Eerste A motor

YamahaWR450

Yamaha WR450F 2004
20 feb 2019
66
20
Beste motor-forumers,

Wat raden jullie als eerste A motor aan? Ik heb een budget van ongeveer 3000 euro.

Zelf twijfel ik enorm over het feit of ik ABS nodig heb of niet.. Wat zeggen jullie?
 
Die laatste vraag kun je alleen zelf beantwoorden. Heb je de keus: altijd doen. Voor 3000 euro is de spoeling alleen erg dun. Ik kom voornamelijk een hoop BMW’s en Pan Europeans tegen, en nog een paar ER-6’jes en CBF’s die al of niet een lesmotor zijn geweest.
 
Beste motor-forumers,

Wat raden jullie als eerste A motor aan? Ik heb een budget van ongeveer 3000 euro.

Zelf twijfel ik enorm over het feit of ik ABS nodig heb of niet.. Wat zeggen jullie?
Tja, wat wil je rijden? Sport, tour, naked, adventure, enz..

ABS is ook heel persoonlijk. Zelf doe ik er niet zo moeilijk over, maar er zijn mensen die roepen dat je levensmoe bent als je een motor zonder ABS koopt.
 
En off roaders vinden ABS dan weer totaal nutteloos of zelfs gevaarlijk...
Dus tja. Waar denk je vaak te gaan rijden.
 
Beste motor-forumers,

Wat raden jullie als eerste A motor aan? Ik heb een budget van ongeveer 3000 euro.

Zelf twijfel ik enorm over het feit of ik ABS nodig heb of niet.. Wat zeggen jullie?
Wat wil je met de motor gaan doen? woon werk? in de buurt kerkrondjes doen? de TET gaan rijden?
 
Voor dagelijks woon-werk heb ik gekozen voor een motor MET ABS, maar de voorgaande 11 jaar motorrijbewijs heb ik zonder ABS gereden. Als je hem lekker intrapt achter hoor je wat gepiep en weet je dat je los moet laten. Niet onoverkomelijk maar risico op jezelf onderuit remmen is een stuk kleiner MET abs dan zonder.

Verder zou ik kijken naar een fiets op leeftijd die je rustig een keer kan laten vallen. Rijd je een stuk ontspanner mee dan een duur mooi ding.
Zelf jaren Fazer gereden, krijg je prima voor die prijs en een leuke combi van klein, compact, sportief en wendbaar.

Kleine tip: zeker als je niet veel rijdt, Carborateur blokken vinden de huidige E10 brandstof niet fijn. Dus even opletten of het model wat je wilt al injectie heeft, of je moet bereid zijn om V-Power achtige brandstof te gaan tanken.
 
Allemaal bedankt voor de reacties! Erg fijn dat jullie willen meedenken :)

Ik wil een sport/tour motor, adventure zou ook nog mogen. Het liefst geen supersport..

Een Fazer FZ1000S heb ik ook naar gekeken, zijn dit betrouwbare motoren?

Wat ABS betreft, ik heb momenteel ook geen ABS op mijn enduro dus weet hoe een blokkerend achterwiel aanvoelt :P Ik denk dat een straatmotor zonder ABS dus best te doen moet zijn, gezien het feit dat deze sowieso al betere remmen hebben dan een enduro..
 
TDM900 voldoende vermogen en lekker wendbaar,Fazer is ook een prima motor,uitgekauwde R1 techniek,gaat weinig mis mee.
Ook leuk de Honda Hornet 600 of 900.
 
Laatst bewerkt:
Ik rij als eerste motor een Suzuki Bandit 1200S van 2006 zonder abs.
Ook van hetzelfde budget gekocht en heb er geen moment spijt van. Veel koppel en 100pk meer dan genoeg. Blokkerende wielen heb ik nog niet gehad :p
 
Terug
Bovenaan Onderaan