Een ZR-7 genaamd Stella [Eerste Fiets Verhaal]

defactofrank

-is nieuw hier-
7 mei 2019
17
16
s-Gravenhage
Hallo allemaal,

De afgelopen weken ben ik op MF rond aan het kijken geweest naar een motorfiets.
Wel contact gehad met een aantal verkopers, maar ben uiteindelijk terechtgekomen bij een verkoper via Speurders.

Vandaag (29 juni 2019) was het 34° en geen wolkje aan de lucht. In mijn oude astra zonder airco vertrok ik uit Den Haag naar Dordrecht.
Daar mijn auto vaarwel gezegd en samen met een vriend op de motor naar een plaats bij Venlo. Lekker ritje van ~150km! (als het 23 graden is ;))
Redelijk doorwaaid doch met een droge mond van het transpireren, vinden we het motorzaakje.
De verkoper is op dat moment in de werkplaats aan het sleutelen, maar onderbreekt zijn vaste werk als monteur.
Hij leidde ons naar de showroom, waar de Kawasaki inmiddels een plek gekregen had.

Na wat basic informatie over de motor en nadat de koetjes en kalfjes uit de kamer waren, maakte we om beurten een proefrit (want eerlijk is eerlijk, het is altijd goed iemand bij de koop te hebben met een nuchtere kijk + ik mis de kennis nog).
Gelijk merkte ik dat het zwaartepunt vrij hoog ligt, maar dat voelde na een tijdje wennen niet eens zo slecht!
Ik ga als beginnend bestuurder in ieder geval met een zeker gevoel de bochten in.
Hiermee durf ik wel stap voor stap te testen wat ik kan en kan verbeteren aan mijn rijden.

Goed gevoel bij de verkoper & goed gevoel bij de motor...Overschrijven dan maar!
Ondertussen kreeg de motor van m'n maat voor het luttele bedrag van €165,- een verse band op de achterste velg (incl. ventiel en balanceren en die dingen) gemonteerd.
Toen we terugkwamen kreeg ik nog netjes uitleg over hoe klein onderhoud te doen, waar ik de vloeistoffen kan checken, hoe ik stationair kan aanpassen.. et cetera.
Eigenlijk alle info die ik als beginnend bestuurder nodig heb. Ideaal dus!

De weg terug heerlijk zitten touren. Niet harder dan 150 gereden tijdens het inhalen en gewoon lekker genoten van het weer en mijn omgeving.
De wind was inmiddels redelijk gaan liggen, net zoals de temperatuur.

Het resultaat van mijn eerste ervarig als motorrijder is een donkerrode Kawasaki ZR-7 van 2001 geworden, met net iets meer dan 30k ervaringen op de teller.
Netjes aantoonbaar beurtjes gehad, inclusief de grote. Z.G.A.N. bandjes en prima kettingset.
Lak glimt mooi, maar heeft hier en daar natuurlijk wat kleine gebruiksporen, wat niet vreemd is.

Hier wat foto's van de advertentie:
1405681
1405682
1405683
1405684
1405685


En concluderend een foto die ik zelf genomen heb:
1405686



- Stella de ZR-7 -

Bedankt voor het lezen! Prettig weekend 🤙
kevin als je dit leest; bedankt voor de goede service
 
Meende ik toch echt in de titel te lezen, dat het om een eerste fiets verhaal ging (Stella-fiets)...............en niet zozeer om een motor. 8)7

Maar veel plezier met je "nieuwe" motor genaamd Stella..............goede keus om deze als je "eerste te nemen" :t
 
Een prachtige motor! En ook bewonderenswaardig dat je haar gekocht hebt zonder eerst hier te vragen welke motor je nodig hebt! Ik denk dat het een mooie en lange relatie wordt.:]
Scherp!
In mijn introductie-post benoemde ik inderdaad al de ZR-7 als een van de motoren waarmee ik wilde beginnen, maar die lijst is ontstaan door veel zelf te researchen 👍🏼

Kom door tijdgebrek helaas niet zo vaak op het forum.
 
Terug
Bovenaan Onderaan