Een zeer belangrijk onderwerp mbt tot de politiek

Gizzmo

MF veteraan
8 jun 2001
9.824
524
Naar aanleiding van een ander topic, over de politiek en de PPP, heb ik vragen gesteld aan het CDA.

Ik vond, dat ik hiervoor een nieuw topic moest openen, wegens de noodzaak hiervan, en de zware gevolgen die dit kan hebben voor motorrijders.


Hieronder de email die ik verzonden heb naar het CDA, en waarop ik hoop antwoord te ontvangen, en waarmee ik absoluut verder wil gaan.




----- Original Message -----
From: Gizzmo
To: cda@bureau.cda.nl
Sent: Friday, June 21, 2002 12:00 AM
Subject: CDA wil aanpak van straatraces A4 en A13 ????


Beste CDA,

Naar aanleiding van onderstaand artikel, welke ik vanmorgen 20-06-2002 vernam tijdens de nieuws uitzending van Radio West, heb ik enkele vragen.



CDA wil aanpak van straatraces A4 en A13
donderdag 20 juni 2002

DEN HAAG - De politie treedt onvoldoende op tegen illegale motorraces op de A4 en A13, vindt het CDA in de Tweede Kamer. De partij heeft de ministers van Verkeer en Binnenlandse Zaken om opheldering gevraagd.
Motorrijders gebruiken scherpe bochten op de A4 en A13 bij Ypenburg om te racen. Daarbij wordt de maximumsnelheid fors overtreden. De politie wil niet ingaan op het verwijt van het CDA dat er te laks wordt opgetreden tegen de motorrijders.




Aangezien bovenstaand artikel niet rechtstreeks bij de CDA vandaan komt, maar van de nieuws site van RTV West, wil ik graag weten wat jullie standpunt en vragen zijn betreffende dit onderwerp. Helaas kon ik er niets van op uw eigen site van terug vinden.

Ik vraag dit aan u, omdat er volgens mij een stigmatiserende werking uitgaat van verschillende media over dergelijke onderwerpen, die een erg hoog sensatie gehalte hebben, zonder de juiste feiten te benoemen.

In de berichtgeving die mij onder ogen is gekomen, wordt altijd heel erg overdreven, en worden feiten verdraait of zelfs verzonnen.

Ook de politie is van mening, dat er geen sprake is van hevige vormen van overtredingen.

Even voor u enkele feiten op een rij:

1 - de oprit naar de snelweg en de snelwegen worden NIET gebruikt voor illegale races.

Toelichting: Iedereen heeft een behoefte om mensen met gelijke hobbie's te ontmoeten, toeval wil dat er aan het begin van de oprit, op een industrieterrein, ruime mogelijkheden zijn om te parkeren, en dat hier enkele motorrijders samen komen om gezellig met elkaar kunnen keuvelen, natuurlijk is het leuk om dan af te spreken om eens met elkaar een tourrit te gaan rijden, en ook wel eens om de bochtencombinatie die gepaard gaat met het knooppunt A4-A13 samen te rijden. Ik benadruk, dat hier absoluut geen sprake is van racen.

2 - Ook het feit dat hierbij sprake zou zijn van forse overtredingen van de toegestane snelheid is niet waar, er geldt ter plaatse en maximum snelheid van 120km/u, en ik kan u verzekeren, dat deze bochten zeer moeilijk zijn te nemen met een hogere snelheid, zodoende er dus niet eens sprake kan zijn van snelheidsovertredingen.

3 - Ik heb ook vragen bij het feit dat er vragen worden gesteld aan de huidige minister van Verkeer, Mevr. Netelenbos, welke meerdere malen te kennen heeft gegeven, niets te willen doen met of voor berijders van gemotoriseerde tweewielers, aangezien deze volgens de minister veels te gevaarlijk zijn. Letterlijke uitspraak van de minister: "Ik vind het maar enge dingen". Enige objectieve benadering kan daarom ook niet verwacht worden van Mevr. Netelenbos.

4 - De hele problematiek rond motorrijders, speelt sinds jonge automobilisten met kleine snelle auto's, zijn gaan afspreken voor sprint wedstrijden naar aanleiding van een film enige tijd geleden. Hieruit blijkt dus, dat hiervoor geen aandacht was voor motorrijders, en deze motorrijders nu moeten lijden wegens de negatieve berichtgeving omtrent illegale races met auto's, waarmee motorrijders niets van doen hebben, maar wel hiermee in verband worden gebracht, zonder dat daar aanleiding voor is.



Ik kan nog meer voorbeelden aandragen, maar zal het in eerste instantie hierbij laten, in afwachting van een reactie uwerzijds.

Ik wil graag ook nog even mededelen,dat ik gestemd heb tijdens de afgelopen tweede kamerverkiezingen voor de CDA, met een voorkeur stem op Wim vd Camp, aangezien deze CDA politicus zelf ook motor rijdt, en ik hiermee hoopte, een iets betere behartiging te krijgen voor een ondergeschoven groep verkeersdeelnemers, de motorrijders.
Tevens ben ik benieuwd, naast de reactie van de CDA, wat de reactie is van dhr. vd Camp, aangezien hij zelf ook regelmatig enkele rondjes rijdt met de motor op het stuk snelweg met de op en afritten waarover door de CDA vragen gesteld worden.


Met vriendelijke groeten, en in afwachting van uw reactie, en bereid tot een verdere dialoog met u,

Dennis De Leijster
Email: Gizzmo@kabelfoon.nl


_______________________________________________

UPDATE

Okee, even een update, er zijn dus emails verstuurd naar het

1 - CDA-bureau
2 - Wim vd Camp
3 - Camiel Eurlings
4 - Mevr De Pater
5 - PvdA bureau (Netelbos en de Vries zijn PvdA leden)
6 - Min. Verkeer en Waterstaat
7 - Min. Binnenlandse Zaken

Nog even afwachten.

 
Laatst bewerkt:
Wanneer ga je zelf in de politiek? :) Dit zijn tenminste duidelijke stellingen. :}

Kben benieuwd.


eeh, dan mag ik wel oppassen, voordat je het weet wordt je afgeknald. ;(

Maarre , een nieuwe R1 en een MV zie ik ook wel zitten. :]
 
eeh, dan mag ik wel oppassen, voordat je het weet wordt je afgeknald. ;(

Maarre , een nieuwe R1 en een MV zie ik ook wel zitten. :]

Zo'n minister gun ik wel een MV...

Maar vergeet dan AUB niet dat de boeren ook wel een paar klaverbladjes willen...
 
Je zou toch verwachten dat je kamervragen terug kon vinden op internet. Mij lukt het in ieder geval niet. Misschien zoek ik niet goed, maar blijft vreemd.
 
Ik ben ook begonnen te zoekn, heb wel wat gevonden, maar niet betreffende dit onderwerp.

Wel gevonden is http://www.tweede-kamer.nl/

in de loop van de dag nog eens controleren, misschien dat er dan wat staat.
 
Bloemen en grote borsten voor Gizzmo :}

lachen.gif
laugh.gif
:^

Goed werk Gizzmo!
 
Goed stuk.
Ben benieuwd of men reageert. Al zie ik dat somber in, want traditiegetrouw gaat men enkel de discussie aan vlak voor de verkiezingen. Na de verkiezingen gaat men weer vrolijk verder met het behartigen van de eigen belangen.
Of ben ik nu te cynisch bezig? :?
Maar nogmaals, goed initiatief.
 
:} :}

Mooie Gizzzzzmo, ben echt 1000% beniuwd naar het antwoord!

Ik zal ook eens langs komen op de verzamel plek. Ik heb hem de afgelopen keer gezien toen in onderweg naar Wateringen was. Zag er gezellig uit.

later!
 
respect! :}
Goed geschreven en onderbouwd, nu de reactie nog.

Was er niet laatst in het nieuws dat politiek partijen heel slecht reageren op ingezonden brieven en email? Staat me iets van bij...
 
FF afwachten of het wat word en kijken wat ze te vertellen hebben...
Zullen wel met een zeurmelding of stom argument komen, of misschien wel met een bekenning van onkunde.
 
Terug
Bovenaan Onderaan