Eerste Bobber aankoop/built (snelheid in A2 klasse)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjemsss

Rookie
19 jun 2020
11
1
Dag mooie motorrijders,

ik wil mijn eerste motor gaan kopen, A2, aangezien ik nog maar 20 jaar jong ben.Ik heb een liefde voor sportbikes, maar in de A2 klasse heb je niet echt iets vet snels, dus mijn oog viel al gauw op een stoere Bobber build. Ik wil zelf een bobber build gaan doen, alleen weet ik niet zo goed welke motor ik daarvoor moet kopen, zag al veel over een shadow 600 en viragos (waar ik veel slechts over lees)

edit 1: zie enorm veel mooie shadow 600 builds, ziet er veelbelovend uit! (Iemand ervaring?)

ik ben op zoek naar een snelle chopper met goeie acceleratie, het liefst onder de 6 seconden op de 100 als Bobber zijnde. Een bobber met veel pit voor een A2 er.
Wat raden jullie aan? Ik zoek een chopper die wat ouder is en goedkoop in aankoop!

ik ben benieuwd naar jullie suggesties! :)
 
Laatst bewerkt:
Niet lullig bedoeld, maar de gemiddelde 20 jarige die "even" een built gaat doen heeft allang zijn A voor hij klaar is.

Tip: koop voor nu iets dat echt rijdt. Tijd om te sleutelen komt later.
 
Niet lullig bedoeld, maar de gemiddelde 20 jarige die "even" een built gaat doen heeft allang zijn A voor hij klaar is.

Tip: koop voor nu iets dat echt rijdt. Tijd om te sleutelen komt later.

je hebt dan niet echt goed gelezen. Ik wil inderdaad iets kopen wat op zichzelf al goed werkt en rijdt. Een bobber build is niet zo spannend, letterlijk dingen weghalen en vervangen met andere custom dingen. Het is niet dat ik alles opnieuw ga spuiten en de motor uit elkaar ga halen. Daarnaast zijn er hele handige 20 jarigen
 
Ik heb een Honda Shadow VT500 gehad, die ik zelf had omgebouwd naar bobber, ik vond die best snel optrekken, en erg leuk voor de kleine stukjes.

Super goedkoop was dat ding.
Benzine verbruik is nog nooit lager als 1 op 20 geweest.
Ook super wendbaar door zijn lichtgewicht.

Zijn leuke low buget motoren, gewoon kopen zou ik zeggen, als je een shadow leuk vind
 
Ik heb een Honda Shadow VT500 gehad, die ik zelf had omgebouwd naar bobber, ik vond die best snel optrekken, en erg leuk voor de kleine stukjes.

Super goedkoop was dat ding.
Benzine verbruik is nog nooit lager als 1 op 20 geweest.
Ook super wendbaar door zijn lichtgewicht.

Zijn leuke low buget motoren, gewoon kopen zou ik zeggen, als je een shadow leuk vind

dat was dus een 100cc minder? Ik zit op te zoeken of die juist trager of sneller is dan de 600, echt moeilijk om specs te vinden! Weet jij dit? Bedankt iig voor je reactie!
 
Vt600
51nm.
30kw.
42pk.
207kg.

Vt500
42nm.
37kw.
50pk.
183kg

Vt500 is iets sneller, maar daar mag jij niet op rijden met A2 geloof ik😬
 
je hebt dan niet echt goed gelezen. Ik wil inderdaad iets kopen wat op zichzelf al goed werkt en rijdt. Een bobber build is niet zo spannend, letterlijk dingen weghalen en vervangen met andere custom dingen. Het is niet dat ik alles opnieuw ga spuiten en de motor uit elkaar ga halen. Daarnaast zijn er hele handige 20 jarigen

Was ook niet de bedoeling je onderuit te trappen. In wezen is een Bobber/Streetfighter/Caferacer maken allemaal niet zo spannend, maar kijk maar eens hoeveel prima motoren met dat soort projecten zijn geëindigd als orgaandonoren omdat het nooit af komt.

Handige 20 jarigen is het probleem niet, het is het tijd/geld/zin verhaal.

Maar uiteraard mag je je uitleven wat je wilt!

In de categorie A2 sportmotor: Een RC390? Leer een beetje sturen en je rijdt de gemiddelde wannabe Valentino Rossi op z' 600/1000 het snot voor de ogen met zo'n ding.

Edit:
Je kunt ook iets kopen dat teruggevoerd is naar 25/35 kW. Zit vaak een begrenzer op waardoor je het gas niet verder kunt draaien. Legende heeft het dat die er nog wel eens ''afwaaien''. Vooral als je vergeet om die doorgaans enkele bout na onderhoud weer vast te zetten. Natuurlijk zou je zoiets nooit opzettelijk doen...
 
Laatst bewerkt:
Vt600
51nm.
30kw.
42pk.
207kg.

Vt500
42nm.
37kw.
50pk.
183kg

Vt500 is iets sneller, maar daar mag jij niet op rijden met A2 geloof ik😬

Hmm ja, dan terugdringen naar 35kw kan een optie zijn natuurlijk..
 
Edit:
Je kunt ook iets kopen dat teruggevoerd is naar 25/35 kW. Zit vaak een begrenzer op waardoor je het gas niet verder kunt draaien. Legende heeft het dat die er nog wel eens ''afwaaien''. Vooral als je vergeet om die doorgaans enkele bout na onderhoud weer vast te zetten. Natuurlijk zou je zoiets nooit opzettelijk doen...
Dit gedeelte trekt mij wel ja! Maar zie je dit ook vaal op het chopper gedeelte? Een bobber lijkt me namelijk we heel gaaf, gecombineerd met wat snelheid natuurlijk helemaal mooi! En wat voor een chopper is gebruikelijk terug gezet op 35kw, weet je dat?
 
Kan je net zo goed die vt600 kopen, daar mag je wel mee rijden.

Als je hard wil rijden moet je ook geen chopper kopen

nouja als de begrenzer er makkelijk af te halen valt rijd ik liever iets met wat meer CC, iets van 50kw, en maak daar dan een Bobber van. Iemand ervaring met die begrenzers? Is dat idd een moertje los en hij gaat voluit?
 
nouja als de begrenzer er makkelijk af te halen valt rijd ik liever iets met wat meer CC, iets van 50kw, en maak daar dan een Bobber van. Iemand ervaring met die begrenzers? Is dat idd een moertje los en hij gaat voluit?
Hahaha ja dat word wel vaker gedaan, hou wel rekening mee dat je niet verzekerd ben als je dat doet
 
nouja als de begrenzer er makkelijk af te halen valt rijd ik liever iets met wat meer CC, iets van 50kw, en maak daar dan een Bobber van. Iemand ervaring met die begrenzers? Is dat idd een moertje los en hij gaat voluit?
Sjemss,

Bedenk even dat je hier meteen op een bepaalde manier naar binnen vliegt. Als ik zo de eerste paar berichten door lees:
  1. Wil je een motor die vooral snel is
  2. Wil je meteen een motor verbouwen (zo moeilijk kan dat toch niet zijn, het is gewoon wat onderdelen vervangen)
  3. Begin je meteen over begrenzers eruit halen.
  4. Ga je meteen in tegen goedbedoelde adviezen van bijvoorbeeld @Erwin P .
Met de meeste van deze punten trap je vele hier tegen het zere been. Ik zou er een beetje mee opletten. Ongemerkt kan dat je tijd op het motor forum een stuk lastiger maken.

Dan weer even terug naar ontopic advies:
A2 motoren lijken misschien niet vet snel, maar niets is minder waar. De perfecte A2 motor in mijn mening: de GS500 is inderdaad niet snel vergeleken met een Yamaha R6 bijvoorbeeld, maar vergelijk het eens met auto's. Je moet al een behoorlijke porsche hebben om een GS500 bij te houden. Vooral voor de eerste 2 jaar is A2 echt meer dan voldoende. Het zijn bij lange na geen opgevoerde brommertjes waar je dan op rijdt. De meeste A2 motoren komen wel onder de 6 seconde naar de 100 als je wilt.
1592746544805.png

Er zijn super veel van dit soort motoren verkocht (ook voor het A2 tijdperk) en zodoende zijn er enorm veel onderdelen voor en is het ook makkelijk kleine dingen aanpassen. Ook met dingen zoals olie wisselen en kleppen stellen bijvoorbeeld kun je met zoiets genoeg vooruit om echt te leren sleutelen.
Qua houding zijn dit relatief sportieve motortjes en als je wilt kun je er eventueel makkelijk andere sturen op zetten om hem je eigen smaak te maken.
Ik denk ook eigenlijk niet dat je het meest tevreden gaat zijn met een chopper/cuiser achtige motor. Je klinkt als iemand die graag ook sportief wil leren rijden. Daar zijn choppers/cruisers niet het meest geschikt voor.

Even een aanvullend vraagje: als je niet voor een zelfbouw project of A2 zou gaan, wat voor iets zou je dan wel leuk vinden? Met andere woorden: wat zou in jouw gedachte de perfecte A motor zijn?
 
Een snelle en chopper/bobber is al in tegenspraak met elkaar. Rechte stukken met rollende start wil het nog wel. Vanuit stilstand of zodra het bochtiger is dan het amerikaanse wegennet houdt t al gouw op.

De Versys 300 van m'n vriendin rij je op acceleratie de Intruder 800 (die je niet eens zou mogen rijden op A2) die we hebben staan helemaal aan stront. Terwijl die veel veer vermogen heeft. Laat staan als je de Ninja 400 of de snellere RC390 zou nemen.

Een GSX-F 600 is best vaak op 25 kW gezet (zoals die ik nu heb staan). Met een klein beetje verbeelding is dat een race motor. Die begrenzer was er al af voor ik hem kocht, maar zelfs op 25 kW verwacht ik weinig choppers die meekomen. Vooral als de eerste bocht in beeld komt. Dat soort motoren haal je op voor bedragen die lager zijn dan een paar Bobber accessoires.
 
Ik zeg niet dat je geen chopper moet gaan rijden. Dat heeft zijn eigen charme, maar het past verder totaal niet bij jouw eisen pakket.
 
Sjemss,

Bedenk even dat je hier meteen op een bepaalde manier naar binnen vliegt. Als ik zo de eerste paar berichten door lees:
  1. Wil je een motor die vooral snel is
  2. Wil je meteen een motor verbouwen (zo moeilijk kan dat toch niet zijn, het is gewoon wat onderdelen vervangen)
  3. Begin je meteen over begrenzers eruit halen.
  4. Ga je meteen in tegen goedbedoelde adviezen van bijvoorbeeld @Erwin P .
Met de meeste van deze punten trap je vele hier tegen het zere been. Ik zou er een beetje mee opletten. Ongemerkt kan dat je tijd op het motor forum een stuk lastiger maken.

Dan weer even terug naar ontopic advies:
A2 motoren lijken misschien niet vet snel, maar niets is minder waar. De perfecte A2 motor in mijn mening: de GS500 is inderdaad niet snel vergeleken met een Yamaha R6 bijvoorbeeld, maar vergelijk het eens met auto's. Je moet al een behoorlijke porsche hebben om een GS500 bij te houden. Vooral voor de eerste 2 jaar is A2 echt meer dan voldoende. Het zijn bij lange na geen opgevoerde brommertjes waar je dan op rijdt. De meeste A2 motoren komen wel onder de 6 seconde naar de 100 als je wilt.
Bekijk bijlage 1514989
Er zijn super veel van dit soort motoren verkocht (ook voor het A2 tijdperk) en zodoende zijn er enorm veel onderdelen voor en is het ook makkelijk kleine dingen aanpassen. Ook met dingen zoals olie wisselen en kleppen stellen bijvoorbeeld kun je met zoiets genoeg vooruit om echt te leren sleutelen.
Qua houding zijn dit relatief sportieve motortjes en als je wilt kun je er eventueel makkelijk andere sturen op zetten om hem je eigen smaak te maken.
Ik denk ook eigenlijk niet dat je het meest tevreden gaat zijn met een chopper/cuiser achtige motor. Je klinkt als iemand die graag ook sportief wil leren rijden. Daar zijn choppers/cruisers niet het meest geschikt voor.

Even een aanvullend vraagje: als je niet voor een zelfbouw project of A2 zou gaan, wat voor iets zou je dan wel leuk vinden? Met andere woorden: wat zou in jouw gedachte de perfecte A motor zijn?

Om op het eerste in te gaan, inderdaad, verkeerde interpretatie van mijn kant, had absoluut niet gehoeven aangezien jullie mij helpen in jullie vrije tijd! ;)

Over hetgene wat ik nou belangrijk vind; ik heb veel gelezen dat de vt500 en vt600 makkelijk om te bouwen zijn, redelijk rap zijn 0-100 in 5,5 sec. Dat vind ik denk ik prima voor de komende jaren! Ook vind ik de bobber style, het stoere uiterlijk van de motor en het geluid dan een goede tijdelijke vervanging voor de snelheid van een A motor!

(even over dat de vt500net 2KW teveel heeft)
Ik denk dat de motor na 30 jaar wel 3 pk is kwijtgeraakt en hij daardoor 35kw of minder heeft, door een uitdraai bij de rdw of een erkend bedrijf is dit vaak al onder de 50 euro geregeld! (Officieel bij de rdw ;))
Ik denk dus op dit moment aan een mooie vt500! Behoorlijk budget ook :)

En mijn A motor? Denk een s1000rr of iets in de 1000cc klasse qua sportbikes! Maar daar moet ik natuurlijk eerst ervaren voor worden.
 
En Ohja! Die GS500, wat me ook best een optie lijkt, zie ik ook al customs van voorkomen! Kijk dit dan wat een plaatje :)
 

Bijlagen

  • A2B71644-1D6E-40ED-9E33-AB7120C6FBF1.jpeg
    A2B71644-1D6E-40ED-9E33-AB7120C6FBF1.jpeg
    331,1 KB · Weergaven: 26
En Ohja! Die GS500, wat me ook best een optie lijkt, zie ik ook al customs van voorkomen! Kijk dit dan wat een plaatje :)

smaken verschillen gelukkig, maar dit is wel wat meer dan ‘een paar onderdeeltjes vervangen’ hoor. Dat hele subframe lijkt aangepast, dus dan moet het frame opnieuw gelakt worden en dus moet ALLES eraf en eruit... er is maar heel weinig plug n play. Zodra je verder gaat dan een nieuw stukkie leer op het zadel, een andere koplamp of andere knipperlichtjes wordt het al gauw een heel project. Maar je eigen custom bike maken is wél heel gaaf, daar heb je helemaal gelijk in,
 
(knip)

En mijn A motor? Denk een s1000rr of iets in de 1000cc klasse qua sportbikes! Maar daar moet ik natuurlijk eerst ervaren voor worden.

want ervaren rijders gaan nooit onderuit? Snap het wel hoor, die drang om een dikke crotchrocket te rijden als je jong bent, maar serieus waar wil je gaan rijden met dat ding? Snelweg in DLD is 2x leuk, daarna denk je “meh”, en voor bochten draaien is een naked, allroad of zelfs een supermotard veel leuker. Woon werk of langere trips kán wel, maar is verre van ideaal. Als het je alleen om te posen te doen is, be my guest maar dan hoef je niet per se ervaren te zijn lijkt me. Het komt een beetje over alsof je wel van de motor’lifestyle’ wil zijn maar niet van het motorrijden zelf... en dat is wat volgens velen hier de echte motorrijders van de wannabees onderscheidt
 
Om op het eerste in te gaan, inderdaad, verkeerde interpretatie van mijn kant, had absoluut niet gehoeven aangezien jullie mij helpen in jullie vrije tijd! ;)

Over hetgene wat ik nou belangrijk vind; ik heb veel gelezen dat de vt500 en vt600 makkelijk om te bouwen zijn, redelijk rap zijn 0-100 in 5,5 sec. Dat vind ik denk ik prima voor de komende jaren! Ook vind ik de bobber style, het stoere uiterlijk van de motor en het geluid dan een goede tijdelijke vervanging voor de snelheid van een A motor!

(even over dat de vt500net 2KW teveel heeft)
Ik denk dat de motor na 30 jaar wel 3 pk is kwijtgeraakt en hij daardoor 35kw of minder heeft, door een uitdraai bij de rdw of een erkend bedrijf is dit vaak al onder de 50 euro geregeld! (Officieel bij de rdw ;))
Ik denk dus op dit moment aan een mooie vt500! Behoorlijk budget ook :)

En mijn A motor? Denk een s1000rr of iets in de 1000cc klasse qua sportbikes! Maar daar moet ik natuurlijk eerst ervaren voor worden.
Ik zie meteen een paar beginnersfouten hier:
  • Hoe hard een motor van 0 naar 100 gaat maakt geen klap uit. Het is tegenwoordig allemaal achterlijk snel.
  • Een motor koop je niet omdat die mooi is, maar omdat het past bij hetgeen je zoekt in een motor. Als je hem vooral nodig hebt om te laten zien dat je een mooie motor hebt, begin dan niet aan het rijbewijs. Kost te veel en krijg je te weinig voor terug.
  • Er bestaat niet iets als "makkelijk ombouwen".
  • RDW gaat niet zomaar akkoord met minder vermogen op het kentekenbewijs zetten. Is al vaak geprobeerd, nog nooit gelukt. Je gaat dan namelijk het traject van individuele goedkeur in, en geloof me, die is niet makkelijk (Piaggio Ape: 2 takt eruit, elektromotoren erin!).
  • Een supersport is geen praktische motor. Ik rij al best een tijdje sportieve motoren (ZZR600, Thundercat, GPX750R) en zit juist weer te kijken naar wat meer rechterop omdat ik merk dat ik dan veel plezieriger rij. Maargoed, ik snap het wel, als je net je rijbewijs aan het halen bent lijkt dat fantastisch. Zo wilde ik toen ik bezig was met mijn rijbewijs het liefste een R1200GS hebben, omdat je daar zo goed mee kan offroaden 8)7
Waarvoor wil je een motor eigenlijk gaan gebruiken? (zoals @Icephase ook al vroeg)
 
want ervaren rijders gaan nooit onderuit? Snap het wel hoor, die drang om een dikke crotchrocket te rijden als je jong bent, maar serieus waar wil je gaan rijden met dat ding? Snelweg in DLD is 2x leuk, daarna denk je “meh”, en voor bochten draaien is een naked, allroad of zelfs een supermotard veel leuker. Woon werk of langere trips kán wel, maar is verre van ideaal. Als het je alleen om te posen te doen is, be my guest maar dan hoef je niet per se ervaren te zijn lijkt me. Het komt een beetje over alsof je wel van de motor’lifestyle’ wil zijn maar niet van het motorrijden zelf... en dat is wat volgens velen hier de echte motorrijders van de wannabees onderscheidt

Hiermee ben ik het niet helemaal eens...
-Topicstarter heeft groot gelijk dat deze machines niet weggelegd zijn voor beginnende rijders. tegenwoordig is er dan een goed elektronisch vangnet de snelheid van sportmotoren zal veel mensen verrassen de eerste keer. Als je dan ook nog eens een beginner bent is dit een gevaarlijke cocktail voor jezelf en anderen.

-Ikzelf rijd met veel plezier rond op een fireblade, uiteraard rijden we allemaal wel eens te snel maar dat kan net zo goed met powernakeds of elke motor bij uitbreiding. Ik rijd ook supermotard en inderdaad bochtjes malen is hiermee veel leuker en uitdagender maar voor mijn dagelijkse ritten of langere toertochten verkies ik toch echt wel de fireblade.
Ik heb zelf naked, sporttoer en sportmotoren gehad en ze hebben allen hun charmes, ook op de openbare weg...

Aan de topicstarter: je moet jezelf eerst afvragen wat je wil in een motor. snelheid is erg relatief, sensatie is het gevoel dat we zoeken op de motor en snelheid is daar maar een deeltje van. Met vermogen is dit hetzelfde verhaal...
Wil je later graag sportmotoren rijden en goed leren rijden (met goed bedoelen we hier de kunst van het sturen en motorbeheersing) dan is het leukste een lichte motor van gewicht met een beperkt vermogen. Erg wendbaar stuurgedrag waardoor je in het verkeer makkelijk meekomt in combinatie met een motorblok dat niet te intimiderend werkt. Die combinatie zal vertrouwen kweken en geeft een foutenmarge om ervaring op te doen. Hierdoor zal je op langere termijn een goede motorbeheersing krijgen.
Een bobber is een hele andere rijbeleving, gemaakt om te cruisen. Kan hier niet sportief mee gereden worden? Natuurlijk wel, maar net hier komt rijervaring in het spel omdat de bobber zich qua geometrie minder leent om te spelen moet de rijder zelf meer moeite doen en is er minder foutenmarge.

Je haalt hier heel verschillende dingen aan qua manier van rijden misschien is het ook even handig om te vertellen welke soort ritten je wil doen (woon-werk, plezier, reizen,...). Dan kunnen de mensen hier die best willen helpen met het zoeken naar een motor die goed bij jou past ook een beeld vormen. Want ze hebben (bijna) allemaal 2 wielen maar daar stoppen de gelijkenissen tussen verschillende motoren soms al. Natuurlijk moet een motor 'mooi' zijn voor jezelf maar eerst moet je beslissen wat voor motor je wil/nodig hebt en dan kan je zoeken naar een mooie in deze categorie...
 
  • RDW gaat niet zomaar akkoord met minder vermogen op het kentekenbewijs zetten. Is al vaak geprobeerd, nog nooit gelukt.

Veel motoren hebben ook een typegoedkeur op een lager vermogen. Dan is het eigenlijk een kwestie van wijziging doorgeven.
Zou zelf op zoek gaan naar iemand die de moeite al gedaan heeft.

Helemaal voor mezelf sprekend: Ik ben gegaan en zou ik weer doen voor een motor die al minder dan 35 kW was bij bouw.
Ik heb nu nog steeds profijt van het verschil in lerende werking ipv jongens die begonnen zijn op dubbele vermogens.
Ik heb met veel minder vermogen mee getourd en moeten "werken om bij te blijven". Stap je dan vervolgens in de hoge vermogensklasse in en ga je even hard aan het werk dan kun je bij wijze van eerst een bakkie doen voordat die andere jongens aankomen.
 
Vergeet vooral niet dat je beginner bent,en onderschat het vermogen van een motor niet
Meeste beginners komen van een brommer en of scooter en denken dan het stelt niet veel voor,en juist daar gaat het mis
De verzekeringen voor beginners zijn niet voor niets zo duur.
Ik rijdt vanaf mijn 18 de jaar motor en ben nu 69
Ik heb nog niet zolang een superduke 1290r se en ondanks mijn ervaring verraste deze motor mij ook nog wel eens,door zijn enorme acceleratie
Onderschat veel vermogen niet
Het is echt niet voor niets dat jonge motorrijders,nog al eens verongelukken,meestal omdat ze het vermogen onderschatten
 
  • Leuk
Waarderingen: AWH
Helemaal voor mezelf sprekend: Ik ben gegaan en zou ik weer doen voor een motor die al minder dan 35 kW was bij bouw.
Ik heb nu nog steeds profijt van het verschil in lerende werking ipv jongens die begonnen zijn op dubbele vermogens.
Ik heb met veel minder vermogen mee getourd en moeten "werken om bij te blijven". Stap je dan vervolgens in de hoge vermogensklasse in en ga je even hard aan het werk dan kun je bij wijze van eerst een bakkie doen voordat die andere jongens aankomen.

Ik heb genoeg "speelgoed" (en dan nog niet eens zo een verschrikkelijk krachtige), maar helemaal eens met wat hierboven staat:

Ongev. 24 jaar geleden had ik mijn krachtigste motor: een Suzuki Bandit 1200. Voor die tijd was die heel krachtig en in de motorbladen geroemd daarvoor, en ik heb me daardoor laten beïnvloeden. Mijn ervaring was dat ik me zo ongeveer altijd moest "inhouden", behalve op de autosnelweg (maar wie wil daar op rijden als het niet echt moet ?), en ik was dat ding eerlijk gezegd niet de baas ... veel te krachtig voor wat ik kon. Ik herinner me nog dat ik op de rondrit van een naked bike-meeting in Maastricht helemaal aan de staart hing (in feite nog een stuk àchter de staart ...) en andere, veel minder krachtige motoren, niet kon volgen ....

Nu heb ik o.a. twee 125cc: dat is natuurlijk het andere uiterste, maar de ervaring van "werken om bij te blijven" (of beter in dit geval: "werken om wat snelheid te halen") is heel leerzaam: je kan geen rijkunstfouten "verstoppen" achter een hoop vermogen ....

Mijn W800 is een A2 motor, een heerlijk ding op mee te rijden en zàt krachtig genoeg: ik moet de eerste auto nog zien die maar een vage kans heeft in een stoplichtsprintje ... Eén keer heeft een compleet getunde Mini het eens geprobeerd toen ik me (ik leer het niet af ...) liet uitdagen met mijn Harley: een verdienstelijke poging, maar hij heeft alleen mijn achterlicht gezien ... en niemand zal een HD een sportmotor noemen :-).
 
Ik heb genoeg "speelgoed" (en dan nog niet eens zo een verschrikkelijk krachtige), maar helemaal eens met wat hierboven staat:

Ongev. 24 jaar geleden had ik mijn krachtigste motor: een Suzuki Bandit 1200. Voor die tijd was die heel krachtig en in de motorbladen geroemd daarvoor, en ik heb me daardoor laten beïnvloeden. Mijn ervaring was dat ik me zo ongeveer altijd moest "inhouden", behalve op de autosnelweg (maar wie wil daar op rijden als het niet echt moet ?), en ik was dat ding eerlijk gezegd niet de baas ... veel te krachtig voor wat ik kon. Ik herinner me nog dat ik op de rondrit van een naked bike-meeting in Maastricht helemaal aan de staart hing (in feite nog een stuk àchter de staart ...) en andere, veel minder krachtige motoren, niet kon volgen ....

Nu heb ik o.a. twee 125cc: dat is natuurlijk het andere uiterste, maar de ervaring van "werken om bij te blijven" (of beter in dit geval: "werken om wat snelheid te halen") is heel leerzaam: je kan geen rijkunstfouten "verstoppen" achter een hoop vermogen ....

Mijn W800 is een A2 motor, een heerlijk ding op mee te rijden en zàt krachtig genoeg: ik moet de eerste auto nog zien die maar een vage kans heeft in een stoplichtsprintje ... Eén keer heeft een compleet getunde Mini het eens geprobeerd toen ik me (ik leer het niet af ...) liet uitdagen met mijn Harley: een verdienstelijke poging, maar hij heeft alleen mijn achterlicht gezien ... en niemand zal een HD een sportmotor noemen :-).
Klinkt herkenbaar. 2 van de 3 motoren van mij zijn ook < 35kw.
Vriend van mij heeft zojuist weer een 125cc gekocht. Die reed hiervoor een vfr750.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan