Eerste circuitervaringen?

Zaterdag op zandvoort betaalde ik 75 euro voor 3 sessies van 20 minuten.

Ze zijn te boeken via Homepage - Motorsportlifestyle | Circuit rijden voor iedereen

Verplichtingen zijn een leren pak (liefst overal anders combi die goed aan elkaar te ritsen is) en een motor vanaf 2000 maar hier word niet streng over gedaan zolang je motor de technische keuring maar doorkomt (zelf GS van '97)

Daar was ik ook, echt een geweldige dag gehad *O* Was voor mij ook de eerste keer en het is niks tegegevallen. Je leert je motor er beter door kennen dan 10k km op de weg.

Dat er alleen motoren van 2000 en nieuwer op mochten was door Buell bepaald. maar daar werd ook niet altijd aan gehouden ;)
 
misshien een leuke vakantietip,....
Als je het weekend VOOR de GP van Misano naar italie gaat, zit daar een vereniging die 4 dagen het cirqquit afhuurt, incl baancommisarissen en alles wat nodig is.
De Dinsdag is hun laatste dag, om 12:00 uur prijsuitreiking, en daarna kun je voor 120 euro tot 18:00 uur het circuit onveilig maken.
De meeste zijn dan toch te moe om te rijden, dus heb je vaak het hele circuit met een man of 5--10... ( 2 jaar terug hadden we het circuit met z'n 2en)
Als het wat drukker is moet je een briefing volgen, en MAG je met een geel hesje aan als beginner het circuit op, maar als je zegt dat je ervaring hebt, is er niets aan de hand..( de briefing gebeurt overigens in het italiaans, dus daar begrijpen we toch niets van)
Er is een Shell pomp op het circuit, en verder kun je je helemaal uitleven..
Zoals ik al aangaf, 2 jaar terug waren we maar met z'n 2en, en hingen die marshals en baco's 4 uur heel verveeld te hangen tot die 2 hollanders met motoren met kenteken eindelijk een keer van dat circuit afgingen, en rond half 6 ging het een beetje stippelen op de zuidkant, en dat was voor hun een reden om ons de rode vlag te geven, maar wat geweldig daar ( en je helemaal het snot voor de ogen rijden, de flarden aan de banden, en dan doodleuk een week later zien dat die kanonnen er een halve minuut korter over doen GVD)
 
http://www.rehmracedays.de/index.php?id=182

full

full

full

kijk die laatste foto was van die paar druppeltjes, en om ons daar de rode vlag voor te geven was een beetje flauw

07.08. - 09.08.2009
( Freitag - Sonntag )

Misano Renntraining
Misano (Italien)
Vergleichsfahrten / Jahreswertung
Freitag und Samstag ohne Mittagspause durchgehend 9 Stunden und Sonntag 6 Stunden bis 16 Uhr
Alle Motorräder, die ab Ende März 2007 auf der Strecke fahren, sollten entweder ein serienmäßiges Auspuffsystem oder ein Auspuffsystem mit DB-MINIMIERER haben. Andere Auspuffsysteme sind nicht erlaubt.
 
Laatst bewerkt:
Bouwjaar stond in de informatie brief die ik thuis had ontvangen. Maar op zandvoort zelf werd hier niet naar gekeken. Spiegels inderdaad om niet afgeleid te worden en voor eventueel scherven bij ongeval
Dan heb je het waarschijnlijk over de Buell dag. Dat had te maken met het geluid van de wat oudere, nog standaard, Buells. Op een normale circuitdag van MSL maakt het niet uit hoe oud je motor is, als deze maar technisch in uitstekende staat is en fluisterstil.


Maar zoals de anderen al zeggen: DOEN! Je leert je motor beter kennen :)
Als je je bij MSL in groep 1 inschrijft hoef je niet bang te zijn dat er wordt ingehaald door mensen uit jouw groepje (gehele dag niet toegestaan) en het tempo wordt aangepast aan de minst snelle.
 
en ff nieuwsgierig hoe snel gaat het langzame groepje op 't rechte eind.. zo ongeveer?
 
en ff nieuwsgierig hoe snel gaat het langzame groepje op 't rechte eind.. zo ongeveer?
Ik schat ergens rond de 175 km/u.

Binnen de meeste groepen wordt op het rechte eind gewisseld zodat de persoon die achter de marshall reed naar achteren gaat en de nummer twee achter de marshall kan rijden. Daardoor ligt het tempo niet op topsnelheid en kunnen 25 kw motoren het ook bijhouden :)
 
en ff nieuwsgierig hoe snel gaat het langzame groepje op 't rechte eind.. zo ongeveer?


Croix is ieder voor zich :) geen marshall ofzo..
ikke eerst paar keer 210, daarna 217 :) hoorde iemand die wel kon rijden, kreeg zijn bike niet verder dan 180 op het stuk :p Maar later liet ik me express inhalen, om lekker rustig alleen in de bocht te komen om bochtjes te oefenen. Bleek dat iedereen die mijn in de bocht inhaalde (of probeerde) mij in het rechte stuk niet bijhield en ik hun inhaalde :p Da's niet handig, dan kom je ze in de bocht weer tegen :p

Ik heb lekker mijn eigen ding gereden :) en gezien het mijn straatfiets was :) zelf niet te veel risico's nemen, en zeker niet pushen..
 
Hallo allemaal,

Ik ben een beetje enthousiast geraakt door de playstation en de topics als die van de landelijke motordagen te lezen. En nu zit ik er aan te denken om ook eens een keer op het circuit te gaan rijden.

Maar als ik dat zie doet iedereen aan Knee down's etc. (die ik niet doe) denk ik kan dat zo maar.

Ja je kunt je zo inschrijven voor een toersessie maar hoe werkt dat? Je rijdt achter een marshall aan maar kun je die als gewone wegrijder (met net 6k ervaring) een beetje bijhouden of is het verstandig eerst een VRO te doen of nog wat km's te maken?

Kortom hoe waren jullie eerste circuit ervaringen?

JR
Vorig jaar mijn rijbewijs gehaald en ook na ong 6K op Zandvoort gereden.
in 2 woorden: Helemaal Geweldig.

Ik ben daar geweest met Motorsportlifestyle (MSL)
Ik vond dat alles erg goed geregeld was.
Als je in groep 1 (verplicht eerste keer) gaat rijden, rij je in groepjes van 5 a 6 man achter een marshall, die goed rekening houd met wat je kan en wil.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga 28 mei naar Zandvoort.
Ik heb vorig jaar op Zolder gereden, en vond dat heel spannend, maar wel heel leuk! Daarom nu een dag op Zandvoort geboekt.
Vorig jaar was dat nog op mijn yamaha Fazer en dat is een hele vergevingsgezinde motor. Nu rij ik een GSXR 600 en vind dat enger als op de Fazer. De gixxer is er dan wel voor gemaakt, maar hij is wel een stuk zenuwachtiger dan de fazer. Ben bang dat als ik een fout maak, ik er gelijk af lig..
 
Ook in heb afgelopen weekend voor het eerst gereden op Zandvoort met een GS500 uit 1994.
In 1 woord: Fantastisch, kan niet wachten tot de volgende keer.
De eerste sessie rijdt de marschall vrij rustig om te kijken hoe hoog de bochten snelheden liggen etc..De tweede sessie moest ik voluit overal met mijn GS. De bochten moest ik gebruiken om het verlies van de rechte stukken bij te benen :P.

De laatste sessie op een Buell 1125R was helemaal fantastisch, bijna 100 pk meer dan de GS!
Op het rechte stuk toch nog de 220 aan kunnen tikken.

full
 
en ff nieuwsgierig hoe snel gaat het langzame groepje op 't rechte eind.. zo ongeveer?


Dit is afhankelijk van de organisatie waar je bij zit en het niveau van de rest van de groep.

De eerste keer dat ik op het circuit reed (1e keer onthou ja altijd goed *D )
1e sessie 80 km/pu
2e sessie 100km/pu
3e sessie 110km/pu
4e sessie 130km/pu
5e sessie 140km/pu
Snelheid werd vooraf afgesproken met de organosator en de marshalls. Moet wel zeggen dat dit al een paar jaar geleden is dus ik weet niet hoe het nu is.
De snelheden op het rechte stuk zijn ook niet echt belangrijk. Gaat uiteindelijk allemaal om de bochten snelheid en die is voor je gevoel heel erg hoog :+
 
Assen vol? Ik zag kleintje landelijke motordag (op hemelvaartsdag) waarvoor je je nog kunt inschrijven..

Ga daar na alle motiverende mailtjes!! thx. nog ff over nadenken.

JR

Dan gelijk DOEN!! Niet nadenken.

Ik kijk meestal bij MSH en MSL maar daar waren ze vol dacht ik. (Misschien niet goed gekeken. :o )
 
nu lijkt dit me ook wel heel erg leuk en leerzaam, maar hoe fluisterstil moet je motor dan zijn?
ik heb een tl1000s met open bos dempers en ik heb er geen db killers bij
zou wel zonde van mn geld zijn als ik inschrijf en dan niet mee mag doen
 
nu lijkt dit me ook wel heel erg leuk en leerzaam, maar hoe fluisterstil moet je motor dan zijn?
ik heb een tl1000s met open bos dempers en ik heb er geen db killers bij
zou wel zonde van mn geld zijn als ik inschrijf en dan niet mee mag doen

Een tl1000s met open bos dempers valt niet in de categorie fluisterstil ;). Je moet dan meer denken aan het geluidsniveau van de standaard uitlaten.
 
Zaterdag op zandvoort betaalde ik 75 euro voor 3 sessies van 20 minuten.

Ze zijn te boeken via Homepage - Motorsportlifestyle | Circuit rijden voor iedereen

Verplichtingen zijn een leren pak (liefst overal anders combi die goed aan elkaar te ritsen is) en een motor vanaf 2000 maar hier word niet streng over gedaan zolang je motor de technische keuring maar doorkomt (zelf GS van '97)

Maar mijn VFR 400 van 89 kan ik daar toch ook wel terecht? Ding is ervoor gebouwd..

Remmen, ketting, tandwielen en banden zijn allemaal nieuw..

Kep alleen een open uitlaat om me V4 geluid er leuk uit te laten komen, maar daar verzin ik nog wel wat op.
 
:^ Is ook terecht vind ik. Als je niet echt een circuit tijger bent is het fijn (maar dat is persoonlijk) om af en toe te weten wat er achter je gebeurt.


dat is helemaal niet fijn om te weten, degene achter je die eventueel sneller is moet rekening houden met de rijder voor hem, je moet gewoon je lijnen blijven rijden, als jij in je spiegel een snellere rijder aan ziet komen en uit wil wijken ofzo geeft dat zo`n rommel op de baan, het enige wat belangerijk is is wat er voor je gebeurt, lekker je bochten doorkijken en flink negeren wat er achter je gebeurt. ;P

Oh ja jr, niet doen er is echt geen ruk aan hoor :P
 
Ik ga 28 mei naar Zandvoort.
Ik heb vorig jaar op Zolder gereden, en vond dat heel spannend, maar wel heel leuk! Daarom nu een dag op Zandvoort geboekt.
Vorig jaar was dat nog op mijn yamaha Fazer en dat is een hele vergevingsgezinde motor. Nu rij ik een GSXR 600 en vind dat enger als op de Fazer. De gixxer is er dan wel voor gemaakt, maar hij is wel een stuk zenuwachtiger dan de fazer. Ben bang dat als ik een fout maak, ik er gelijk af lig..

mwah, als je normaal gesproken niet constant van je motor afflikkert is de kans dat je op het circuit gewoon op je motor blijft zitten ook vrij groot hoor
 
nu lijkt dit me ook wel heel erg leuk en leerzaam, maar hoe fluisterstil moet je motor dan zijn?
ik heb een tl1000s met open bos dempers en ik heb er geen db killers bij
zou wel zonde van mn geld zijn als ik inschrijf en dan niet mee mag doen

ik zou gewoon gaan kijken, en voor het inschrijgeld wat gaan eten ofzo, dat wordt niks met open dempers
Of ff zoeken naar een paar standaard dempers voor weinig ;)
 
Ik ga over iets minder dan een maand naar de ATP-teststrecke in Papenburg voor mijn eerste circuitdag/training. (via www.knieaandegrond.nl)

Ik heb gehoord dat ze daar niet moeilijk doen over het geluid wat er uit je motor komt, maar is er hier toevallig iemand die daar heeft gereden, en zeker weet of het zo is?
 
Ook in heb afgelopen weekend voor het eerst gereden op Zandvoort met een GS500 uit 1994.
In 1 woord: Fantastisch, kan niet wachten tot de volgende keer.
De eerste sessie rijdt de marschall vrij rustig om te kijken hoe hoog de bochten snelheden liggen etc..De tweede sessie moest ik voluit overal met mijn GS. De bochten moest ik gebruiken om het verlies van de rechte stukken bij te benen :P.

De laatste sessie op een Buell 1125R was helemaal fantastisch, bijna 100 pk meer dan de GS!
Op het rechte stuk toch nog de 220 aan kunnen tikken.

[afbeelding]


Mijn vriendin en ik zouden ook graag op Zandvoort gaan rijden (1ste keer circuitrijden). Nu zie ik er geen problemen in met m'n SRAD, maar zij wel met haar ER6-N. Is dit een beetje te doen met een naked? Dit ivm. redelijk hoge snelheid en nagenoeg geen windbescherming en verzitmogelijkheden (vergeleken met een supersport dan he).
Gezien je foto rijd/reed je naked en heb je misschien wat tips?
Alvast bedankt.
 
niet lullig bedoelt, maar als je de eerste keer in groep 1 rijdt denk ik niet dat ze van de motor af gaat waaien hoor ;)

 
Is afhankelijk van het circuit en de groep waar je in wilt gaan rijden.
Maar je moet een beetje rekenen tussen de 115 en 200 euro.

Zandvoort groep 1 en 2 is dacht ik 135 groep 3 en 4 125. Maar moet je ff kijken op (voor 5 sessies van 20 minuten) www.motorsportlifestyle.nl

Zolder is groep 1 en 1+ 115
vrij rijden 125
is www.motorsportschool.nl

Assen is vol maar zit je meestal tussen de 180 en 200 euro.

Prijzen kunnen afwijken ik roep dit ff uit mijn hoofd.

hoe wil je anders roepen :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan