Een windscherm of een batwing met ruit op je motor

Bouvierman

Kawasaki vn1500 classic tourer
28 sep 2023
6
1
Maasbracht
Ik heb op de kawasaki vn1500 classic nu een windscherm.
Wat rijd fijner ook ivm de wind een windscherm of een batwing.
Deze vraag is voor diegene die ook chopper of cruizers rijden.
Gr henri
 
Dit is een batwing
 

Bijlagen

  • Screenshot_20240210_125403_Chrome.jpg
    Screenshot_20240210_125403_Chrome.jpg
    81,3 KB · Weergaven: 0
Blijft altijd wervelen achter een scherm.
 

Bijlagen

  • IMG_4773.jpeg
    IMG_4773.jpeg
    321,7 KB · Weergaven: 0
Mensen zit toch niet overal je mening te verkondigen. Blijf een beetje on-topic
Ik heb op mijn naked Guzzi Breva een doorzichtig Fabriek scherm die een beetje de vorm van een batwing heeft. Ik ben er erg tevreden over. . Het zit vast gemonteerd aan de koplamp. Met een echte batwing heb ik nooit gereden. Een maat van mij heeft zo n grote matzwarte Harley Davidson met een batwing scherm en is er erg blij mee.Xeczijn redelijk groot dus je kunt er wel een redelijke bescherming van verwachten
 
ik denk dat t oppervlak van zo’n batwing een negatieve invloed heeft. Plus geen hoogte verstelling. Wil je min of meer zonder werveling achter je scherm zitten. Is de hoogte van de ruit en de afstand tot de ruit bepalend. Een scherm wat op de ene motor perfect is , kan op een ander type motor ruk zijn. Ik zou zowiezo voor een ruitje gaan
 
Dat valt mee, tuurlijk,met stevige wind merk je het wel, je zit echter wel heel aardig uit de wind en itt een gewoon scherm hoeft hij ook niet zo hoog.nadelen,ja,je zit met een vaste plaat dus verstellen kan niet en je kan heel lang bezig zijn voor je ideale hoogte heb ,al zijn er ook van die flipscreens waardoor je een lagere kan toepassen.
 
Geen last van pendelen met een batwing? Dat is tenminste wat ik me van bv de Schurgers stuurkuipjes kan herinneren. Bevestiging aan het stuur ipv het frame geeft altijd dat risico en zeker met zo'n grot joekel. Het is natuurlijk wel zo dat je met cruisers toch niet zo hard gaat rijden.
 
Geen last van pendelen met een batwing? Dat is tenminste wat ik me van bv de Schurgers stuurkuipjes kan herinneren. Bevestiging aan het stuur ipv het frame geeft altijd dat risico en zeker met zo'n grot joekel. Het is natuurlijk wel zo dat je met cruisers toch niet zo hard gaat rijden.
Oh nee, maar als het wel kan zou ik daar wel rekening mee houden.
 
Ik heb daar nog geen last van gehad.

Tja, mooi of gruwelijk i,eder heeft zijn eigen smaak,maar na 40 jaar zonder vind ik het nu toch wel lekker. Maar om nu te gaan zeggen dat je dan beter een auto kan kopen vind ik iets van verkapte ,nou ja, jullie zijn beter in het omschrijven dan ik🤣🤣 :) :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan