eendagskenteken

aftwin84

Rookie
15 mei 2022
3
1
weet iemand of ik met een eendagskenteken en verzekering (rdw keuring ivm import) overal in nederland mag rijden die dag of alleen tussen rdw en huis
 
Knipsel.PNG


Alleen heen en weer helaas......;)
 
Nou kan je natuurlijk wel enigszins creatief zijn met het adres waar de motor staat of waar je hem laat keuren. Zo heb ik destijds overwogen om als RDW locatie Heerenveen te kiezen :+
 
Nou kan je natuurlijk wel enigszins creatief zijn met het adres waar de motor staat of waar je hem laat keuren. Zo heb ik destijds overwogen om als RDW locatie Heerenveen te kiezen :+
Volgens mij staat er nog wel iets in de wetgeving dat je de snelste route moet pakken. Als ze je dan zien terwijl je leuk dijkjes aan het sturen bent kun je alsnog gezeik krijgen.
 
Volgens mij staat er nog wel iets in de wetgeving dat je de snelste route moet pakken. Als ze je dan zien terwijl je leuk dijkjes aan het sturen bent kun je alsnog gezeik krijgen.
Gezien de drukte bij het RDW is het niet onlogisch dat je een locatie uitkiest die misschien niet om de hoek is.
En in veel gevallen is het je eerste echte rit op die motor, dus dat je je daar niet meteen in druk snelwegverkeer wilt begeven is ook wel een argument. Soms ben je te bang - (c) 1978 @Rob RD
 
Gezien de drukte bij het RDW is het niet onlogisch dat je een locatie uitkiest die misschien niet om de hoek is.
En in veel gevallen is het je eerste echte rit op die motor, dus dat je je daar niet meteen in druk snelwegverkeer wilt begeven is ook wel een argument. Soms ben je te bang - (c) 1978 @Rob RD
Goed, ik zou adviseren het niet op te gaan rekken. Die mooie tocht komt er wel, RDW heeft volgens mij een week nodig voor de administratie, dus dan kun je een week later de echte mooie rit maken.
 
Goed, ik zou adviseren het niet op te gaan rekken. Die mooie tocht komt er wel, RDW heeft volgens mij een week nodig voor de administratie, dus dan kun je een week later de echte mooie rit maken.
Dat zou ook mijn advies zijn. Ik snap dat het leuk is om meteen te rijden, maar waarom het risico nemen. Een eventuele boete zou me worst wezen, maar met name verzekeringsmaatschappijen kunnen moeilijk doen. Mocht er iets gebeuren en zij kunnen er onderuit komen dan kun je zomaar jaren af moeten betalen....
 
Ik ben nogal ongeduldig en na maanden alleen maar naar een kentekenloze motor te hebben gekeken, moest ik gewoon even km’s maken :+ Ook nog een politiewagen achter me gehad, maar die hadden weinig belangstelling voor mijn zelfgeproduceerde flapperende kentekenplaat op een A4’tje. Maar better safe than sorry inderdaad.

Als je direct na de keuring de administratie doet (kost je nog geen 5 min. online) en betaalt, heb je na 3 dagen alles In huis om de kentekenplaat te laten maken.
 
Een eventuele boete zou me worst wezen, maar met name verzekeringsmaatschappijen kunnen moeilijk doen.
Dat is het belangrijkste punt. Zolang je rondrijdt en er gebeurt niks is de kans op boetes vrij klein, maar pas als er wel iets is gebeurd en de politie en verzekeringsmaatschappij ziet dat het een ééndagskenteken betreft dan weet ik wel wat ze als eerste gaan vragen.
 
je kunt dan net zo goed zonder kenteken gaan rondrijden... in beide gevallen ben je de sjaak als er wat gebeurt en heb je een mooi ritje als je niet aan de kant gezet wordt.
 
je kunt dan net zo goed zonder kenteken gaan rondrijden... in beide gevallen ben je de sjaak als er wat gebeurt en heb je een mooi ritje als je niet aan de kant gezet wordt.
Maar helemaal geen kenteken valt meer op.
 
Vlgs mij het enige waar ze je dan op kunnen pakken, mits je nog niet eerder een waarschuwing hebt gehad die dag, is dat je zonder bpm te betalen rondrijdt in Nederland. Dat je er een naheffing van krijgt.

En die moet je sowieso al betalen 😂😂

En als jij hem gewoon al bij je verzekeraar hebt doorgegeven op framenummer en die zijn ermee akkoord. Dan is ie dus ook gewoon verzekerd.

Conclusie... Of het mag, nee officieel mag het niet.... Kan je er veel gezeik mee krijgen als je het toch doet, denk het niet.

Je kan altijd zeggen dat je bent verdwaalt, dat het goed is dat je aan de kant bent gezet, of ze je ff weer de goeie richting in willen sturen :+ en je bent wss met waarschuwing weer op pad.... Nu wel rechtstreeks 😂😂
 
En als jij hem gewoon al bij je verzekeraar hebt doorgegeven op framenummer en die zijn ermee akkoord. Dan is ie dus ook gewoon verzekerd
Dat is dus gewoon niet waar. Je wordt geacht de waarheid te vertellen en je aan de gemaakte afspraken te houden, zo niet dan kan de verzekering de eventuele schade gewoon op je verhalen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan