Een voor remklauw achet monteren ??

Tuupke

MF veteraan
21 apr 2002
1.502
7
Dongen (N.br)
Omdat de achterrem van mijn RSV mille zo belaberd werkt, stel ik de volgende vraag:


Zou het mogelijk zijn een remklauw (van de voorzijde) achter te monteren ???

Een speciale ophanging kan ik zelf fabriceren, ik vraag me alleen af of het nut heeft en/of problemen op zou kunnen leveren mbt tot het remvermogen !

Iemand mischien ooit een poging gedaan (aldaniet geslaagd)
 
Als hij niet hard genoeg remt kan je ook je rempomp vervangen voor een met een kleinere diameter, of je veranderd de hefboom van het pedaal.
Als je het stangetje dat naar de pomp gaat iets dichter bij het scharnierpunt van het pedaal plaatst dan vergroot je de remkracht.
 
Bij sportmotoren is het remvermogen op het achterwiel toch zo-wie-zo belabberd omdat bij remmen vrijwel alle druk op het voorwiel komt? Terecht dat ze dan een minder goede rem achter monteren om minder last te hebben van een blokkerend achterwiel. Laat dat achterwiel lekker draaien om geen stabiliteit te verliezen.
 
Ik denk dat het niet echt ideaal is, de diameter van de schijf is heel anders waardoor de ronding van de klauw ook (iets) anders is.

Daarbij zijn er zat andere manieren om het remvermogen beter te maken, zie de post van v.d.v.
 
Het ging me in de eerste instantie eigenlijk niet om het remvermogen.
De brembo achterrem van een aprilia en ducati zijn gewoon niet goed........
Zodra je ze goed hebt ontlucht doet ie het even, maar dat is na een paar honderd kilometer weer over. Op de een of andere manier komt er lucht in en werkt hij niet meer.

Nu zou ik de achterrem en/of pomp natuurlijk kunnen vervangen door een ander merk oid, maar ik was gewoon benieuwd wat de voor en nadelen zouden zijn !
 
Het ging me in de eerste instantie eigenlijk niet om het remvermogen.
De brembo achterrem van een aprilia en ducati zijn gewoon niet goed........
Zodra je ze goed hebt ontlucht doet ie het even, maar dat is na een paar honderd kilometer weer over. Op de een of andere manier komt er lucht in en werkt hij niet meer.

Nu zou ik de achterrem en/of pomp natuurlijk kunnen vervangen door een ander merk oid, maar ik was gewoon benieuwd wat de voor en nadelen zouden zijn !
Misschien wordt je remvloeistof te heet waardoor er weer lucht in komt.
Gooi er eens vloeistof in met een hoger kookpunt.
 
ik ga voor de pure ongein een tokico radiale 4 zuiger klauw monteren.

slaat nergens op natuurlijk, maar vond het wel grappig. is ook makkenlijker om een beugel voor een radiale klauw te maken dan voor een conversionele :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan