Moto Guzzi V100 Mandello.

Even alles aantrekken en je kunt weer verder.

We noemen het 'charme'.


Multistrada en nivo hoger

Maar de Multistrada is een hele andere categorie motor. Je kunt uitrusting enzo niet vergelijken.
Momenteel heeft de V100 geen tegenhanger. Vroeger had je een Bandit/Fazer/En nog veel meer. Dit segment is een eenzame dood gestorven. Misschien dat een F800ST een vergelijking zou zijn?

Andere categorie, andere doelgroep. De Multistrada koop je als allroad, de Mandello als wegmotor.
 
Even alles aantrekken en je kunt weer verder.

We noemen het 'charme'.




Maar de Multistrada is een hele andere categorie motor. Je kunt uitrusting enzo niet vergelijken.
Momenteel heeft de V100 geen tegenhanger. Vroeger had je een Bandit/Fazer/En nog veel meer. Dit segment is een eenzame dood gestorven. Misschien dat een F800ST een vergelijking zou zijn?

Andere categorie, andere doelgroep. De Multistrada koop je als allroad, de Mandello als wegmotor.
Dat is natuurlijk onzin , geen hond gaat met een 30000 € motor het terrein in , een keer plat en je hebt 10000 € schade , daarbij is hij ook veels te zwaar
Het is net zo als die grote SUV‘s daar gaat ook niemand offfroad mee crossen ( alleen in de reclame )
 
Dat is natuurlijk onzin , geen hond gaat met een 30000 € motor het terrein in , een keer plat en je hebt 10000 € schade , daarbij is hij ook veels te zwaar
Het is net zo als die grote SUV‘s daar gaat ook niemand offfroad mee crossen ( alleen in de reclame )
ik verzin het niet 🤷‍♂️



Maar om met je SUV vergelijking door te gaan: Een luxe Golf kun je qua afwerking, gebruiksdoel, en prestaties niet vergelijken met een XC70. Wel qua smaak, da's wat anders.
 
Momenteel heeft de V100 geen tegenhanger. Vroeger had je een Bandit/Fazer/En nog veel meer. Dit segment is een eenzame dood gestorven. Misschien dat een F800ST een vergelijking zou zijn?
Wat dacht je van een R1250R of een R1250RS dan?

Dat zijn vergelijkbare motoren met een vergelijkbare prijs. Wel behoorlijk meer power, zowel pk's als koppel.

Of als je wat goedkoper wil:
- Suzuki S1000GT
- Kawasaki Z1000 GT
- Yamaha Tracer 900 GT

Ik zal nog wel wat vergeten maar er lijkt mij voldoende keuze in dit segment.
 
- Suzuki S1000GT
- Kawasaki Z1000 GT

Deze vallen sowieso af omdat het volledig gekuipte motoren zijn.

Ach, uiteindelijk is de Mandello volgens mij geen keuze die je met je verstand maakt, maar met je hart. En dan gaat elke vergelijking mank.
Het is een beetje een buitenbeentje qua styling, doelgroep en bruikbaarheid. Dus vergelijken gaat moeilijk, maar als je deze motor wilt, dan wil je hem. En als je gaat nadenken, dan koop je waarschijnlijk wat anders.

Ik zou heel graag het geld willen hebben om een te kopen, maar helaas, dat zit er voorlopig niet in.
 
Dat is natuurlijk onzin , geen hond gaat met een 30000 € motor het terrein in , een keer plat en je hebt 10000 € schade , daarbij is hij ook veels te zwaar
Het is net zo als die grote SUV‘s daar gaat ook niemand offfroad mee crossen ( alleen in de reclame )
Klopt. Multistrada is geschikt om een keer over gravel te rijden. Maar beslist geen motor voor zwaar terrein. Althans ik ga t niet proberen.
 
Okay Guzzi-beertjes van me, volgende avontuur met de V100 na de losgeraakte koelwaterslang:
Maandje van huis geweest, dus eerste beurt moest even wachten, maar vannochtend was ik dan op weg naar de dealer. Rij lekker over de snelweg en plots 50% minder vermogen. Ik was vlak bij een pomp dus effe snel kijken of er geen mechanische ellende is, maar dat was niet zo, en ook geen rare geluiden dus doorgereden (was er al bijna). Ongeveer 1,5 km voor ik er was, stopte de Guzzi er volledig mee..... Ik weet nu dat 1,5 km lopen met een V100 topsport is....
Afijn, dealer heeft er effe naar gekeken, maar zien dat 1 bougie het niet meer doet. Schijnt speciaaltje te zijn, die zelfs NGK niet op voorraad heeft, dus pas dinsdag op zijn vroegst binnen. Nu betwijfel ik een beetje dat dit het euvel is, aangezien de motor er helemaal mee stopte op een gegeven moment.

Afwachten dan maar weer. Groot issue #2 na ca. 1400 km, maar ik kan er nog om lachen. Italianen....
Je blijft nog lachen dat is positief.
Hoop voor jou dat het gewoon de bougie is die de oorzaak was.
Maar als je hier blijft posten zou mooi zijn vindt ik over je ervaring met de Mandello.
 
Dat is natuurlijk onzin , geen hond gaat met een 30000 € motor het terrein in , een keer plat en je hebt 10000 € schade , daarbij is hij ook veels te zwaar
Het is net zo als die grote SUV‘s daar gaat ook niemand offfroad mee crossen ( alleen in de reclame )
Op diverse Enduro 1200 en 1260 fora raggen sommigen er fiks op los met die Ducs. Maar ik niet. Mij idd te log en te groot en ik heb al helemaal geen zin om ermee onderuit te gaan. Kost me goudgeld wslijk aan reparatie en ik heb de Enduro 1260 puur en alleen gekocht omdat ik het een mooie en dikke Multistrada vindt die ook heel fijn rijdt. Mijn vrouw achterop denkt hetzelfde.

Heb vroeger toen ik jong was wel wat met lichte off road motoren zand opgezocht maar tis nooit mijn hobby geworden.

Terug naar de Mandello.. Ik zou er graag een willen rijden temeer omdat ik de looks gewoon top vindt.
Betalen kan ik een Mandello ook wel maar ik vindt het toch wat te gek om naast mijn Enduro 1260 die ook niet goedkoop was daar een nieuwe Mandello naast te zetten puur voor solo gebruik wslijk of kortere duo ritten.
Langere en vakantie ritten doen we toch met de Enduro 1260 of met de Ford Transit en de Enduro 1260 erin richting het onbekende soms..
 
Klopt. Multistrada is geschikt om een keer over gravel te rijden. Maar geen motor voor zwaar terrein. Althans ik ga t niet proberen.
Klopt. Multistrada is geschikt om een keer over gravel te rijden. Maar beslist geen voor zwaar terrein. Althans ik ga t niet proberen.

Klopt. Multistrada is geschikt om een keer over gravel te rijden. Maar beslist geen motor voor zwaar terrein. Althans ik ga t niet proberen.
Ik ook niet als het niet hoeft.. Gravel.. Hard zand prima maar verder ehhhh.. Neejjj..

Ps.. Zie drie keer jou reactie staan vlgs mij heb ik iets niet goed gedaan sorry 🙏
 
Vandaag de Guzzi weer opgehaald. Wat bleek het geval: Een as van de rockerarms was eruit gelopen van 1 van de cilinders a.g.v. een niet goed gemonteerde C-clip. De kleppen werden dus niet meer opengestuurd en er lagen allerlei onderdelen los in de kop. Bij het loslopen is ook de nokkenashouder beschadigd.
Inmiddels alle onderdelen teruggevonden en alles wat nieuw moest zit er nieuw in. Dit had nog fouter kunnen aflopen….
Hoop dat dit nu even het laatste is geweest.

Ik heb ook de hogere comfortzit erop zitten nu. Dit is een grote verbetering, ik zit er veel meer op dan in nu, betere controle, meer beenruimte (ik ben 1.83), beter comfort.
Het was gelijk lekker weer om even uit te proberen.

4658505C-1E46-44E8-8839-84E6CE99B68E.jpeg
 

Bijlagen

  • 3B5560C8-C67A-4DEF-BC71-9AE2C942C505.jpeg
    3B5560C8-C67A-4DEF-BC71-9AE2C942C505.jpeg
    188,5 KB · Weergaven: 65
  • 2D37BA86-4015-40FE-B224-B0692A99A609.jpeg
    2D37BA86-4015-40FE-B224-B0692A99A609.jpeg
    182,9 KB · Weergaven: 65
Das minder leuk om te lezen die schade.
Maar je bent wel snel geholpen lees ik dus hoop dat de Mandello nu oké blijft verder. En dat je er veel plezier mee krijgt.
 
Nooit met een gloednieuwe Guzzi op vakantie gaan. Was 30 jaar geleden al zo.
Met een nieuwe 1100 Sport strandde ik 2 keer binnen de 1500 km. Een keer spanningsregelaar en nog iets. Verder nooit meer iets mee gehad.
 
Vandaag zelf de guzzi Mandello gereden. Ik snap niet dat ze die vergelijken met de Tracer 9gt. Die is echt compleet andere klasse en andere machine. Zelf de tracer 9gt gehad en ik moet zeggen dat de Mandello het qua comfort zeker beter doet. Helaas is ook de v100 niet geschikt voor lange mensen, met name door de knieën die niet lekker tegen de motor kunnen en in de vorm van de kuip passen.

De Mandello bediende goed en reed ook prima, schakelde goed. De tracer heeft bijvoorbeeld vaak problemen met in de juiste versnelling komen of terugschakelen is ook een ding. De flaps zijn leuk en bieden meer draft en stabiliteit met weer en wind. Wel is de v100 wat logger en heb je soms het idee dat je met de motor aan sleuren bent, hij komt wat traag op gang. Als hij gaat dan gaat hij wel. Perfecte motor voor lome bochten, maar niet te scherp in ieder geval.

Al met al toffe motor en positief verrast 👍
 
Ik denk dat een vergelijk met de bmw 1250 rs meer past. Beiden een twin alhoewel de rs denk ik een stuk sportiever is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan