een vragenlijstje voor een motornoob als ik ;)

Noodknop heeft ten opzicht van je contactsleutel ook nog het voordeel dat je verlichting blijft branden !

Dat jullie dat nog niet opgemerkt hebben :X n00bs :Z


Kijk uit diesel op de weg... Aaahhhh... crash... kledder... beng... tatuuutatuuu....
"Snel help die goser... hij zit goed in de kreukels...Kijk uit, zijn motor draait nog, zet gauw die knop om... Hee, zien jullie dat? Zet ik zijn knoppie om, blijft zijn licht branden... dat is gaaf......"
B|
 
Kijk uit diesel op de weg... Aaahhhh... crash... kledder... beng... tatuuutatuuu....
"Snel help die goser... hij zit goed in de kreukels...Kijk uit, zijn motor draait nog, zet gauw die knop om... Hee, zien jullie dat? Zet ik zijn knoppie om, blijft zijn licht branden... dat is gaaf......"
B|

en mazzel dat als je klem ligt onder je fiets op een donkere weg de eerstvolgende
automobilist je niet alsnog aan barrels rijd |(
 
Bij mijn lesmotor (ER5) ging het licht ook uit met de dodemansknop... zal wel merk of type afhankelijk zijn.

Maar nu we toch een vragen topic hebben zodat ik niet te veel hoef te zoeken :)
vraag ik me meteen maar hardop af wat een Hip down en een High sider is :)
 
Wen d`r maar aan. ik heb ook effe een simpel vraagje. en omdat ik het onnozel vind er een heel topic voor te openen stel ik hem hier effe snel tussen alle flames door: kan het kwaad als je je natte motor onder zijn hoes terugzet? met al die **** regen van de afgelopen tijd moet ik hem steeds nat onder z`n dekketoe zetten. kan dat op een of andere manier kwaad?
 
en mazzel dat als je klem ligt onder je fiets op een donkere weg de eerstvolgende
automobilist je niet alsnog aan barrels rijd |(
zelfs overdag in de file rijden automobilisten je nog voor je sokken.
dus denk je dat ze voor dat ene lampje op de grond wel gaan stoppen? :+
 
niet onder natte hoes zetten.. kan 't vocht niet weg!

edit: bedoel dus, dat je een natte motor niet onder hoes moet zetten.. blijft vocht eronder zitten, met alle gevolgen van dien.. beter om te laten ventileren.
 
Ik zou me zo voor kunnen stellen dat dat bij een injectie fiets nodig is omdat die niet direct afslaan als ze op hun kant liggen. Overigens wel te hopen voor je dat ie niet te kritisch is... Toch lullig als je net met je knietje aan de grond over het asfalt blaast en je motor besluit dat het zo wel plat genoeg is geweest. :+
tiltswitch werkt alleen als je motor op z'n kant ligt, dus niet tijdens 't nemen van een bocht, dan 'voelt' het voor de tiltswitch alsof de motor rechtop staat, door de centrifugaalkracht( die ervoor zorgt dat je een bocht niet rechtop kunt nemen)
 
Nou ga ik ook ff noben hoor })

Die tiltswitch...is dat een nieuw snuffie ofzo :?

Killswitch ken ik wel, maar tiltswitch heb ik nooit eerder van gehoord.
 
Nou ga ik ook ff noben hoor })

Die tiltswitch...is dat een nieuw snuffie ofzo :?

Killswitch ken ik wel, maar tiltswitch heb ik nooit eerder van gehoord.


killswitch waar zit die dan.
een nieuwe noviteit ofzo.
ik zou niet weten waar dat nou voor bedoelt is.
 
niet onder natte hoes zetten.. kan 't vocht niet weg!

edit: bedoel dus, dat je een natte motor niet onder hoes moet zetten.. blijft vocht eronder zitten, met alle gevolgen van dien.. beter om te laten ventileren.

ok, weet ik dat ook weer. dank. word wel klote met regen. B|

Over BMW's hoor je nou eenmaal geen grappen te maken



Hebben geen gevoel voor humor, BMW-rijders


Zo, heb je weer wat geleerd

dat wisten we al. allemaal chagerijnige ouwe mannetjes of juten. en dat is praktisch hetzelfde. :o
 
vraag was net ook al gesteld, maar wat is een high sider eigenlijk...

Dat is als je achterwiel uitbreekt, je motor enigzins dwars op de weg komt te staan en je "opeens" weer grip krijgt. Je wordt dan als het ware van je motor af lanceerd. Erg pijnlijk lijkt mij. :X

Edit: was al uitgelegd, I'll kick myself :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan