Eerste bekeuring binnen. En hoe? DAMN!

Franzzz

Die hard MF'er
30 jul 2003
663
2
Heerhugowaard
Gister was het zover, na een vrij vlot ritje op huis aan wordt ik op nog geen kilometer van mn huis(Langedijk) staande gehouden door een Sharan. Ik zou een bekeuring gaan krijgen voor "speeden" en rijden over de linkerbaan(linkerpijl) en vervolgens weer rechtdoor gaan. Hij noemde het; Het niet volgen van de richting van de pijl waar ik overheen reed, terwijl ik alleen maar vooraan wilde staan maar ok. Hij vertelt me dat hij 110 per uur reed en ik nog steeds uitliep terwijl je daar 80 mag. Ik denk huh "80"?? Maar goed ik hoor zijn verhaal aan, en dat hij geen goede meting heeft kunnen maken en mij daarom bekeurt voor 30 km te snel en dat ik dan nog gematst wordt! TOTDAT ik de beste man er heel even op wijs dat er zon 100 mtr verderop(op de weg waar ik te snel reed)een autobord hangt, 100 dus. Eerst wilde hij hem niet zien, maar toen was er geen ontkomen meer aan, hij slikte snel zijn woorden in en meldde mij dat hij mij alleen zou bekeuren voor het niet volgen van de pijl. Toen ik hem vroeg of ze daar echt zo streng op waren, zei hij; Ja dat wekt irritatie op, ik rij zelf ook motor en dan sluit je gewoon achter aan. Tuurlijk, daar heb je een motor voor!!! Ik wilde nog ff aanroeren hoe het zat met file's want hetgene wat ik passeerde met geringe snelheid was een "kleine" file. Al met al was ik blij dat ik hem ff terecht heb gewezen op het 100km bord en heb ik een boete van 95 pleuro's.

Dan heb je de prent vast gehad op de s3 alkmaar --> schagen

Daar rijd telkens een sharan rond, en pas op ze rijden ook met een zwarte golf :(

Ja klopt, hij is me gevolgd vanaf S3, afslag noord-scharwoude, je weet wel waar je dat lekkere rechte stuk heb. :D

Ach ja..

Wat zou jij doen als je net die smoel van advocaat hebt gezien...

Dan moet je je toch afreageren? En een beetje koekwouzen?

Ook wouten koekwouzen wel eens...

moet je jezelf eens afvragen hoeveel mensen hun rijbewijs kwijt raken door die viespeuken... volgens mij nemen ze meer rijbewijzen in dan het CBR verklaringen van rijvaardigheid afgeeft.

maarja, 80 miljoen extra vangen he.. :r

Ja die Golf heb ik gisteren ook meegemaakt.
Kwam uit Heerhugowaard wordt ik ingehaald door metric-biker.
Samen FF planke over S3 richting Alkmaar en wat blikjes 'netjes' ingehaald.
Zie ik in de spiegel een golfje met veel antennnes en twee overhemden erin achter ons hangen.
Ik snel de Mare ingedoken, metric biker ging rechtdoor met het golfje vol peut erachter aan. Ik hoop niet dat hij te hard is aangepakt....

[me]SpookySpy hoopt niet dat er op kenteken wordt geprent[/me]

Oei.
Klote voor je Frans ...

Ik rijd daar ook best vaak (veels te hard)

Een Sharan en een zwarte golf...goed om te weten *D

1ste keer met meer als 50 km te hard moet je voorkomen en krijg je een voorwaardige rijontzegging van 1 jaar en een bekeuring van een aantal honderden euries, maar weet wel dat je dan al je joker verspeelt hebt! En neem maar van mij aan dat je daarna niet meer zo vrij en onbezorgt veel te hard wilt rijden.
Je bent niet alleen je motorrijbewijs kwijt maar ook je blikjesrijbewijs!!!

Gister was het zover, na een vrij vlot ritje op huis aan wordt ik op nog geen kilometer van mn huis(Langedijk) staande gehouden door een Sharan. Ik zou een bekeuring gaan krijgen voor "speeden" en rijden over de linkerbaan(linkerpijl) en vervolgens weer rechtdoor gaan. Hij noemde het; Het niet volgen van de richting van de pijl waar ik overheen reed, terwijl ik alleen maar vooraan wilde staan maar ok. Hij vertelt me dat hij 110 per uur reed en ik nog steeds uitliep terwijl je daar 80 mag. Ik denk huh "80"?? Maar goed ik hoor zijn verhaal aan, en dat hij geen goede meting heeft kunnen maken en mij daarom bekeurt voor 30 km te snel en dat ik dan nog gematst wordt! TOTDAT ik de beste man er heel even op wijs dat er zon 100 mtr verderop(op de weg waar ik te snel reed)een autobord hangt, 100 dus. Eerst wilde hij hem niet zien, maar toen was er geen ontkomen meer aan, hij slikte snel zijn woorden in en meldde mij dat hij mij alleen zou bekeuren voor het niet volgen van de pijl. Toen ik hem vroeg of ze daar echt zo streng op waren, zei hij; Ja dat wekt irritatie op, ik rij zelf ook motor en dan sluit je gewoon achter aan. Tuurlijk, daar heb je een motor voor!!! Ik wilde nog ff aanroeren hoe het zat met file's want hetgene wat ik passeerde met geringe snelheid was een "kleine" file. Al met al was ik blij dat ik hem ff terecht heb gewezen op het 100km bord en heb ik een boete van 95 pleuro's.

Kansje gemist joh. je had 'm lekker moeten laten schrijven en dan achteraf protest indienen. ik denk dat ze dan alles hadden moeten inslikken. vormfouten.

Hatsikidee 8-)

'( heb ook mijn eerste boete binnen....
in mei geflitst terwijl ik verkeerd was gereden...
124 waar je 80 mocht... |(

Ongeloofelijke klote zooi... had waarschijnlijk net iemand ingehaald... :(
Weg staat niet voor niets bekend als de doden weg.. (zie topic staalkabel) was daar toch echt heel beschaaft aan het rijden... had niet zo'n zin in een aanvaring met een koekblik... toch net op verkeerde moment besloten om in te halen...

Gister was het zover, na een vrij vlot ritje op huis aan wordt ik op nog geen kilometer van mn huis(Langedijk) staande gehouden door een Sharan. Ik zou een bekeuring gaan krijgen voor "speeden" en rijden over de linkerbaan(linkerpijl) en vervolgens weer rechtdoor gaan. Hij noemde het; Het niet volgen van de richting van de pijl waar ik overheen reed, terwijl ik alleen maar vooraan wilde staan maar ok.hij slikte snel zijn woorden in en meldde mij dat hij mij alleen zou bekeuren voor het niet volgen van de pijl. Toen ik hem vroeg of ze daar echt zo streng op waren, zei hij; Ja dat wekt irritatie op, ik rij zelf ook motor en dan sluit je gewoon achter aan. Tuurlijk, daar heb je een motor voor!!! Ik wilde nog ff aanroeren hoe het zat met file's want hetgene wat ik passeerde met geringe snelheid was een "kleine" file.
Technisch was je toch echt fout hoor. Je mag weliswaar een "file" bij het stoplicht passeren, maar als je dat doet via een voorsoorteervak voor een andere richting ben je fout. Je mag namelijk niet over de doorgetrokken streep terug naar de andere baan. Sterker nog, je mag ook niet over de stopstreep bij het stoplicht heen. Wat wel mag is bij twee banen voor dezelfde richting tussen de banen door naar voren rijden, en netjes voor de stopstreep (tussen de auto's dus) blijven staan.
Bron :? Da's raar. Op deze site stond de vraag van week 12, waarin hier wat over gezegd was. Maar nu is week 12 ineens verdwenen!
Het antwoord op de vraag was: "Motorrijders mogen een rij stilstaande of langzaam rijdende auto's passeren, mits het snelheidsverschil niet meer is dan 10 km/uur. Dat geldt in de file, maar ook voor het verkeerstlicht. Uiteraard mogen ze de stopstreep niet overschrijden". Zie ook Post van comecme in topic Doorrijden tot stopstreep bij verkeerslicht

Zouden ze zich bij het bureau verkeershandhaving bedacht hebben?

Terug
Bovenaan Onderaan