Eerste beurt gratis??

Titoturbo

Die hard MF'er
7 mrt 2003
364
0
De Meern
Sinds vorige maand heb ik een nieuwe motor. Vandaag heb ik hem opgehaald vanwege zijn eerste 1000 km beurt, echter werd ik onaangenaam verrast met een rekening van EURO 100,00 :(

Ik was in de veronderstelling dat de eerste beurt na aanschaf van een nieuwe motor gratis was...
Hebben jullie daar ervaring mee??
 
Ik heb ongeveer 85 euro voor m'n eerste beurt betaald...

ligt er aan wat voor afspraken je maakt met je dealer bij aanschaf, sommige willen die eerste beurt (denk ik) nog wel eens gratis doen maar geven dan op een ander punt iets minder weg...
 
Bij sommige dealers betaal je idd enkel het materiaal van de eerste beurt (Goedhart Bodegraven bijv.). Dit is echter geen standaard norm, is gewoon dealer afhankelijk... :)

Dus als je dealer er gewoon een nota aan vast hangt, kan je daar weinig aan doen. Je moet het zo zien... het komt uit de lengte, of uit de breedte. Dus die korting die je bedingt bij aanschaf, komt later weer terug de andere kant op... Het is zelden en en... ;)
 
Bij sommige dealers betaal je idd enkel het materiaal van de eerste beurt (Goedhart Bodegraven bijv.). Dit is echter geen standaard norm, is gewoon dealer afhankelijk... :)

Dus als je dealer er gewoon een nota aan vast hangt, kan je daar weinig aan doen. Je moet het zo zien... het komt uit de lengte, of uit de breedte. Dus die korting die je bedingt bij aanschaf, komt later weer terug de andere kant op... Het is zelden en en... ;)

Yep...dacht ik een mooie inruilprijs voor mijn oude motor te hebben...tsja zo kun je het dan ook terug verdienen als dealer..ach ja..
 
Ik was in de veronderstelling dat de eerste beurt na aanschaf van een nieuwe motor gratis was...
Hebben jullie daar ervaring mee??

"Assumption is the mother of all fuck ups!". M.a.w. dat had je even expliciet af moeten spreken bij de aankoop.

In mijn geval was het arbeidsloon wel gratis maar heb ik wel het materiaal betaald (4 liter olie).

Mike
 
Yep...dacht ik een mooie inruilprijs voor mijn oude motor te hebben...tsja zo kun je het dan ook terug verdienen als dealer..ach ja..

Is niet echt terugverdienen hoor... op zich is betalen voor een eerste beurt normaal en als het niet hoeft, moet het toch ergens vandaan komen... ;)
 
Mijn eerste beurt was ook gratis, op filter en olie na uiteraard.
Sindskort hebben ze trouwens wel hun policy veranderd, en betaal je een half uur loon erbij.
Had ik dus nog even mazzel :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan