Eenrichtingsverkeer...zo irritant!

Eenrichtingswegen:

  • tegek, i love them!

    Stemmen: 1 5,3%
  • voor auto's oke, maar voor motoren?

    Stemmen: 3 15,8%
  • Ik haat ze!

    Stemmen: 4 21,1%
  • wat zijn dat?

    Stemmen: 2 10,5%
  • met of zonder mayo?

    Stemmen: 2 10,5%
  • negeer ik (bijna) altijd als het kan.

    Stemmen: 7 36,8%
  • geen mening erover

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    19

ro1710

Die hard MF'er
26 sep 2004
682
0
In iedere stad is het wel opkomend....de rotonde en de eenrichtingsweg. Vooral dat laatste begint mij behoorlijk te vervelen op zijn zachts gezegd. De bedoeling met rotondes is om het verkeer beter te laten doorstromen (daar heb ik dan ook geen problemen mee) maar met eenrichtingswegen waarbij het vooral de bedoeling is om motorvoertuigen te weren uit de stad, die.....(grrr).

Je kan zo heeeel errug gemakkelijk via meerdere wegen de stad snel uit, maar probeer eens snel de stad in te komen???!

Om je mijn frustratie-gevoel te laten meevoelen hier een simpel voorbeeld spelletje.KLIK HIER OP
 
serieus. ik pak in a'dam heel vaak eenrichtingsverkeersstraatjes. als je er ergens mee weg kunt komen, is het wel met een motor. maar dan moet je het straatje wel kennen en moet het overzichtelijk en niet al te lang zijn natuurlijk.
 
???

Als er geen motorvoertuigen (dat betekent alle soorten) een weg niet mogen inrijden, staat er zo'n prachtig rood rond verkeersbord met zo'n horizontale witte streep op de weg.
 
Fietspaden doen het vaak ook wel goed.
Mijn motor lijkt ook op een iets snellere mountainbike, dus dan mag het wel O-)
Wel effe de snelheid erop aanpassen natuurlijk.
 
[quote van iemand]
???

Als er geen motorvoertuigen (dat betekent alle soorten) een weg niet mogen inrijden, staat er zo'n prachtig rood rond verkeersbord met zo'n horizontale witte streep op de weg.
[/quote van iemand]

Ja en????
Zo'n bord houdt mij lang niet altijd tegen...
Ik ben zelfs wel eens vriendelijk door een agent toegezwaaid die ik tegen kwam op een 1-richtingsweg. En hij was niet degene die aan het spookrijden was...

Met de motor kun je heel veel maken, zonder in de problemen te komen.
 
jokertje ik had het tegen bear...

En idd....(brom)fietsers mogen vaak er wel inrijden...waarom motoren dan niet?
 
in het stadje waar ik vroeger woonde waren in principe 6 grote doorvoerwegen.
1 ervan is afgesloten voor verkeer (villawijkers zaten te zeiken)
1 ervan is busbaan geworden
1 ervan is doodlopend industrieterreinweg geworden
2 ervan zijn van 80km/h naar 50 met kleine stukjes 70km/h geworden
1 ervan staat vol flitspalen

sindsdien staat het tussen 07:45u en 09:00 ramvast, want zo'n 7 achterliggende dorpen moeten door dat stadje heen op weg naar de grotere stad/snelweg.

en nu worden de 2 wegen die nog enigszins begaanbaar zijn afgesloten of 1 richtingsweg... ik kan me dus voorstellen dat je daar niet vrolijk van wordt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan