Een vraag aan alle dames van dit forum

Marlie 81 en topic startster, de fazer 600 is best wel makkelijk te verlagen. Gebruik de zoekfunctie even, kmeende nog niej eens zo erg lang geleden iets gelezen te hebben over het versnijden van je buddy. Misschien ideetje?
 
Mijn allereerst keus was een CBR, maar omdat ik 25 kw ging afrijden, maar naar een ander opzoek gegaan. Kwam toen uit bij de naked bikes, voorkeur was de Monster, maar uiteindelijk een Bandit 400 geworden. Naar 3 jaar ligt voor mij het beste gevoel nog bij de naked bikes, dus nu de Monster eindelijk gekocht *D

En een sportfiets komt er misschien ooit nog wel eens of niet ;)
 
Ik ben dan wel geen dame (en volgens mijn vriendin ook niet altijd een heer, maar ja je kunt de deur niet altijd openhouden :9 ), maar wilde toch ff m'n bijdrage leveren.

Mijn vriendin (60 kg en 1,72 groot) heeft begin vorig jaar een cbr600f uit 1998 gekocht. Deze motor hebben we in de laagste stand laten zetten (vering) zodat ze goed met haar voeten bij de grond kan. Tot nu toe is ze zeeeer tevreden over deze motor.

O ja, ze heeft pas begin 2003 haar rijbewijs gehaald, dus het is haar eerste motor.
 
ik ben begonnen met een gpz omdat mn vriend vond dat ik daar mooi op kon leren sturen...

top tijd gehad....toen de GPZ ingeruild voor een nieuwe SV...nog mooier als een GPZ en mezelf beloofd dat ik nooit een vier cilinder zou kopen. Vervolgens de SV helemaal kort gereden...beetje aan het revalideren geweest...van het weekend proef gereden op de nieuwe kawa Z750, omdat ik de nieuwste SV niet zo mooi vind...maar helaas, de z750 is een vier cilinder en ondanks dat ik had gedacht dat het wel zou wennen, vind ik het niks!! Een twee cilinder is gewoon veel mooier, dat leeft echt...met andere woorden, ik heb een probleem en moet nu weer iets nieuws verzinnen...maar dan wel een twee cilinder :}
Ja joh, is die z750 niets?? Hmmmmm jammer want ik vind hem wel heel erg mooi. Maar waarom kijk je niet naar een GPZ 900 dan??? Is iets groter en toch een 2 cilinder ;)
 
Laatst bewerkt:
Allereerst aan alle dames dank voor het reageren , ik vond het ook erg leuk om te lezen.
En jammer dat sommige mannen zich gediscrimineerd voelen maar over het algemeen zijn vrouwen toch kleiner, lichter en minder sterk (lichamelijk dan he O-) )dan mannen.
Een criteria voor mij 1.64 en 66 kg is dat ik de motor wel moet kunnen handelen, moet er mee kunnen lopen en op de bok kunnen zetten.
Laatst de diversion 900 van mijn man meegenomen , KICKEN want je hebt echt een motor onder je kont , maar als het er op aan komt is ie voor mij veeeeeel te zwaar, krijg hem ook niet op de bok! Die word dus ook verkocht.
Zelf hou ik niet van choppers en het moet wel een toermotor zijn want de kids gaan mee.
Als het weer een beetje beter is dan ga ik wel proefrijden op een fazerrrrrrrrrr

Groetjes Yvonne :]
 
Ik rij zelf nu al twee jaar met zeer veel plezier :] op een zwarte Fazer uit '99.
Ik ben zelf 1,78 en 70 kg en heb sinds dat ik een proefrit erop maakte het gevoel dat deze motor voor mij gemaakt is.
Je kan er zeer sportief op rijden (qua snelheid en power als een Thundercat) alleen wat soepeler geveerd, maar dat mag de pret niet drukken. Daarnaast ook zeer geschikt als woon/werk verkeer door zijn soepelheid en iemand achterop nemen is ook geen probleem.

Nu heb ik op een forum gelezen dat een Fazer verlaagd was, zodat er een klein vrouwtje op kon rijden. En ondanks mijn lengte heb ik ook moeite om met de motor te lopen of om op de middenbok te zetten. Als ik hem wat moet verplaatsen ga ik er gewoon op zitten, is je balans een stuk beter. Maar de middenbok blijft eng, hij is ooit van me afgevallen ;( , gevolg een schuurtje in mijn kuip.

Ik kan alleen maar vol lof over deze motor spreken en er zijn zelfs mannen die nu op een supersportrijden nog wel eens terug denken aan hun rijen met hun vroegere Fazer. Een klein nadeelte alleen is dat boven de 150km/u je veel windt ga vangen, zeker met mijn lengte (voordeel voor kleinere personen) :) .

Mijn advies is net als de andere, ga er gewoon mee proefrijden.
(En op de motorbeurs goed rondkijken en zitten, wie weet wat je tegen komt)

Veel plezier met zoeken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan