Eerst even oefenen voor je weer gaat rijden na winterstop

Opzich waar maar het grootste probleem is dat automobilisten er geen rekening mee houden dat wij weer mogen buitenspelen.
143.gif
 
Ik kan het niet goed zien maar volgens mij heeft die cameraman, die achterop zit en die je in de speigel kunt zien, geen helm op.
 
Van mij niet op toepassing, ben juist begonnen met motorrijden in de herfst. :P

Lijkt trouwens net of ze in het filmpje zeggen dat er ongelukken gebeuren door slecht onderhoud terwijl dat niet zo is bij motoren.
 
Volgens mij is het wel zo'n beetje tijd voor nieuw setje ketting-tandwielen bij deze motor. Zie 1.24.
 
klopt ketting en tandwielen zijn zeker toe aan vervanging,tandwiel zit niet veel meer op keer goed gas en de ketting loopt er gewoon over heen,de tandtjes zien er al goed scherp en dun uit,filmpje is geen goed voorbeeld...
 
Hij laat toch zien wat je moet controleren en wat hij dan controleert? Lekker belangrijk dat die lesmotor nu onderhoud nodig heeft.

Hij zegt wat je moet doen, niet dat je hem moet nadoen. En hij heeft gewoon gelijk :z
 
Wanneer gaan we eens waarschuwingsfilmpjes maken voor die huisvrouwtjes die 4 keer per jaar in de auto stappen?
 
Wanneer gaan we eens waarschuwingsfilmpjes maken voor die huisvrouwtjes die 4 keer per jaar in de auto stappen?

Wanneer gaan we alle schoolmoedertjes uitrusten met een grote roze driehoek op de motorkap, zodat je op een veilige plek kan stoppen en dekking zoeken?
 
Ik ga iig weer even op een parkeerplaats even weer het rempunt opzoeken waarop het ABS nog net niet ingrijpt...
 
Laatst bewerkt:
Hij laat toch zien wat je moet controleren en wat hij dan controleert? Lekker belangrijk dat die lesmotor nu onderhoud nodig heeft.

Hij zegt wat je moet doen, niet dat je hem moet nadoen. En hij heeft gewoon gelijk :z

Zo te zien is de motor actief als lesmotor, ook recent nog. Als je dan je leerlingen laat rijden, of zelf als instructeur rijdt terwijl je kettingwiel er zo uit ziet dan geef je toch echt geen goed voorbeeld :N

full


Ik ben het er wel helemaal mee eens dat als je een winterstop hebt, je bij het begin van het seizoen weer even moet oefenen.
Ik kan er de eerste weekenden altijd op rekenen weer wat motorrijders op te mogen rapen, puur doordat ze direct weer gaan rijden met de verwachting dat ze alles nog net zo onder controle hebben als 6 maand geleden.
 
Laatst bewerkt:

dat is de kortst mogelijke remweg die je kan bereiken. zodra abs ingrijpt wordt je remweg korter dan wanneer je volledig blokkeert, maar langer dan een net-niet ABS-remweg :)

ik gok om het gevoel te krijgen van wat maximaal remmen op die motor is.. zoals je bij motorlessen ook leert...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan