Eerste circuitfiets - budget

Ik had conti sport attack 2 erop zitten volgens mij.
Totaal tevreden over de motor geweest, altijd veel vertrouwen, zeer zeker niet langzaam, veel goedkope 2e hands onderdelen en redelijk bulletproof.
Daarbij heeft het ombouwen naar 17 inch niet heel veel voeten in aarde.
Veel succes met je keuze en misschien rijden we wel een keer samen een circuit op ;)
Goed om te horen :Y Je wilt natuurlijk ook niet voor niets weer een Blade ;)

Ik zal eerdaags eens proberen een ritje te maken op de SC33 van een vriend van me. En een SRAD of ZX6/7R moet vast ook wel te vinden zijn ergens bij een handelaar voor een ritje ;) Kan ik ook gelijk een beetje passen welke fiets in basis de beste zithouding voor me heeft.
 
Interessant topic, zal het eens volgen. speel zelf ook met het idee om een oude circuitfiets te kopen voor volgend seizoen. Een mogelijke tussenoplossing is het huren van een circuitfiets, wat bij sommige organisaties kan. Heb je dat ook overwogen? 5 dagen rijden kost dan bijvoorbeeld ongeveer 2000e, en je hoeft je niet druk te maken over aanhangers, trekhaken, banden, reparaties, updates, etc.
 
Heb pas deze aangeschaft hier ikke in actie O-) Ik loop nu al leeg :+ Fijne bandjes zijn o.a de Dunlops D211 of D212 sport max :9


full
 
Laatst bewerkt:
Strak ding :Y
Wie weet.. ;) heb hem iig even aan de favorieten toegevoegd!

Interessant topic, zal het eens volgen. speel zelf ook met het idee om een oude circuitfiets te kopen voor volgend seizoen. Een mogelijke tussenoplossing is het huren van een circuitfiets, wat bij sommige organisaties kan. Heb je dat ook overwogen? 5 dagen rijden kost dan bijvoorbeeld ongeveer 2000e, en je hoeft je niet druk te maken over aanhangers, trekhaken, banden, reparaties, updates, etc.
Eigenlijk niet, maar was dat ook niet van plan. Rij dan veel liever op m'n eigen fiets. Plus, wat is t eigen risico als je de grindbak in duikt met een huurfiets?
 
Bij de race academy 1000 euro geloof ik. Niet alleen de grindbak he ook een flinke kras en iets afbreken kan dan al heel duur zijn..
 
ik vind het onderhouden van de motor ook een leuk gedeelte van de hobby.
de mijne verandert altijd tijdens de winterstop van uitvoering. op dit moment
is het nog een pata uitvoering maar dat zal niet lang meer zo zijn 8-)

hou er wel rekening mee , alle euro's die je in je " oude racer " gaat stoppen bij verkoop niks meer opbrengen dan kan je ze er beter af halen en los verkopen. het eerste wat ik altijd meteen doe is een vering service/afstelling op gewicht en dan olie/filters/remblokken
banden komen daarna en als laatste het uiterlijk :Y

success met het binnen budget blijven _O- _O-
 
Heb een srad 750 uit 98 voor je? Ohlins achter, hk voor en gloednieuwe remschijven. Wp stuurdemper en powercommander. Volgens mij goede basis...
 
Koop een 600 en geen 1000. Die grapjas die zei dat je met een 600 snel aan de max zal zitten mag dan wel eens komen voorrijden. Ik wil het hem graag zien doen.... Met een 1000 ga je waarschijnlijk wel sneller zijn maar dat wil zeker niet zeggen dat je daarom beter rijdt.

Als ik jou was, kocht ik een R6 vanaf 2003 of beter nog vanaf 2006. Een 2003 kan je wel hebben voor 2500 voor een 2006 zal je misschien nog even moeten doorsparen. Als beginnend circuitrijder moet je niet kijken naar al die dure veringen, rempompen, .... Mpocht je echter nu al minder dan 1:40 rijden op Zolder met een complete standard R6, dan kan je dat misschien overwegen maar anders is dat niet nodig.

Vriend van me reed vorig jaar IDM R6 cup. Hun beste tijden in Zolder waren 1:38 en lager en dat horen standaard moto's te zijn. Zeker geen ohlins of Brembo pompen of schijven op hoor!
 
Heb een srad 750 uit 98 voor je? Ohlins achter, hk voor en gloednieuwe remschijven. Wp stuurdemper en powercommander. Volgens mij goede basis...


Ik wil je pcommander en remschijven wel overnemen dan krijg je mijn set remschijven terug ;)
 
Koop een 600 en geen 1000. Die grapjas die zei dat je met een 600 snel aan de max zal zitten mag dan wel eens komen voorrijden. Ik wil het hem graag zien doen.... Met een 1000 ga je waarschijnlijk wel sneller zijn maar dat wil zeker niet zeggen dat je daarom beter rijdt.

Als ik jou was, kocht ik een R6 vanaf 2003 of beter nog vanaf 2006. Een 2003 kan je wel hebben voor 2500 voor een 2006 zal je misschien nog even moeten doorsparen. Als beginnend circuitrijder moet je niet kijken naar al die dure veringen, rempompen, .... Mpocht je echter nu al minder dan 1:40 rijden op Zolder met een complete standard R6, dan kan je dat misschien overwegen maar anders is dat niet nodig.

Vriend van me reed vorig jaar IDM R6 cup. Hun beste tijden in Zolder waren 1:38 en lager en dat horen standaard moto's te zijn. Zeker geen ohlins of Brembo pompen of schijven op hoor!~[/quote]

Nog nooit op een srad met standaard achterschok gereden vermoed ik:)
 
Laatst bewerkt:
Klopt nog nooit met een srad gereden of eender welke andere Suzuki maar toch denk ik dat je ook daarmee behoorlijk vlot mee kan rijden als je niet veel ervaring hebt.
 
Klopt nog nooit met een srad gereden of eender welke andere Suzuki maar toch denk ik dat je ook daarmee behoorlijk vlot mee kan rijden als je niet veel ervaring hebt.

Natuurlijk. Ook die fietsen zijn jong geweest... Je zult ze alleen niet snel meer vinden met een originele schok die nog in goede conditie is. En als het erop zit, dan is dat mooi meegenomen toch?
 
Uiteraard als het erop zit moet je het er niet afgooien voor een originele maar ik zeg enkel dat het geen must is om gelijk, een Ohlins shocker, cartridge, Brembo pomp en al de rest erop te zetten voor je op circuit kan gaan en al zeker niet als je niet veel ervaring hebt.

Je kan je geld beter uitgeven aan veel circuitdagen dan aan een dure shocker. Met veel rijden ga je initieel veel meer progressive maken!
 
Uiteraard als het erop zit moet je het er niet afgooien voor een originele maar ik zeg enkel dat het geen must is om gelijk, een Ohlins shocker, cartridge, Brembo pomp en al de rest erop te zetten voor je op circuit kan gaan en al zeker niet als je niet veel ervaring hebt.

Je kan je geld beter uitgeven aan veel circuitdagen dan aan een dure shocker. Met veel rijden ga je initieel veel meer progressive maken!

Volgens mij zijn we het eens ;)
 
Uitstekend idee! Wat wil je dat ik bij betaal? :)


Omdat jij ook Willem heet hoef je niets bij te betalen Willem :+

Laat maar weten via een pb wat je erbij zou willen hebben? Met een foto en ook het merk schijven graag.

Neem aan dat je een 98 injectie hebt ?
 
Uiteraard als het erop zit moet je het er niet afgooien voor een originele maar ik zeg enkel dat het geen must is om gelijk, een Ohlins shocker, cartridge, Brembo pomp en al de rest erop te zetten voor je op circuit kan gaan en al zeker niet als je niet veel ervaring hebt.
Hangt van je gewicht af.En zeker bij een SRAD }) fietspomp

Weeg je 95 kg en meer dan zal je achter-shocker aangepast moeten worden. ;)
Je kan je geld beter uitgeven aan veel circuitdagen dan aan een dure shocker. Met veel rijden ga je initieel veel meer progressive maken!
 
Laatst bewerkt:
Lekker een rsv mille kopen zou ik zeggen.
En als je dan een r versie koopt heb je gelijk ohlins rondom en lichte wielen.
Voordeel is dat ze goedkoop zijn qua aanschaf en onderhoud ,ontzettend veel 2e hands onderdelen voor weinig, je hebt v twin power ,wat je al een beetje gewend bent en meer dan genoeg vermogen om vlot rond te komen.
Er zijn lui die 1.50ers rijden met een standaard rsv op Assen....degene op de motor is de beperking als je maar vroeg genoeg op het gas gaat en laat genoeg remt heb je geen last van voorbijblazende 1000's :-)
Vering even doen bij HK of JJ en je rijdt het hele jaar probleemloos rond.
 
Omdat jij ook Willem heet hoef je niets bij te betalen Willem :+

Laat maar weten via een pb wat je erbij zou willen hebben? Met een foto en ook het merk schijven graag.

Neem aan dat je een 98 injectie hebt ?

Ik verkoop de fiets bij gelegenheid en omdat de prijzen toch al zo laag liggen, denk ik m beter te kunnen verkopen met alle spullen erop. De schijven zijn dan ook echt nieuw als in, een km of 10 mee gereden. Nissins zijn het volgens mij en ja, injectie... :Y
 
Ik verkoop de fiets bij gelegenheid en omdat de prijzen toch al zo laag liggen, denk ik m beter te kunnen verkopen met alle spullen erop. De schijven zijn dan ook echt nieuw als in, een km of 10 mee gereden. Nissins zijn het volgens mij en ja, injectie... :Y

Ik snap het kerel had ik maar in augustus geweten dat je hem wilde verkopen.

Succes met de verkoop hopelijk vind je een liefhebber ervoor *O*

ps; Enne .....die powercommander die mist niemand dus :+ ......... wat let je :P
 
Uiteraard als het erop zit moet je het er niet afgooien voor een originele maar ik zeg enkel dat het geen must is om gelijk, een Ohlins shocker, cartridge, Brembo pomp en al de rest erop te zetten voor je op circuit kan gaan en al zeker niet als je niet veel ervaring hebt.

Je kan je geld beter uitgeven aan veel circuitdagen dan aan een dure shocker. Met veel rijden ga je initieel veel meer progressive maken!
Dat ben ik ook met je eens!

Nog een reden waarom ik een goedkope oudere fiets wil. Eerst leren rijden.

De goedbedoelde adviezen in de trant van "koop een R6 vanaf 2006" neem ik ter harte, maar acht ik niet realistisch ;)

Nogmaals: ik vermaak mij met mijn SV ook al uitstekend op het circuit. En daar is niks "circuitfiets aan" met enkel progressieve voorvorkveren en een SV1000S achtershock (doorgaans ook als belabberd beschreven..). Daarom denk ik dat ik met een oudje prima uit de voeten kan voor een paar seizoenen. En nee, natuurlijk gaan daar geen duizenden euro's aan dure aftermarket spullen tegenaan. Maar als je een geprepareerd oudje kan vinden voor hetzelfde geld, dan is dat toch makkelijk :Y

En wat mensen ook zeggen: het onderhoud en het "eigen" maken van een fiets is ook onderdeel van de hobby natuurlijk :Y
 
Nog een reden waarom ik een goedkope oudere fiets wil. Eerst leren rijden.

Op een ouwe fiets moet je het leren Kevin :+

Ik heb meerdere gixxers hier staan het allerliefste neem ik de SRAD }) Natuurlijk is nieuwer in vele opzichten beter maar zeker niet sneller *D

Rossi zou op mijn SRAD Assen doen in 1:40 ........easy O-) Wat betreft gaat het een SRAD of K type worden dat laat ik aan jou over.

Een 1000 is overkill :o
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hier wel een uitgesproken mening over. Lees mening:

Het verschil tussen de nieuwe fietsen: lees van 2006/2007 is zo gigantisch. Het stuurt beter, rijdt beter, onderdelen zijn makkelijker te vinden etc.

De oudere modellen zijn niet voor niets vervangen. En idd eerst leren rijden. Is absoluut waar. Maar op je muil gaan met een oude fiets is net zo erg als een relatief nieuwe. Een remhendel blijft een remhendel.

Een nieuwere fiets rijdt zoveel beter dat je er zkr geen spit an gaat krijgen. Jij bent nu toch al verloren dus dan kan je het net zo goed meteen goed aanpakken :-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan