Eerste boete binnen

Op donderdag 24 april 2003 13:38 schreef Ladyrider het volgende:Ik heb hierbij eerder het gevoel dat de stad Gent dringend zijn kas moet spijzen en dat op deze manier wil doen... Alle kleine beetjes helpen he

De teller, analoog of digitaal, geeft steeds te veel aan.
Maar dat is exponentieel, dus hoe trager je rijd hoe minder onnauwkeurig de teller.

Het is in ieder geval overdreven wat ze doen. nul-tolerantie bij verkeers agressie ok, maar op snelheid :?
 
Ik dacht dat er in Belgie nauwelijks gecontroleerd werd. Of is er daar in het afgelopen jaar zo veel veranderd??

Ja er is veel veranderd, overal plaatsen ze nu van die flitspalen. Maar niet overal zit een toestel in. Je weet dus nooit waar er echt geflitst wordt.

Op de leien in Antwerpen hebben ze nu aan bijna ieder kruispunt een flitspaal gezet. Van overdrijven gesproken...
 
Ja er is veel veranderd, overal plaatsen ze nu van die flitspalen. Maar niet overal zit een toestel in. Je weet dus nooit waar er echt geflitst wordt.

Op de leien in Antwerpen hebben ze nu aan bijna ieder kruispunt een flitspaal gezet. Van overdrijven gesproken...

Nog beter hebben ze het gefikst op de A12 richting Brussel. Aan het kruispunt voor Londerzeel staan zomaar even 4 flitspalen. 2 per richting, eentje rechts van de snelweg en 2 in de middenberm. Om toch maar heel zeker te zijn dat ze alle vakken netjes "in beeld" hebben.
En inderdaad, je weet nooit met zekerheid dewelke effectief werkt, eender waar.
In Brussel zelf hebben ze op de aanloopweg naar de A12 ook eentje geplaatst.
Dit is een 2-vaksbaan waar men al makkelijk 70 à 80 km per uur gaat rijden, enkel, je mag er maar 50. Idem als je van de A12 afkomt en achter het Koninklijk Paleis gaat rijden, richting Van Praettunnel(tje). Dit is een 3-vaksbaan en je mag er maar 70, daar waar de meeste mensen toch een snelheid van 100 km halen. Regelmatig staan ze daar wel eens verstopt tussen de bomen aan de zijkant.

De Belgen die deze wegen al eens moeten volgen zijn hierbij gewaarschuwd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan