een vraagje over honda cb 750 blok

marioharleyson

Die hard MF'er
24 jun 2006
612
1
gavere
ik als leek heb een vraagje ik weet een honda 750 blok te koop staan en het gaat om een Honda 750 Four,motorblok Yoshimura 812,nokkenas en klepveren
is dat iets speciaal of is dat een gewoon blok voorwat staat die Yoshimura 812
 
ze vragen 500€ maar de blok zit niet helemaal samen maar ik weet nu nog altijd niet wat het betekend alleen maar gissingen wie helpt me


Het is een blok met bigbore kit en speciale race nokkenassen, die leverd dus wat meer pk's dan een staandaard blok. Vergeet niet dat Yoshimura en lange traditie van motoren tunen heeft. Ze zijn erg zeldzaam deze blokken en ik denk dat de liefhebbers in de rij staan als ze weten waar hij te koop is.
 
Als het blok in prima staat en compleet is, zal het moeilijk zijn er een prijs aan te hangen, een beetje wat de gek ervoor geeft. En wat vooral belangrijk is, zijn alle goodies erbij, zoals bv carburateurs etc, etc.

Is de historie van het blok bekend? Is het mogelijk om de 'tuner' nog eens te spreken wat er precies gedaan is.

Maar als het een hoop ellende is wat al een paar decenia vergeten in een hoek van de schuur ligt met een mechanisch probleem, of incompleet is het niet heel veel meer waard dan een kapot standaard blok.
 
na veel wikken en wegen heb ik dan toch het motorblok gekocht het is dus een yoshimura big bore kit 812cc met andere nokkenassen en zonder carbs de blok ligt voledig uit elkaar maar alle stukken zijn aanwezig en zien er heel mooi uit
alleen de distributie ketting en spanner wil ik zeker gaan vernieuwen als ik even tijd heb zal ik een paar foto's posten
 
Terug
Bovenaan Onderaan