Eerste bike

Bedankt voor alle reacties, het gaat nu tussen de kawa z750 vs aprilia pegaso strada 650, 4 cyll vs 1 cyll dus. Staan totaal haaks op elkaar wat motor betreft dus het wordt nog wat :-).
 
Als het mijn keuze was dan koos ik voor de aprilia. Het rijplezier is veel groter dan bij een vier cilinder. Het gebruik is echter ook beperkter, lange snelwegritten is niet leuk met een ééncilinder.
 
En een Tuono? Zien er nog redelijk bijtijds uit, dikke twin, goed geluid.
Zijn heel leuk, maar iets voor later denk ik.

Wat is jullie mening over een 2009 z750 die laatste grote beurt heeft gehad in 2016 en daarna vooral stil heeft gestaan, wel in een schuur met druppellader (4x per jaar gereden ofzo). De km stand is 57xxx. Tegen welk onderhoud kijk ik aan in deze situatie en zouden jullie hier 3500 voor betalen, of niet?

Ik probeer het e.e.a. nu op te zoeken over wat stilstand met de motor doet maar wat zijn zaken die nog wel eens problemen willen geven in lange stilstanden/hogekm
 
Mijn eerste motor. Een Diversion 600 in 1994. Daarna Diversion 900, 3x FJR 1300 en nu FZ 800. Ik ben Yamaha dus steeds trouw gebleven.
 

Bijlagen

  • Eerste rit op Diversion 600.jpg
    Eerste rit op Diversion 600.jpg
    237,6 KB · Weergaven: 9
Proefrijden en/of kopen.

Begonnen op een CBR 600F4 omdat ik Supersports mooi vond maar toch niet te extreem wou. Daarna overgestapt op een GSR 750 en nu een Superduke uit 2017.

als ik nu moest kiezen had ik misschien weer iets anders gekozen.. pas na kilometers en wat ervaring weet je wat je fijn vind.
Wel op veel verschillende motoren (ook supersports) gereden, niet voor die CBR maar vooral bij evenementen en van vrienden. Met een supersport red je het naar mijn mening prima in de randstad.
 
Aparte vraag heren, maar weet iemand toevallig of de aprilia pegaso factory 650 2007 met abs is? Met opstarten zie ik een abs logo op mijndash maar zover de eigenaar, google en ik weten zathet er niet op. Google vertelde dat het wellicht een extra option zou kunnen zijn a la handverwarming ofzo. Het kan niet zijn dat ik wel abslogo op dash heb maar geen abs
 
Aparte vraag heren, maar weet iemand toevallig of de aprilia pegaso factory 650 2007 met abs is? Met opstarten zie ik een abs logo op mijndash maar zover de eigenaar, google en ik weten zathet er niet op. Google vertelde dat het wellicht een extra option zou kunnen zijn a la handverwarming ofzo. Het kan niet zijn dat ik wel abslogo op dash heb maar geen abs
Gefeliciteerd met je keus! :Y
Wat de abs betreft...dat lampje zit er over het algemeen niet voor de sier...
Ga er dan toch redelijk van uit dat het er ook werkelijk op zit.

Update: volgens dit zou het er dus inderdaad op kunnen zitten...
https://www.boonstraparts.com/en/pa...tory-abs-wheel-sensor-front-2007/000000570383
 
Laatst bewerkt:
Het is gemakkelijk te zien, bij ABS zit er namelijk ook een een "ABS opnemer" in het wiel. Voor en achter.

Leuke motor, die Pegaso. Ik heb er ook wel eens een stuk op gereden. Waar dat verhaal vandaan komt, dat je op een 1-cilinder geen lange stukken kan rijden, begrijp ik niet. Er is een beste lijst te maken van 1-cilinders waar hele continenten mee afgereisd zijn.
 
Laatst bewerkt:
Een Honda CBR600F4i/FS of model erna. Goedkoop, minder agressief dus minder druk op je polsen.
Helemaal mee eens. Ik ben hier ook op begonnen. Toch wel een sportieve fiets, maar net wat meer op comfort gericht.

En als je ook wil gaan commuten, dan is een beetje kuipwerk wel fijn om te hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan