Eerlijke antwoorden

Hansss

MF veteraan
24 feb 2005
8.140
152
Koedijk
Ik heb ff een vraag. Ik rij het hele jaar door (voornamelijk woon / werk) met een toermotor zonder kuip en daarom zoek ik wat anders. Ik heb van de week op een KLV 1000 (V-Strom 1000) proef gereden. Wat mij opviel was dat de motor wat in lijkt te houden bij zo'n 4000 toeren. De dealer zegt "dan moet je anders leren rijden, het is een 2 cilinder weet je wel" :?
Als ik in het V-strom forum kijk lopen er diverse mensen met dat euvel te klieren. Als ik onderweg om mij heen kijk zie ik toch heel veel van die Strommen rondrijden, hebben die dan allemaal dat euvel of is het exemplarisch? Ik weet zeker dat als ik deze vraag stel op het V-Strom forum dat de antwoorden enigzins gekleurd zijn.
Ik heb dus eigenlijk twee vragen: Hoe is het met dat inhouden en als tweede, hoe zit het met de roestgevoeligheid (pekel ,weet je wel)
 
En als het nu normaal is, dan heb je er geen last van? Die dealer kan vanalles zeggen. Beetje dom om tegen z'n klanten te zeggen dat ze anders moeten rijden. Als jij vindt dat hij bij 4000 toeren irritant rijdt, dan is dat toch ook zo? Heeft niks met je rijgedrag te maken. Als je dan ook nog leest dat anderen het probleem ook hebben, lekker laten staan dat ding!
 
Ik heb ff een vraag. Ik rij het hele jaar door (voornamelijk woon / werk) met een toermotor zonder kuip en daarom zoek ik wat anders. Ik heb van de week op een KLV 1000 (V-Strom 1000) proef gereden. Wat mij opviel was dat de motor wat in lijkt te houden bij zo'n 4000 toeren. De dealer zegt "dan moet je anders leren rijden, het is een 2 cilinder weet je wel" :?
Als ik in het V-strom forum kijk lopen er diverse mensen met dat euvel te klieren. Als ik onderweg om mij heen kijk zie ik toch heel veel van die Strommen rondrijden, hebben die dan allemaal dat euvel of is het exemplarisch? Ik weet zeker dat als ik deze vraag stel op het V-Strom forum dat de antwoorden enigzins gekleurd zijn.
Ik heb dus eigenlijk twee vragen: Hoe is het met dat inhouden en als tweede, hoe zit het met de roestgevoeligheid (pekel ,weet je wel)


Ik heb een SV1000, dat is hetzelfde blok als de V-strom. Dat inhouden is de milieu dip. Veel motoren hebben zo een dip. Het blok houdt dan iets in om aan de mileu eisen te doen |( Je kunt dit aanpassen door een dynojet kit te laten plaatsen.
 
Ik heb een SV1000, dat is hetzelfde blok als de V-strom. Dat inhouden is de milieu dip. Veel motoren hebben zo een dip. Het blok houdt dan iets in om aan de mileu eisen te doen |( Je kunt dit aanpassen door een dynojet kit te laten plaatsen.
Dus vanwege het millieu loopt je motorblok slechter, kan Susuki dat niet beter regelen dan? :? Maar in ieder geval info waar ik wat aan heb. Is er al een topic over zo'n kit of waar vind ik info?

EDIT ik heb al wat gevonden |(
 
Hier zitten ook mensen die NIET op een V-Strom rijden maar misschien wel zo iets in de eigen omgeving meegemaakt hebben O-)
Het grappige is wel dat jij nu al twee antwoorden hebt gekregen, waar je twee kanten mee op kan.
Maar een motor hoort gewoon niet in te houden bij 4000 toeren of wat voor een toeren dan ook. Rijdt namelijk niet echt prettig. Een dealer die zegt dat jij op deze motor anders moet leren rijden daarom, l@lt volgens mij behoorlijk uit zijn nek. Wat pekel betreft: ik ken geen ene motor die daar niet gevoelig voor is wanneer deze daar mee in aanmerking komt.
 
Dus vanwege het millieu loopt je motorblok slechter, kan Susuki dat niet beter regelen dan? :? Maar in ieder geval info waar ik wat aan heb. Is er al een topic over zo'n kit of waar vind ik info?

EDIT ik heb al wat gevonden |(

Nee, om aan de eisen te voldoen moeten ze die dip er in leggen.

Meende dat ze dat precies bij het toerental doen waar de meting mee verricht wordt.

VTR1000 van mij had het ook maar na het plaatsen van een dyno was ie zo goed als verdwenen.

Wel een beetje lompe opmerking van die dealer trouwens
 
Ik heb een SV1000, dat is hetzelfde blok als de V-strom. Dat inhouden is de milieu dip. Veel motoren hebben zo een dip. Het blok houdt dan iets in om aan de mileu eisen te doen |( Je kunt dit aanpassen door een dynojet kit te laten plaatsen.
Op een injectie fiets zeker.............
neenee, dát gaat helaas niet :N
heb er nu een op de testbank staan met hetzelfde probleem, en heb hier veel mee geëxperimenteerd, heeft ook zéér veel tijd gekost, maar ik denk (weet het eigenlijk bijna zeker) dat ik het opgelost heb :Y *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan