een expert die al 32 jaar Vmaxen repareert zei dat hij nog nooit in die 32 jaar bobines was tegengekomen die kapot waren. En hij vonkt ook gewoon...dus ik snap er niks meer van...jullie een idee of tip??

Groet en dank alvast,
 
Als dat schoonmaakmiddel niet helpt, dan toch kijken of de carbs echt schoon zijn.

Draai de foute bougie eens in een andere cilinder en start je bike nogmaals op jouw manier.

Als de expert al tig jaar bekend is met de v-max dan verbaast het mij dat hij niet met een oplossing komt.

Trouwens alles kan kapot gaan dus ook een bobine. Misschien toch eens doormeten?
 
Hoihoi,

Ik ben wat aan het tobben met mijn VMax 1200. Bij stationnair lopen wordt een cilinder niet warm. De bougie vonkt gewoon. De adviezen die ik kreeg; 'zal je ECU wel geoxideerd zijn'. Dus ik die bekeken; zag er als nieuw uit. De carburateurbank gisteren losgehaald en vanalles losgeschroefd; ziet er als nieuw uit allemaal; nergens rotzooi tegengekomen. Een expert die al 32 jaar Vmaxen repareert zei dat hij nog nooit in die 32 jaar bobines was tegengekomen die kapot waren. En hij vonkt ook gewoon...dus ik snap er niks meer van...jullie een idee of tip??

Groet en dank alvast,


UUhhh oke, dus als ik het goed begrijp is dat als een expert die 32 jaar al aan V maxen werkt zegt dat hij nooit bobines heeft vervangen dat dus de bobines nooit stuk kunnen gaan? :? :? :? :? :?

Ik vind het maar een vreemde gedachtengang.
 
Je hebt 4 dingen nodig:

Ontsteking
Brandstof
Lucht
Compressie

Als je vonk hebt; werkt je ontsteking. Bobine's onderling wisselen en kijken of het probleem zich verplaatst.
Bouwjaar? Carb of injectie?
Als je gaskleppen open gaan heb je lucht.
Compressie kan je meten.

:W
 
Hoi,

Ik ben ook bezig met dit probleem van mijn max.
Linker 2 uitlaten worden niet warm bij stationair draaien.
Op de choke en bij rijden wordt wel alles warm (rijdt wel k#t)

Na al veel zoeken, vervangen (bougies, kabels, doppen, vonken wel normaal maar was ook aan vervanging toe) en middeltjes in de benzine de carbs HELEMAAL uit elkaar gehaald.
Van de linker carbs de pilot jets (stationair sproeiers) verstopt, als in geheel dicht.
Zoals ook door Raymond W wordt geoppert.
Ik heb ze maar vervangen €4,- p/st bij Roukema.
Stationairsproeier N51.067 [EBC151-**] - €4.00 : Roukama Japparts, De complete motor onderdelen webshop

Succes
 
Laatst bewerkt:
Eigenlijk heel simpel, om een cilinder/uitlaat warm te krijgen tijdens het lopen van de motor zijn er drie dingen nodig.
Een ontbrandings vonk
brandstof
zuurstof/simpeler gezegd lucht.
Een van die drie werkt niet naar behoren.
Wordt de cilinder wel warm tijdens rijden dan zit het met de vonk waarschijnlijk wel goed want die laat het eerder afweten bij hoge dan bij lage toerentallen.
Ook met de lucht is dat meestal zo dus lijkt ook niet de boosdoener in dat geval.
Maar met de brandstof ligt dat anders want stationair brandstof toevoer loopt heel anders dan de toevoer op hogere toerentallen.
Heel vaak zit er in de kleine kanaaltjes van het stationair deel van de carbs wat vuil wat zo goed als alleen te verwijderen is na demontage daarvan en ultrasoon reinigen.
Maar het zou ook gewoon afstelling van dat stationair deel kunnen zijn.
Bij normaal gebruik verloopt dit bijna niet tijdens een motorleven maar je hebt altijd kans dat er iemand met een klein schroevedraaiertje op zak eens een leuk geintje denkt uit te halen.
1 simpel schroefje twee rondjes dicht of open draaien heeft een heel groot effect op het stationair draaien
 
Laatst bewerkt:
Je vergeet compressie.

Zitten er op een Vmax 2 of 4 bobines?

Als er 2 op zitten zou je de bobines uit kunnen sluiten. Ik ga voor de stationairsproeiers
 
Als je een vonk hebt ligt het niet aan fe bobines. Wissel ze eens, dan kan je dat al uitsluiten.

Volgende stap: carbs uit elkaar halen. Even ultrasoon reinigen, alles goed doorspuiten met perslucht achteraf. Monteren, klaar!
 
Terug
Bovenaan Onderaan