Eenpitter Omzwervingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

moturist

MF veteraan
4 jan 2003
3.933
11
Groningen
Verslag van twee weken brikke-zwerven door Europa :]

kaartje_1_kl.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi verhaal ga het nog helemaal lezen.
Wij waren met de bmw boxer club ook van 30 op 31 augustus in Baton Rouge.

Pieter
 
Hier
IMG_9130.JPG
sta je volgens mij op de foto.
Op deze pagina http://www.bmwboxerclub.nl/html/fotoboek/2009/Ciney/index.htm staan er meer (onder aan de pagina).

Pieter
 
Mooi verhaal. Echt een avontuur, leuke route, sleutelen en de klus klaren. Helemaal top!
 
Hier sta je volgens mij op de foto.

Op deze pagina http://www.hooysma.com/bmwbc/2009/ciney/IMG_9130.JPG staan er meer (onder aan de pagina).

Pieter

IMG_9130.JPG


Het is helemaal waar :Y wat ontzettend leuk *O*
Zou ik die foto in wat grotere resolutie mogen hebben? Ik heb dit jaar zelf in Baton Rouge -stom genoeg- helemaal geen foto's gemaakt.
 
Deze totaal a-technische Jappen-ridder had ervan gegruwd om zo vaak met panne te staan maar het verslag is geweldig! :)
 
Dag moturist,
Mooi reisverhaal. Ik vond het erg gezellig bij Ben en Hetty. (Ik ben de Noordeling met de Triumph en de GL/EML) Mooi verslag en met name een mooie reis heb je ervan gemaakt!
Ik hoop dat we elkaar nog eens treffen.
 
Dag moturist,
Mooi reisverhaal. Ik vond het erg gezellig bij Ben en Hetty. (Ik ben de Noordeling met de Triumph en de GL/EML) Mooi verslag en met name een mooie reis heb je ervan gemaakt!
Ik hoop dat we elkaar nog eens treffen.

Hé Hans, leuk van je te horen :W 'k Had onze ontmoeting al eens in één van de "MF-er gespot" topics gepost, maar natuurlijk veel te laat. Ik heb het ook erg naar m'n zin gehad in Baton Rouge en ben blij dat ik jullie daar heb ontmoet.
Hebben jullie een goeie thuisreis gehad?

Ja, 't is me het reisje wel geworden. Als ik het zo terug lees lijkt het wel één en al ellende, maar het was vooral ontzettend leuk :] Maar ja, in zo'n verslag besteed je nou eenmaal vooral aandacht aan de bijzonderheden, in mijn geval pech(jes) en een paar dagen bar slecht weer :/
 
Laatst bewerkt:
Ik heb die foto's niet gemaakt.
Ze staan op de bmwboxerclub site.
Mail eens naar de voorzitter hij kan je wel aan de originele foto's helpen.

Pieter
 
Mooi verhaal! Afgelopen zomer ook in het Guzzi museum geweest. Liep een oude man rond te vertellen over de motoren, hij kon alleen Italiaans en ik niet. Leuk dat je toch ver komt met handen, voeten en type namen.

Veel plezier met de Falcone!
 
Mooie reis hoor! Ook makkelijk en leuk om te lezen, zeker met de foto's erbij. Krijg er zelf al helemaal de kriebels van ook zoiets te doen!
 
Mooie reis hoor! Ook makkelijk en leuk om te lezen, zeker met de foto's erbij. Krijg er zelf al helemaal de kriebels van ook zoiets te doen!


dank voor de complimenten :}

wat let je om je spullen op te pakken en ook op reis te gaan :] gewoon dóen :Y
 
Leuk verslag, al snap ik niet direct hoe een losse ketting het inhouden van de motor kan veroorzaken..?

goed, snel verlopende klepspeling misschien door nieuw klepbedieningsspul(dat hopelijk wel goed gehard is?) zich wat moet zetten.
In de hoogte slaat de bougie zwart omdat het mengsel daar rijker wordt. Staat hij misschien zowieso wat te rijk?
In dit soort gevallen zou je een vluegelmoer of je luchtregelschroef moeten hebben om onderweg bij te stellen.. zo maar een ideetje..

oliedruklampje.. bij de dnepr blef het ook branden, ondanks verbeterde oliepomp en nwe big-end lagers.
Het werkte me ook op de zenuwe en verwijderde het lampje.. De motor heeft zo nog vele tienduizenden km's gedraaid ;)

Och, zoveel panne had je nu ook weer niet. Ik vind het wel meevallen. Je bent overal aangekomen en er is nix echt kapotgegaan.
Leuk verslag om te lezen!

Van de zomer waren we met de enfield ook in zwitserland.. mooie dingen daar.
We wonen niet ver van elkaar, ik zal zwaaien als ik je eens tegenkom op de plof.. :W
 
Leuk verslag, al snap ik niet direct hoe een losse ketting het inhouden van de motor kan veroorzaken..?

goed, snel verlopende klepspeling misschien door nieuw klepbedieningsspul(dat hopelijk wel goed gehard is?) zich wat moet zetten.
In de hoogte slaat de bougie zwart omdat het mengsel daar rijker wordt. Staat hij misschien zowieso wat te rijk?
In dit soort gevallen zou je een vluegelmoer of je luchtregelschroef moeten hebben om onderweg bij te stellen.. zo maar een ideetje..

oliedruklampje.. bij de dnepr blef het ook branden, ondanks verbeterde oliepomp en nwe big-end lagers.
Het werkte me ook op de zenuwe en verwijderde het lampje.. De motor heeft zo nog vele tienduizenden km's gedraaid ;)

Och, zoveel panne had je nu ook weer niet. Ik vind het wel meevallen. Je bent overal aangekomen en er is nix echt kapotgegaan.
Leuk verslag om te lezen!

Van de zomer waren we met de enfield ook in zwitserland.. mooie dingen daar.
We wonen niet ver van elkaar, ik zal zwaaien als ik je eens tegenkom op de plof.. :W

'k vond het ook nogal meevallen met die panne, nadat ik mezelf er eenmaal van overtuigd had dat dat lampje niks te betekenen had. Zoals ik al schreef, men besteedt in zo'n verslag nou eenmaal de meeste aandacht aan de bijzonderheden.

Wat betreft de carburateurafstelling, daar is vermoedelijk wel iets ernstig mee mis geweest. Thuis vond ik een harde afzetting in de vlotterkamer en op de gasschuif, leek wel ketelsteen! Wel raar, want ik had de boel 5.000 km geleden goed schoon gemaakt. Zou dat afkomstig kunnen zijn van de nieuwe tankcoating die ik vorige winter in de tank heb gedaan?
 
je gebruikt toch geen loodvervanger B|
Maar dat verklaard het te rijk staan nog niet.. tenzij de vlotter blijft hangen natuurlijk..
Dat inhouden/kettingverhaal moet je me maar eens uitleggen..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan