Eerst B of lekker toch A?

Eerst A ?

  • Ja

    Stemmen: 26 47,3%
  • Nee

    Stemmen: 28 50,9%
  • Geen

    Stemmen: 1 1,8%

  • Totaal aantal stemmers
    55

kap0tz3r

MF veteraan
5 okt 2003
1.177
0
Slochteren
Wie heeft of is bezig met zn motor rijbewijs en heeft nog geen autorijbewijs???
Zelf toch maar eerst mn motorrijbewijs (ben nog aan het lessen) want zon auto is maar nix :X
 
Lijkt me verstandig eerst wat ervaring op te
doen in een "veilig" koekblik. Als je nog helemaal
geen ervaring hebt in het verkeer met snelle voertuigen
(geen fiets of brommer) mis je vaak toch wel
wat inzicht om gevaarlijke situaties goed in te kunnen
schatten. En omdat je nou eenmaal erg kwetsbaar bent
op een motor is het veiliger eerst autorijbewijs te
halen... Helaas...

Maar als je dan eenmaal wat meer ervaring hebt, heb je
ook weer meer kans op veel veilige :] kilometertjes. :)
 
ik heb eerst A gehaald(b heb ik nog steeds niet) en het is de beste keus die ik in mijn hele leven gemaakt heb.

Als jij lekker eerst wil motorrijden moet je dat gewoon doen, dat verhaaltje over eerst ervaring opdoen in een auto is bullshit. Op de motor leer je dat ook wel en dan leer je dat nog beter ook(denk ik).
 
Lijkt me verstandig eerst wat ervaring op te
doen in een "veilig" koekblik. Als je nog helemaal
geen ervaring hebt in het verkeer met snelle voertuigen
(geen fiets of brommer) mis je vaak toch wel
wat inzicht om gevaarlijke situaties goed in te kunnen
schatten. En omdat je nou eenmaal erg kwetsbaar bent
op een motor is het veiliger eerst autorijbewijs te
halen... Helaas...

Maar als je dan eenmaal wat meer ervaring hebt, heb je
ook weer meer kans op veel veilige :] kilometertjes. :)

mee eens!
en als je tijdens het lessen nog wat foutjes maakt (al dan niet vanwege het gebrek aan verkeersinzicht)kan in een koekblik de instructeur nog ingrijpen.
op een motor is dat een stuk lastiger!!
 
Ik heb op "nee" gestemd omdat het makkelijker is om auto te leren rijden dan motor. Voertuigbeheersing (in bochten e.d.) in een auto is minimaal in vergelijking met een motor. Ik heb eerst B gehaald, in een jaar tijd 30.000 km gereden en na ¾ van dat jaar begonnen met motorlessen. Voordeel is dat je dan het verkeer gewoon al snapt. Je hoeft alleen nog maar wat verrichtingen te leren en dat spiegelen moet er dan (weer) ingestampt worden.
Met welke van de 2 je ook begint: Suc6!
 
Volgens verschillende instructeurs en examinators hier, is het makkelijker (lees goedkoper) om eerst voor je auto te gaan en daarna motor. Toch heb ik eerst mun Atje gehaald en heb er geen spijt van.
 
Ik ben ook bezig met mn A, heb ook geen B rijbewijs.
Dat van dat inzicht in het verkeer hebben klopt bij mij wel!

Dat van auto rijden heb je sneller door dan motor rijden gaat voor mij niet op.
Heb een aantal autolessen gehad maar kon er niks van!!!
Bij de motor ging het veel beter!!!

Ik ben in ieder geval veel gelukkiger op een motor dan in een auto!!
Als dat je beter ligt moet je het gewoon lekker doen!! :]
 
Lijkt me verstandig eerst wat ervaring op te
doen in een "veilig" koekblik. Als je nog helemaal
geen ervaring hebt in het verkeer met snelle voertuigen
(geen fiets of brommer) mis je vaak toch wel
wat inzicht om gevaarlijke situaties goed in te kunnen
schatten. En omdat je nou eenmaal erg kwetsbaar bent
op een motor is het veiliger eerst autorijbewijs te
halen... Helaas...

Maar als je dan eenmaal wat meer ervaring hebt, heb je
ook weer meer kans op veel veilige :] kilometertjes. :)

:^

Niets aan toe te voegen!
 
op mn 14e wist ik het al, ik ga zodra ik 18 ben eerst mn motorrijbewijs halen.
meteen ook beginnen met sparen :X
niemand nam me serieus totdat er opeens een motor in de garage stond toen ik 17.5 was :+

die 4 jaar lang van alles en iedereen gehoort dat het dom is, en gevaarlijk. dat je erg nat word op een motor als het regent en dat het altijd koud is. Altijd die argumenten dat je geen 3 meter hout mee naar huis kunt nemen als je van de gamma komt...

... het leuke is dat dat juist de mensen zijn die de meeste kwijl fabriceren en de meeste complimenten maken als ik in mn nieuwe combi op mn motor langs kom.

overigends stonden mn ouders er altijd achter (mn moeder wat minder...) en die hadden het id van "motor rijden gaat ie toch wel, we zorgen iig dat we hem goed voorlichten en veilig op pad sturen". Dat komt mede omdat mn vader ook al 8989 jaar motor rijd en zijn vader ook al aan oude brikken sleutelde.

wat dat betreft ben ik wel blij dat ik niet van die ouders heb die nog op je 18e nog dit soort dingen gaan verbieden :r
 
en overigends heb ik net zo veel inzicht gekregen en rij ik met geen brommer ervaring al 10000km schadevrij.
 
Ik kan maar één ding zeggen: eerst A halen! kom ik zo duidelijk genoeg over :+

Ik heb ook eerst mijn A gehaald en heb ook mijn B niet. Ik heb er geen spijt van, want ondanks dat ik geen ervaring in het verkeer in een "veilig koekblik" heb, leer ik zo wel beter op letten in het verkeer. Ik weet dat ik met mijn leven speel (om het zo maar even te zeggen) en dat hou ik dus constant in mijn achterhoofd en kijk verder vooruit dan iemand die in een auto rijdt.
 
Eerst B gedaan, twee maanden daarna (met alles bij elkaar misschien 1000km auto-ervaring) A gedaan... ik leef nog, dus zal wel goed zijn :P
 
Eerst B en C, daarna (euhm..bij mij 11 jaar daarna :o ) is A een makkie. :+
 
Zou eerst B halen, B moet je gewoon hebben is gewoon praktisch.
A moet je natuurlijk ook hebben maar das meestal toch ook meer voor de fun.
Ikzelf heb eerst B gehaald en daarna meteen A en heb A ook nog voor mijn 19e gehaald dus kan al voor mijn 21e zwaar rijden.
En ze vroegen ook toen ik voor A opging hoelang ik al B had ivm met verkeersinzicht enzo.
Dus ik zou eerst B en dan meteen erachteraan A halen
 
ik ben ook bezig met eerst A : ik bedoel who cares of je nou eerst moto of eerst auto gaat rijden


in mijn geval ik wil geen auto rijden blegh wat een ondingen
 
Ik ben begonnen met de auto alleen omdat ik heel mn leven al een fan was van motoren ben ik zelf (na 20 auto rijlessen) stiekem begonnen met de motor.

Ik heb wel als eerste mn motor theorie certificaat en daarna die van de auto. Het was ook het zelfde met de rijbewijzen, dus eerst motor afgerond en daarna auto :+

Vond het wel geinig, beginne met auto en ondertusse ook je motor rijbewijs behalen...

Maar motorlessen heb ik wel alles zelf betaald om gezeik van mn ouders te vermijden (als ze mochten komen) Auto lessen betaalde mn ouders (1 lesuur per week), rest ook zelf moeten dokken :9
 
ik heb geen geld voor allebei de rijbewijzen. ik heb geen geld voor een auto, (naja, geen afgetrapte kadedilac iig) kheb wel geld voor 1 rijbewijs en een motor.. tja, dan is de keus snel gemaakt niewaar
 
Ik ben nu bezig met B. Het is gewoon veel praktischer. Ik kan de auto van mijn ouders meenemen als ik m'n rijbewijs heb. Motor zit er kwa financiele middelen toch nog niet in. En er is ook geen familielid met motor ;)

Maar als ik klaar ben met B, ga ik wel meteen door naar de A :]
 
Laatst bewerkt:
Eerst maar eens B halen.

1 Je hebt het vaak nodig voor je werk
2 Je kan het het hele jaar door gebruiken
3 Om als motor veilig in het drukke verkeer te kunnen overleven MOET je weten wat er in het hoofd van een automobilist omgaat.

Daarna komt het a-tje
1 Fun !
2 Fun !
3 Fun !
 
Eerst maar eens B halen.

1 Je hebt het vaak nodig voor je werk
2 Je kan het het hele jaar door gebruiken
3 Om als motor veilig in het drukke verkeer te kunnen overleven MOET je weten wat er in het hoofd van een automobilist omgaat.

Daarna komt het a-tje
1 Fun !
2 Fun !
3 Fun !
1. Als je motorkoerier wordt niet geloof ik hoor..
2. Je motor stopt als het koud wordt? Moet je je carburateurs wanten omdoen..
3. Kan ik je zo ook vertellen: Helemaal Niets!

Ik zeg: eerst A, dan B. Zo gaat het alfabet ook, dus kijk aan.
 
Ik ben sinds 19 april 18, sinds gisteren mijn motortheorie gehaald (kon niet eerder bij cbr terecht), en nu ga ik me opgeven bij een rijschool.

Dus eerst A voor mij! Daarna komt B wel!
 
Terug
Bovenaan Onderaan