Eerste Brik ervaring ... :X

Status
Niet open voor verdere reacties.
Laten we er met zijn allen gewoon voor zorgen dat het goed komt.

Of de fik erin... :+
Nu het nog kan, over een paar jaar is de peut toch op. :W

ff beetje meer serieus, heb zelf ook net weer een doorlooptijd van ruim 10 weken gehad om mijn cb400f weer aan de praat te hebben

2e 400f-je hoef ik ook nog alleen maar een zootje uren in te steken, staat onderhand al weer haast een jaar in een hoekje, met een hele boel onderdelen verspreid over de garage...

Gelukkig ben ik er niet van afhankelijk voor m'n vervoer, dus af en toe lekker prutsen, af en toe rijden gewoon als het kan. :]
 
Daar heb je gelijk Jules. Zit gewoon in m'n karakter dat ik me wat afreageer als het tegenzit, beter op het forum dan dat ik weer een waterpomp tang de gang in smijt en een gat in de deur sta op te vullen een uurtje later :o
Maarja, zo te zien heeft dat ook onbedoelde gevolgen.

Er is wel iets progressie geboekt, maar dat er na zeker meer dan 20 uur tijd besteden en verschillende onderdelen te verwisselen en dat er dan geen 200km gereden kan worden sluipt er gewoon in, zeker zo in het begin als je zo'n motor erbij neemt, om dan dan nog over de stress van m'n stage te zwijgen...

Ik probeer vanavond de testrit te maken, had het afgewacht totdat jullie de vonken op het filmpje konden beoordelen, wilde namelijk niet meteen de nieuwe onderdelen verzieken.

De rubbers en alles heb ik tig keer gechecked en zit allemaal netjes aangesloten, was prima gedaan door Triaatje.

Wat er dan nog overblijft is om de ontstekingstiming met een stroboscoop te controleren en de carbs opnieuw synchroniseren, synchronisatie heeft een vriend van me een setje voor gekocht die ik kan gebruiken.
 
Of de fik erin... :+
Nu het nog kan, over een paar jaar is de peut toch op. :W

ff beetje meer serieus, heb zelf ook net weer een doorlooptijd van ruim 10 weken gehad om mijn cb400f weer aan de praat te hebben

2e 400f-je hoef ik ook nog alleen maar een zootje uren in te steken, staat onderhand al weer haast een jaar in een hoekje, met een hele boel onderdelen verspreid over de garage...

Gelukkig ben ik er niet van afhankelijk voor m'n vervoer, dus af en toe lekker prutsen, af en toe rijden gewoon als het kan. :]

Bij mij zijn mijn motoren ook m'n vervoer. Dus als ik ga sleutelen ga ik met de motor naar m'n ouders want daar ligt mijn gereedschap. Daarna moet ik ook weer thuis zien te komen. Verder geen garage, alleen een volgepropte schuur. Blok eruit halen en binnen leggen vond ik een wat te ingrijpende maatregel en gaat m'n moederlief weer zeuren over olie/benzine geuren (heeft ze gelijk in natuurlijk)

Ik had de nieuwe contactpunten erin gezet hier in de stalling en kreeg meteen al de opmerking dat het niet de bedoeling was om daar te gaan liggen sleutelen :/

Ohja, ben ook ietwat ongeduldig O-) Dus wil het altijd zo snel mogelijk gefixed hebben om te kunnen :]
 
Laatst bewerkt:
Op het filmpje lijkt-ie (naar mijn bescheiden mening) wat te vonken.
Je kunt eens kijken naar het verschil door de condensatoren even los te nemen en kijken of-tie dan veel erger gaat vonken. Weet je iig of de "vonkenblussers" het doen.
 
Op het filmpje lijkt-ie (naar mijn bescheiden mening) wat te vonken.
Je kunt eens kijken naar het verschil door de condensatoren even los te nemen en kijken of-tie dan veel erger gaat vonken. Weet je iig of de "vonkenblussers" het doen.

Valt te testen, maar loop ik dan geen risico op schade aan de contactpunten of andere onderdelen? ff-checken ;)
 
Op het filmpje lijkt-ie (naar mijn bescheiden mening) wat te vonken.
Je kunt eens kijken naar het verschil door de condensatoren even los te nemen en kijken of-tie dan veel erger gaat vonken. Weet je iig of de "vonkenblussers" het doen.

Dat filmpje is in redelijk donker genomen zo te zien. En hele stukken bij redelijk constant toerental is er nauwelijks iets van vonk te zien. Dus volgens mij doen die condensators het gewoon. :Y

Haal anders zelf maar eens in de schemer/donker het dekseltje eraf en dan eens laten lopen. Gaat volgens mij niet lukken met gewone puntjes en condensatortjes, dat je dan geen vonkjes meer ziet.
 
Net ff een testritje gemaakt.
Hij is weer rijdbaar alleen voelt een beetje moeizaam aan en niet al z'n vermogen. Geen rare trillingen alsof er een cillinder niet meedoet, maar ik moest wel de stationairschroef flink indraaien anders sloeg ie af.
Hapert een beetje als je begind gas te geven, dus elke keer schakelen begind met een hapering. Daarnaast nog steeds het geplof zoals eerst. met de andere bobines.

Ik moet nu eerst wat aan m'n stageopdracht werken, dus denk niet dat ik vanavond nog de kans krijg om de ontsteking en bougies te controleren.
 
Net ff een testritje gemaakt.
Hij is weer rijdbaar alleen voelt een beetje moeizaam aan en niet al z'n vermogen.
ik moest wel de stationairschroef flink indraaien anders sloeg ie af.
Hapert een beetje als je begind gas te geven, dus elke keer schakelen begind met een hapering. Daarnaast nog steeds het geplof zoals eerst

UUh krijgt ie dan niet te weinig benzine ?
Heb je de carbs met name dan de sproeiers , stationair sproeiers , gasnaalden en zittingen schoongemaakt?

Er zijn mensen die hebben de hele carbs vol met rommel zitten en vinden het raar dat er dan een cilinder niet mee doet
 
Laatst bewerkt:
Als ik een paar tips mag geven:

Laat die fiets even voor wat het is. Laat 'm gewoon staan tot je klaar bent met je stage en tijd genoeg hebt om er aan te werken. Niets is zo frustrerend als gehaast aan een brik moeten sleutelen. Vaak raak je alleen maar van de regen in de drup. Wacht gewoon tot je de tijd hebt om alles punt voor punt na te lopen. Lukt het vandaag niet, dan maar morgen, en anders overmorgen...

Wordt lid van de CBFour-club: een club met enthousiaste mensen die je graag advies geven, regelmatig toerritten houden en sleutelcafes organiseren.

Schroom niet om onderdelen te vernieuwen als ze niet goed meer zijn. Zo'n fiets is 33 jaar oud en het spul slijt gewoon. In de regel kun je er van uitgaan dat als je voor € 500,- een brik koopt, je er nog eens een zelfde bedrag bij moet leggen om 'm goed rijdend (en remmend) te krijgen.

Schroom ook niet om klussen die te hoog gegrepen zijn, of waar je het gereedschap niet voor hebt, uit te besteden of samen te doen met iemand die er wel echt verstand van heeft. Ieder zijn vak. We hebben ten slotte niet allemaal een draaibank in de schuur en een opleiding in de metaal. Voor de meesten van ons is het gewoon een leuke hobby waar je al doende steeds meer ervaring in op doet.

En ten slotte, voorzover je dat nog niet hebt gedaan, vraag aan Triaatje in detail wat hij aan de fiets gedaan heeft voordat hij hem verkocht. Heeft hij het blok / de kop open gehad? Zo ja waarom? etc. Als het blok mechanisch goed is (incl. de juiste kleptiming, klepspeling en speling nokkenasketting) weet ik zeker dat je met een systematische diagnose van carbs en electra deze fiets weer goed aan het lopen krijgt, en uiteindelijk met een big smile kunt :]

Succes!
 
Laatst bewerkt:
Als je dit leest lijkt het wel een soapserie.

Ik geef altijd garantie tot de spreekwoordelijke drempel, ik denk dat Maarten het netjes heeft gedaan. Zo ken ik 'm ook. Heb ook ooit een fiets van hem gekocht en hij belde me zelfs daarna of alles naar wens was gegaan op de terugweg. Hoefde die zeker niet te doen, deed hij wel. Daarnaast weet hij ook echt erg veel door jarenlange ervaring met CB's.

Ook moet je leren omgaan met het feit dat een oud beestje je wel eens in de steek laat. Dat zijn voor mij persoonlijk eerder leuke momenten geworden. Avontuur heet dat geloof ik. En ja, ik loop ook wel eens te "klooien" en intern te tieren, maar je gaat toch niet dood? Dus relativeer en neem er de tijd voor. Geen haastklussen. Schiet je niets mee op.
!
Je opwinden heeft geen zin en hou er maar rekening mee dat er overmorgen weer iets afbreekt, gaat lekken of vervuilt. Gebeurd dat niet: vier dat dan! *O* *O* *O* *O*

Het zou jammer zijn als je er niet bij bent, maar dat is verder tussen Maarten en jou.
De koffie staat nog steeds klaar in Culemborg.
 
Laatst bewerkt:
~
Vriend,

jij beschuldigt me ergens van, neemt andere dingen niet in ogenschouw om vervolgens er nog doodleuk een schepje bovenop te doen.

De knoei wordt al jaren met veel plezier door ons georganiseerd, we hebben daar verder goede afspraken over (betaling etc.) Ook daarin ben je helaas in gebreke gebleven. En vooral moet de sfeer goed zijn, daar is het me nu efkes het verkeerde moment voor

Kortom : Liever niet...De irritatie zit me daarvoor hoog. Als je me even eerder gezegd had om het dingske weer te ruilen voor die paar honderd euri, dan was er niks aan het handje geweest maar we zijn inmiddels wel wat verder dan dat...
 
Laatst bewerkt:
UUh krijgt ie dan niet te weinig benzine ?
Heb je de carbs met name dan de sproeiers , stationair sproeiers , gasnaalden en zittingen schoongemaakt?

Er zijn mensen die hebben de hele carbs vol met rommel zitten en vinden het raar dat er dan een cilinder niet mee doet

Joop....dingen zijn losgeweest, sproeiers waren vrij van zooi...Verder is het klepdeksel ivm een lekkage aan de pakking vervangen door een nieuwe...Heb de kleptiming toen nog gecheckt, maar leek me goed te staan. Voor de rest is alles gebeurt wat er aan stelactiviteiten gedaan moest worden....en is hij vertrokken. Het contactslot was een dubieuze, dat wist ie....voor de rest reed de fiets goed, geen geplof whatsoever...Ben er tweemaal mee op en neer naar apeldorp gegaan...geen probleem....trekt gewoon naar de 140 ) verder ga ik op een 100km weg niet.

HEb de bobkabels vervangen door nieuwe, heb een setje andere gestuurd en een set condensatoren om dat nog uit te sluiten...de rest is echt een kwestie van onderzoeken.

Kortom : that´s it...Ik hou erover op....Hij zoekt t maar uit.... :/
 
Over de betaling, die had ik op verzenden staan, wilde 'm alleen pas definitief maken als ik zeker wist dat de motor het zou doen. Blijkbaar heb je daar ook al geen begrip voor.

Ik beschuldig je helemaal nergens van, je zit alles zo te verdraaien dat ik er misselijk van wordt. De motor heeft vanaf de eerste meters geploft en na nog geen kilometer viel het contactslot al voor de eerste keer uit, dat is gewoon een feit. Je zegt zelf al dat je maar 200km in totaal op deze motor hebt afgelegd, er staat her en der dat de problemen zo om de 200km voorkomen dus dan ik het toch duidelijk dat er een kans is dat je er niets van hebt gemerkt.

Ik bleef gewoon netjes en zet uiteen wat er allemaal gaande is en heb zelfs nog de laatste 150 posts doorgekeken en niet 1x ben ik zeurend overgekomen mijn inziens. Vervolgens heb ik nog mijn excuses aangeboden voor uitspraken die ik in een chaggo bui had gemaakt wat ik er notabene zelfs onder had gezet en dus met een korreltje zout gelezen moeten worden.

Blijkbaar was jij toch serieus in je beledigingen en ben je niet man genoeg om toe te geven dat je jezelf zit op te winden om niets, maar dan ook absoluut niets.

Dus voor mij is het nu over, ik wil niets meer met je te maken hebben en IK heb daar teminste reden toe.
 
Als je dit leest lijkt het wel een soapserie.


Ook moet je leren omgaan met het feit dat een oud beestje je wel eens in de steek laat. Dat zijn voor mij persoonlijk eerder leuke momenten geworden. Avontuur heet dat geloof ik. En ja, ik loop ook wel eens te "klooien" en intern te tieren, maar je gaat toch niet dood? Dus relativeer en neem er de tijd voor. Geen haastklussen. Schiet je niets mee op.
!
Je opwinden heeft geen zin en hou er maar rekening mee dat er overmorgen weer iets afbreekt, gaat lekken of vervuilt. Gebeurd dat niet: vier dat dan! *O* *O* *O* *O*

het leest msschien als een soapserie, maar jij tilt het niveau weer terug naar de (term=Ting©?) (brik)filosofie :}

mijn mening: als het nog niet gebeurd is, eerst matzwart schilderen!
 
Laatst bewerkt:
Het is inderdaad net een soap. Alleen is het echt.

Een ding, meer is het niet, een stuk ijzer, drijft door zijn nukken hele volksstammen uit elkaar.
Om gelijk te krijgen en om de dingen definitief af te sluiten wordt de geschiedenis herschreven.

Als ik het zo lees leunt Pas teveel op de aanbevelingen van anderen, zou er een keer in het echt naar het gepruts gekeken moeten worden. Dit is: doe dit, doe dat, dit gedaan, dat gedaan, het lukt niet, klereding.

Dat ding heeft 100 eigenaren gehad, die allemaal iets verkloot hebben.
Pas is eigenaar 101, die het 101e iets verkloot.

Probeer het nog een keer met elkaar, ooit hebben jullie een bakkie gedaan.
Probeer het dan zo, met wat jullie van elkaar geleerd hebben.

Het is maar een ding, voor hetzelfde geld is morgen het lek boven, dan ziet alles er weer anders uit. Zie het dan zo.
 
Hee pascal, jammer dat het zo loopt maar zoals al gezegd garantie tot de drempel, dat heb je niet alleen met brikken maar bijna met alles wat je particulier koopt.

Maar ok, laat je niet kisten, je krijgt hem echtwel aan de praat. En je laatste technische post klonk al weer wat beter. Dat hikken en slecht trekken bij lage toeren is een feature van een 400tje, onder de 4000tpm moet je voorzichtig zijn met het gas. Daarboven is het een feest.

Als jij eens zorgt voor een setje contactpunten, nieuwe accu en bougies dan prutsen we er samen wel eens aan. Ik ben helaas niet zo vaak meer in Leiden maar ik laat je wel weten wanneer.

Tot die tijd kalm aan, lees alle goed bedoelde tips nog eens door en ik herhaal het voor de 3de keer, kijk eens hier in de manual en loop rustig alles na en dan vooral hoofdstukjes II.2, .3, pagina 17 en VI.5
 
Laatst bewerkt:
Over de betaling, die had ik op verzenden staan, wilde 'm alleen pas definitief maken als ik zeker wist dat de motor het zou doen. Blijkbaar heb je daar ook al geen begrip voor.

De afspraak is : we betalen vooraf. Er zijn -zo weten we inmiddels uit ervaring- altijd mensen die op de dag zelf nog afmelden. Wij blijven zitten met alles. Dus vandaar de afspraak, die iedereen overigens normaal vindt maar jij blijkbaar niet ; je wou nog even zien of je wel kon komen om wellicht toch af te moeten zeggen....en ons dus met het spul te laten zitten waarvoor ook wij gewoon moeten zorgen dat het betaald wordt...

Ik bleef gewoon netjes <...> en niet 1x ben ik zeurend overgekomen mijn inziens. Vervolgens heb ik nog mijn excuses aangeboden voor uitspraken die ik in een chaggo bui had gemaakt wat ik er notabene zelfs onder had gezet en dus met een korreltje zout gelezen moeten worden.

Blijkbaar was jij toch serieus in je beledigingen en ben je niet man genoeg om toe te geven dat je jezelf zit op te winden om niets, maar dan ook absoluut niets.

Je zelfbeeld is toch enigszins niet geheel correct, want meerdere mensen op het forum hebben je al een oorvijgje gegeven over je gezeur en geklaag....Je laatste posts geven een beeld hoe je er blijkbaar echt over denkt...en na je excuses wil je nog even je recht halen door toch nog even na te schoppen..chapeau.... *O*

Dus voor mij is het nu over, ik wil niets meer met je te maken hebben en IK heb daar teminste reden toe.

Die sjaggie bui van je duurt al vanaf post 1 mien jong ..en dat wil ik persoonlijk even niet op de CBBQ hebben. Je hebt nog een hoop te leren....dus succes met de voortgang (of de verkoop )... :W

(en da was het leste wa ik d'r over gezeg haj... ;) )
 
Laatst bewerkt:
Hee pascal, jammer dat het zo loopt maar zoals al gezegd garantie tot de drempel, dat heb je niet alleen met brikken maar bijna met alles wat je particulier koopt.

Maar ok, laat je niet kisten, je krijgt hem echtwel aan de praat. En je laatste technische post klonk al weer wat beter. Dat hikken en slecht trekken bij lage toeren is een feature van een 400tje, onder de 4000tpm moet je voorzichtig zijn met het gas. Daarboven is het een feest.

Als jij eens zorgt voor een setje contactpunten, nieuwe accu en bougies dan prutsen we er samen wel eens aan. Ik ben helaas niet zo vaak meer in Leiden maar ik laat je wel weten wanneer.

Tot die tijd kalm aan, lees alle goed bedoelde tips nog eens door en ik herhaal het voor de 3de keer, kijk eens hier in de manual en loop rustig alles na en dan vooral hoofdstukjes II.2, .3, pagina 17 en VI.5

Er zitten nu juist net nieuwe bougies en contactpunten in, had ik maandag direct besteld en dinsdag erin gezet. Accu was eerst prima, ook doorgemeten, laadstroom was ook goed.

Nieuwe accu is te proberen, is nu ook besteld.

Zal dan daarna maar bij de motorzaak met een stroboscoop laten afstellen, zit weinig anders op gezien niemand uit de buurt er eentje heeft.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan