eerst zoeken voordat je post?

KJ

Die hard MF'er
8 okt 2001
833
0
Dus als ik het zo goed begrijp moet je eerst het hele forum door gaan spitten om te kijken of het al eens eerder gepost is voordat je zelf een topic mag beginnen? :? :? :? :? :?

Zal leuk worden als alle flyers zijn uitgedeelt...
Zet er ff een regeltje onder op de flyer, anders worden de mods overspannen...
 
Effetje ssnel zoeken lijkt me toch niet zo\'n heel groot probleem. :? Dit om te voorkomen dat er in een week meerdere actieve topics over het zelfde ontstaan en dus de discussie niet meer te volgen is.

Maar als je iets nieuws te melden hebt over een oud onderwerp lijkt me het openen van een nieuw topic geen probleem.
 
voor de vaste gebruikers oke, maar hoe doe je dat met nieuwe gebruikers dan?
 
Effetje ssnel zoeken lijkt me toch niet zo\'n heel groot probleem. :? Dit om te voorkomen dat er in een week meerdere actieve topics over het zelfde ontstaan en dus de discussie niet meer te volgen is.

Maar als je iets nieuws te melden hebt over een oud onderwerp lijkt me het openen van een nieuw topic geen probleem.

stupid.gif
 
voor de vaste gebruikers oke, maar hoe doe je dat met nieuwe gebruikers dan?

Lijkt me dat die nieuwe gebruiker wel even de http://www.motor-forum.nl/forum/topiclist.php?forum=activetopicstopics (actieve onderwerpen) kan bekijken. Weet hij of zij meteen of er al een discussie gaande is.
 
Ik vindt dat die ouwegarde altijd wel heel snel nieuwe gebruikers afkatten als ze weer eens een onderwerp inbrengen wat al eens geweest is
Wat maakt het nou uit of iets nog een keer besproken wordt als je er niet op wilt reageren doe je toch niets
 
zo goed als alle forums waar alles netjes blijft is dit beleid dus

als dit niet gedaan zou worden dan word het snel een bende
dus ik stem voor dat mensen erop gewezen moeten woren om de faq te lezen
 
Ik vindt dat die ouwegarde altijd wel heel snel nieuwe gebruikers afkatten als ze weer eens een onderwerp inbrengen wat al eens geweest is
Wat maakt het nou uit of iets nog een keer besproken wordt als je er niet op wilt reageren doe je toch niets
Soms wel, soms niet. Kben het met je eens dat het niet erg is, maar als er van de 9 reacties er 8 gaan over \'kijk maar in het andere topic\' dan sluit ik de boel. Sorry.

Op zich kan het geen kwaad effe te zoeken of er recent een andere topic over hetzelfde onderwerp is geweest, maar het kan natuurlijk toch gebeuren dat een bepaald onderwerp meerdere malen voorkomt.
 
probeerde laatst iets te vinden waarvan ik zekerwist dat het al \'s geweest was en recent. Maar mooi dat die zoekmachien niets kon vinden :(

Miss. M.
 
Zoekmachine werkt niet echt geweldig, komt mede omdat veel data uit een oude database komt, en die is dus niet door de zoekmachine opgenomen...
 
als die \"regeltjes\" (het lijkt wel een sexsite) nou \'ns op de startpagina komt te staan, dan weet een nieuweling meteen waar die aan toe is. Er zitten hiergenoeg IT\'ers (in de oude garde) dat ze op hun vingers na kunnen tellen dat er eerst wordt uitgeprobeerd en daarna pas de FAQ wordt gelezen. (\"read the f%$kin\' manual\"-- rings a bell??)
laat aub die nieuwelingen lekker posten, zo komen we aan nieuwe enthousiastelingen.
 
De meesten worden niet bot afgekapt maar keurig naar een actief topic doorverwezen, zo voorkom je ook dat 2 dezelfde discussies langs elkaar lopen, sterker nog, meteen informeer je \"de topicstarter\"
optimaal over zijn onderwerp, daar kan je toch niet gekwetst door raken.
Ze moeten blij zijn dat het zo gebeurt, naar mijn mening. A, ze hebben hun informatie, B ze leren de regels,,,,, nix mis mee toch ???? :)
 
lijkt erop dat we liever het vaste clubje hebben dan dat we een groter forum willen worden..

dus is op de beurs staan wel een goed idee?

als ik voor het eerst kom en gelijk wordt me topic op slot gegooit met als toelichtign, dit staat hier al gepost...
\"fuck \'m\" ben gelijk weg dan..
 
lijkt erop dat we liever het vaste clubje hebben dan dat we een groter forum willen worden..

dus is op de beurs staan wel een goed idee?

als ik voor het eerst kom en gelijk wordt me topic op slot gegooit met als toelichtign, dit staat hier al gepost...
\"fuck \'m\" ben gelijk weg dan..
:^
 
Je zou een soort \'strategie\' op moeten zetten wat je in de werkelijkheid uit gaat proberen. Een \'strategie\' die er voor zorgt dat het voor de nieuwelingen voor de hand ligt om eerst even te zoeken.

Je kunt op GoT kijken. Is een prima voorbeeld hoe het wel / niet zou moeten. Zijn ook talloze topics over dit probleem. Draait er nu weer één. Heb ik in gepost wat ik eerder zag:
- Zorg voor een voor de hand liggende / goede / duidelijke / overzichtelijke FAQ.
- Zorg dat de FAQ bekend is.
- Zorg voor een voor de hand liggende / goede / duidelijke / overzichtelijke zoekfunctie.
- Zorg voor een \'soort gedragscode\', netiquette zeg maar. Zodat niet overal een slotje op hoeft, maar vanzelf afvloeid.
- En als laatste een vriendelijke / goede / hulpzame controle.

Want niet meteen wijzen op een \'fout\' maar tegelijker tijd een handje de goede richting opsturen is beter dan alleen afzeiken of een slot (die dingen zijn eigenlijk niet nodig).

Mensen hebben gewoon een vekeerd idee erbij. Dat je \'zomaar\' een willekeurige vraag kan posten. Dat is niet zo. Maar goed sommige onderwerpen blijven terugkomen. Dat hoort er ook bij, deze zijn interessant, of leuk en veranderen vaak (door komst van nieuw gebruikers of wat ook).

Maar ik vind het goed lopen hier nu. En zorg dat het niet al te formeel en strak gaat. Iets wat te strak zit zit niet lekker!
 
ik ken een aantal gebruikers van het forum die om deze reden zijn weg gegaan!

Hoeveel zullen er nog meer verdwijnen om deze reden???

Nog maar niet te beginnen om de standaard instelling van de activetopic sortering..
 
Maar ik vind het goed lopen hier nu. En zorg dat het niet al te formeel en strak gaat. Iets wat te strak zit zit niet lekker!
Helemaal mee eens en ik denk ook dat we zeker niet te streng zijn. 100% Perfect voor iedereen krijg je het toch nooit.

Ik vind het ook wel lekker gaan eigenlijk momenteel.

wKJ, welke namen bedoel je? Ik zou ze zo 123 niet weten.
 
ik ken een aantal gebruikers van het forum die om deze reden zijn weg gegaan!

Hoeveel zullen er nog meer verdwijnen om deze reden???

Nog maar niet te beginnen om de standaard instelling van de activetopic sortering..

deze reden? welke?
 
als ik voor het eerst kom en gelijk wordt me topic op slot gegooit met als toelichtign, dit staat hier al gepost...
\"fuck \'m\" ben gelijk weg dan..

Noem 1 voorbeeld.... Dat is namelijk nog niet gebeurd.
Der worden topics gesloten en toevallig nu 1tje omdat er door een flink aantal werd gezegd \'Kijk in het andere topic\'. Is dat een reden om maar meteen te vertrekken :? Kwist niet dat men zo\'n snel gepikeerd was ( op de teentjes getrapt, beledigd, teleurgesteld enz enz.) Tis maar een forumpje hoor.
 
Gelukkig wil ik het zelf ook zo niet hebben, hehe!!

Niks gelijk sluiten zonder een fatsoenlijke reden/uitleg.

Sluiten kan wel, maar met een verwijzing naar een andere topic over hetzelfde onderwerp.
 
Terug
Bovenaan Onderaan