Eerste Brik ervaring ... :X

Status
Niet open voor verdere reacties.
lijkt me wel ok... ;)

Dus :

- naalden een stand lager (heb ik niets aan gedaan...meestal staan ze zoals het hoort...) ..luchtschroeven op max 2,5 slag...en dan moet t al beter gaan...Check eens (optie 3) om zonder luchtfilter te rijden...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 'm net met 107km op de dagteller op z'n reserve moeten zetten :X

Ik trok net om uit te proberen met draaieinde motor de bougiesoppen 1 voor 1 eraf.
De 2 middelste cillinders hebben een sterke vonk. De buitenste twee niet en de meest rechter veranderd het toerental/draaien van de motor niet als ik 'm lostrek, dus die zal of extreem zwak zijn of kapot.

Het stationair toerental begind nu ook raar te doen.


Ik wilde de condensatoren vervangen, maar ik heb geen steeksleuteltje 5 ... dus dat ging ook niet

Wilde vervolgens ff m'n multimeter gaan halen, is de batterij van dat kreng leeg. Morgen maar lenen bij de overburen.
 
$@%$^%$%^$# ding rijd 1 op 10, hele punt dat ik 'm kocht is dat ik ook zuinig kon rijden.

Je kan niet eens gemakkelijk bij de sproeiernaald zonder de hele carb uit elkaar te schroeven.

Nog ff en hij staat weer op Marktplaats :(
 
Door het verplaatsen van een naaldje gaat ie niet opeens twee keer zo zuinig lopen... Je zou wel de sproeierbezetting eens kunnen checken. Wellicht zitten er veel te grote sproeiers in.
 
Maarten heeft de sproeiers e.d. nog gecontroleerd en schoongemaakt etc.

Je zou toch denken dat het dan klopt?
 
Er is ook iets raars met de ontsteking. Het lijkt alsof de contactpunten van 1-4 ook dicht gaan als 2-3 dat doen.

Ik heb net de bougies van 2-3 eruit gehaald nu de tank er toch af is, van 2 was hij zelfs wittig en van 3 koffiebruin. 1 en 4 zijn dus pikzwart, mis de logica ff hier...
 
Welkom in de wondere wereld van het brikrijden :]

Enne bij jouw tubberware mobiel kun je niet eens bij de carb laat staan de naald :+

die heeft ook geen carbs, maar injectoren.

Bij m'n zx6r uit '98 kon ik er heel gemakkelijk bij ;)
 
heb de laptop trouwens naast de motor liggen, dus elke tip is welkom.

de contactpunt afstand was trouwens ook te klein en ze waren ingebrand.

klopt het dat de hoofdsproeier vrij lossig zit? Beetje vreemde constructie.
 
Ik denk dat er iets is met de ontsteking van 1 en 4 en dat je vlotters niet goed staan/blijven hangen. Naalden lekker laten zetten, teveel gekut en ookal staan ze te rijk dan rij je niet opeens 1:10.
 
er komt trouwens geen druppel benzine uit de overloop van de carbs.

grondplaat van de ontsteking was verschoven omdat ie niet vast zat, ga nu een testrit maken
 
Anders neem ik hem wel an je over voor 100,- :). Het is een beetje de charme van zo'n oud beestje. Met mijn XJ heb ik ook de eerste paar keer halverwege stilgestaan. Maar als je eenmal het beestje kent en hij kent jou zal je zien dat het gewoon leuk is zo'n klassieker ....
 
leuke grap, kan er alleen niet om lachen...

Ben net terug van m'n proefritje, hij lekt nu wel uit de overloop van de carb die ik open heb gehad.

Hij liep weliswaar wel beter onderin en niet continu ontbranding in de uitlaat als je cruisesnelheid rijd met 3k-4k toeren. Als je wat steviger optrekt gaat hij wel weer ploffen. Ik kon nu ook meer toeren maken als voorheen maar dan begind ie wel over te slaan. In z'n 4 haal ik dan de 110kmh, maar de 5 doet vrijwel niets en de 6 trekt ie weer wat verder door naar de 120.

Daarna gestopt om de bougies eruit te trekken. De meest rechter was nog steeds zwart. De meest linker zat een soort korrelachtige bruine aanslag op.

Ik heb voor de test trouwens die hoofdsproeier van die meest rechter cillinder met wat gastape erin gedaan. Zal wel niet lang duren voordat het opgelost wordt door de benzine.

Waar kan ik die rubbertjes vinden die er bij de hoofdsproeier omheen zit voor het afdichten?
 
Heb een o-ringensetje besteld. Volgend week-end ben ik weg en 's avonds door de week kan ik er niet aan sleutelen.

Dus over 2 weken kan ik het pas monteren en kijken of het euvel verholpen is. Dus voorlopig staat de motor stil ...
 
Ik heb 'm net met 107km op de dagteller op z'n reserve moeten zetten :X

Ik trok net om uit te proberen met draaieinde motor de bougiesoppen 1 voor 1 eraf.
De 2 middelste cillinders hebben een sterke vonk. De buitenste twee niet en de meest rechter veranderd het toerental/draaien van de motor niet als ik 'm lostrek, dus die zal of extreem zwak zijn of kapot.

Het stationair toerental begind nu ook raar te doen.


Ik wilde de condensatoren vervangen, maar ik heb geen steeksleuteltje 5 ... dus dat ging ook niet

Wilde vervolgens ff m'n multimeter gaan halen, is de batterij van dat kreng leeg. Morgen maar lenen bij de overburen.

nah..stuur mij die bob ff op, ik zorg dat ik hem sjek, de kabels nogmaals opnieuw monteer...is dat watv ? :)
 
Heb een o-ringensetje besteld. Volgend week-end ben ik weg en 's avonds door de week kan ik er niet aan sleutelen.

Dus over 2 weken kan ik het pas monteren en kijken of het euvel verholpen is. Dus voorlopig staat de motor stil ...

De sproeiers worden vastgedrukt door de beugeltjes in je carbbakjes. Rubbertje is voor de afdichting, niets meer, niets minder...Maar nogmaals ; doe mij even de bob van 1-4 en ik maak hem even los voor je. Kan best zijn dat de bob toch probs oplevert. Punten even een schuurpapiertje erdoor en dan moet het lukken hoor (tenzij teweinig vlees, maar was niet het geval)... ;)

Alles per keer bekijken, niet ineens alles tegelijk willen doen... :Y
 
De sproeiers worden vastgedrukt door de beugeltjes in je carbbakjes. Rubbertje is voor de afdichting, niets meer, niets minder...Maar nogmaals ; doe mij even de bob van 1-4 en ik maak hem even los voor je. Kan best zijn dat de bob toch probs oplevert. Punten even een schuurpapiertje erdoor en dan moet het lukken hoor (tenzij teweinig vlees, maar was niet het geval)... ;)

Alles per keer bekijken, niet ineens alles tegelijk willen doen... :Y
. En verder..laat je niet gelijk kisten, ik wist het ook niet en ik heb je ook even gewaarschuwd dat je echt ervan uit moet gaan dat er wat te doen is om hem optimaal te krijgen, het daarbij ook echt zo is dat je je sleutelvaardigheden op gaat krikken met zo'n ding...En dat komt je idd. goed van pas :Y
 
ja oke, maar ik kan er nu niet eens mee rijden zonder dat ik m'n portomonee voel leeglopen door dat extreme benzineverbruik, daar baal ik gewoon van. Dat ik er af en toe aan zou moeten sleutelen zit ik niet mee.

Maar ik denk dat het rubbertje bij de rechter en ook de meest linker cillinder gewoon niet afsluit waardoor hij benzine langs de sproeier aanzuigt, vond het vreemd dat het je niet opgevallen was met schoonmaken dat de sproeier er zo los in zat en niet afsloot...

Ik zal die bobine er wel af halen. Er staat 3 meter van mijn motor ook een CB400F uit '78, misschien kan ik daar eerst proberen mee uit te wisselen voor cillinder 1-4.
Jij had het trouwens over ontstoorders die je eruit kan schroeven. Maar er valt niets uit die doppen te schroeven...

Erg jammer dat er trouwens dat die vlotterbakken niet met imbusboutjes vast zitten, had een hoop demontagegeklooi gescheeld.
 
Laatst bewerkt:
Wim, je kunt ontstoorders er wel uitschroeven maar houdt er dan rekening mee dat je iets van gelijke lengte terugstopt, bij voorkeur koper.

Als je de dop los haalt dan zie je inwendig een kleine sleuf zitten, daar past een schroevendraaier in, maatje ietsje groten dan kroonsteen schroevendraaier. Dus in de kant waar normaal de bougie zit.
 
ja oke, maar ik kan er nu niet eens mee rijden zonder dat ik m'n portomonee voel leeglopen door dat extreme benzineverbruik, daar baal ik gewoon van. Dat ik er af en toe aan zou moeten sleutelen zit ik niet mee.

Maar ik denk dat het rubbertje bij de rechter en ook de meest linker cillinder gewoon niet afsluit waardoor hij benzine langs de sproeier aanzuigt, vond het vreemd dat het je niet opgevallen was met schoonmaken dat de sproeier er zo los in zat en niet afsloot...

Ik zal die bobine er wel af halen. Er staat 3 meter van mijn motor ook een CB400F uit '78, misschien kan ik daar eerst proberen mee uit te wisselen voor cillinder 1-4.
Jij had het trouwens over ontstoorders die je eruit kan schroeven. Maar er valt niets uit die doppen te schroeven...

Erg jammer dat er trouwens dat die vlotterbakken niet met imbusboutjes vast zitten, had een hoop demontagegeklooi gescheeld.
Wees maar blij, want inbusboutjes kan je veel te strak aandraaien waardoor het schroefdraad in de carbs dan vaak naar de donder is.

Heb je de condensatoren al vervangen ondertussen?
 
tja zo'n brikje kost gewoon wat sleutelwerk, je kunt de vorige eigenaar het natuurlijk niet kwalijk nemen als er rubbertjes versleten zijn, het is natuurlijk wel een oud beestje. Let maar op, op een gegeven moment gaat tie goed lopen.
 
Wim, je kunt ontstoorders er wel uitschroeven maar houdt er dan rekening mee dat je iets van gelijke lengte terugstopt, bij voorkeur koper.

Als je de dop los haalt dan zie je inwendig een kleine sleuf zitten, daar past een schroevendraaier in, maatje ietsje groten dan kroonsteen schroevendraaier. Dus in de kant waar normaal de bougie zit.

Wie is Wim :?

Als ik de dop loshaal is er geen gleuf te zien. Alleen het gaatje met kleine vernauwing waar het topje van de bougie in gaat. Daaronder is het gewoon een gladde bodem, geen gleufje waar je een schroevendraaier in kan zetten...

Zal er nog wel een foto van proberen te maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan