Een Yamaha FZ 750 of een kawazaki zx10

UPDATE

MF veteraan
6 mei 2002
1.453
0
Zwolle
Beste motortijders,
ik ga deze week mijn eerste motor aanschaffen,
waarmee ik van de zomer op vakantie wil

met welke kan ik beter op pad gaan
de yamaha 750 bouwjaar 1990 met 40.000 km kost 2250
kawasaki zx10 boujwaar 1989 met 60.000 km kost 2800

alvast bedankt
mvg
dennis brouwer :]
 
Laatst bewerkt:
Mag ik vragen hoe jij wil gaan proefrijden zonder rbw? Of is proefrijden niet nodig.
 
Op zondag 19 mei 2002 22:17 schreef dennis Brouwer het volgende:
Beste motortijders,...

Tiepvoutje :?
Maar Dennis ik denk zelf dat je als beginnende motorrijder (met de plannen die je hebt) niet te zwaar moet beginnen, dus ik zou de 750 aanraden. Is natuurlijk heel persoonlijk, maar ja... kijk naar je budget en je eigen smaak. Succes met je keuze en laat maar weten wat het is geworden.

En proefrijden is natuurlijk aan te raden, maar daar ben ik niet over begonnen, omdat Dennis heeft laten blijken over een eigen willetje te beschikken (lees; eigenwijs is :+ ) Ik denk niet dat er ver proefgereden wordt als je nog geen rijbewijs kan overleggen.
 
Laatst bewerkt:
Dat kun je ook LATEN doen... of niet Scarface??

Is SF ook met 6 wkn rbw op zak richting Frankrijk-Spanje vertrokken met een duo en de rest :?

Lijkt me erg nuttig om zelf proef te rijden dan.
Maar goed...wie ben ik :?
 
klinkt niet zo dom hoor LCB ;) . Ik heb er nog nooit van gehoord dat je iemand anders op een motor laat proefrijden die je zelf wil kopen. Is ook niet logisch tenzij het iemand is die wat meer technisch inzicht heeft. En dan nog zul je er zelf op moeten rijden of je het wel een fijne motor vindt.
 
Is voor Dennis nogal belangrijk natuurlijk:
Hij wil, met 6 weken rijbewijs, een erg grote tocht gaan doen incl. koffers en passagier en de rest.

Dus lijkt mij des te meer een reden om een extra grote/lange proefrit te doen. Ondanks dat je met een proefrit nog maar een fractie van de motor kent.
 
Beste motorrijders,
(sorry kawa met een Z ipv een s, maarjah)
Wat het proefritje betreft:
dit zal wel mijn grootste gok zijn, maar daarom
kan dit forum mij perfect helpen, ik ga inderdaad kijken naar de yamaha fz 750, en deze zal getest worden door mijn neef die al enkele jaren motorervaring heeft (ja meer dan 6 weken) hij bestuurt al zo'n 11 jaar motoren en dit is dan ook zijn passie (is zelfs getrouwd op een motor)
de reden dat ik al een motor wil hebben is dat ik direct kan oefenen zoals dat is aanbevolen, en dat ik niet dagen cq weken moet zoeken naar een geschikte motor. dus!

mocht het de yamaha worden dan zal ik daar natuurlijk direct verslag van doen
enkele gegevens: 100PK (lekker pittig, moet ik wel de berg mee op kunnen!)

mvg
Dennis Brouwer :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan