Eerste Circuitfiets

Heavyr

MF veteraan
17 dec 2004
1.766
3
Limmen
Zo heb vandaag mijn eerste circuit fiets gekocht. Ik wou al heel lang een circuit fiets kopen maar vond de prijzen die ik zag nog even te veel van het goeie. Toen kwam ik deze tegen voor een goeie prijs. Aangezien dit de eerst circuit fiets voor me is wou ik niet meteen met een te dure beginnen wil eerst kijken hoe het bevalt. Denk wel erg goed dus. Ik ga hem van de winter nog wat opknappen en wat dingen netjes maken aan de fiets en even een ander kleurtje geven en dan volgend seizoen een paar circuit dagen boeken. Dit is mijn fiets.

Grtz Rob

full
 
gefeliciteerd.

je was me voor, ik had m ook al te koop zien staan, maar was al gereserveerd voor jou.

Ga je ook ZAC er bij pakken?
 
Tnx voor de felicitaties. Ik ga eerst een paar keer het circuit op achter de marshall en als dat allemaal goed gaat steeds wat hoger. Ik ga eerst kijken hoe het gaat en bevalt en wie weet ooit ook nog eens zac. Het lijkt me wel echt super gaaf om te doen dus wie weet.

Grtz Rob
 
@ the end ja dat wil ik ook nog geen doen. Ook het dash board even fatsoeneren want tellers zitten allemaal scheef en sommige funtioneren niet dus. En moet toch nog wat andere dingen ook aanschaffen zoals een rugprotector en dat soort dingen.

grtz Rob
 
@ the end ja dat wil ik ook nog geen doen. Ook het dash board even fatsoeneren want tellers zitten allemaal scheef en sommige funtioneren niet dus. En moet toch nog wat andere dingen ook aanschaffen zoals een rugprotector en dat soort dingen.

grtz Rob
:Y
Ik wil zelf m,n straatfiets R6 ook alleen nog maar voor het circuit gaan gebruiken...na jaren op de openbare weg in winter enzv en vele boetes verder heb ik er eigenlijk geen zin meer in.
En een rugprotector moet je zekers doen!
Misschien zie ik je nog op Zandvoort *D
 
@ the end Ja dat is wat veel jongens hebben die verder gaan met circuit rijden. Idieale omstandigheden geen ouwe mensen die met 60 op de snelweg rijden of mensen met de auto die niet op letten en geen boetes. Wie weet tot in zandvoort.

Grtz Rob
 
hé, weer iemand het licht gezien, gefeliciteerd ;)
ZX-6R is een hele fijne fiets waar je een hoop lol mee kunt hebben :Y
Als je hem toch nog gaat nalopen van de winter let dan even goed op eventuele (haar)scheurtjes in het frame, dat is echt een kwaaltje bij dit model !
Zoek maar eens hier op het forum voor de details, ik had er zelf ook eentje met dit euvel :X en ben daarna toch maar (weer) voor een oer-betrouwbare CBR600 gegaan (te koop overigens, zie onder O-) )...
Er hoeft natuurlijk met jouw fiets niks aan de hand te zijn maar better safe than sorry, dit soort dingen kan je beter stilstaand in de garage ontdekken als met 240km/uur op de baan !
 
Ik had vannavond nog met een kennis van me over banden voor mijn circuit fiets. Ik ben namelijk zelf niet de lichtste rond de 100 kilo. Ik d8 er zelf aan om super corsa banden te nemen maar die kennis zei omdat ze zo zacht worden en ik niet de lichtste ben dat ze dan helemaal slijten als een idioot. Wat zou anders een goeie keus zijn misschien iemand een idee? Ik hoor het wel.

Grtz Rob
 
Ik had vannavond nog met een kennis van me over banden voor mijn circuit fiets. Ik ben namelijk zelf niet de lichtste rond de 100 kilo. Ik d8 er zelf aan om super corsa banden te nemen maar die kennis zei omdat ze zo zacht worden en ik niet de lichtste ben dat ze dan helemaal slijten als een idioot. Wat zou anders een goeie keus zijn misschien iemand een idee? Ik hoor het wel.

Grtz Rob

je hebt toch verschillende compound banden. Neem je de hardere compound.
 
Ik kan voor een goeie prijs d208 kopen. Nou is aan jullie mijn vraag is dit wat? Ik zal toch nog een beetje moeten ondervinden welke band geschikt is voor me maar is het wel een band die het proberen waars is?

grtz Rob
 
:9

Banden
Zorg voor goede banden met voldoende profiel. Banden die lang op straat zijn gebruikt hebben aan de zijkanten nog genoeg profiel, maar de vorm van de band kan vierkant zijn geworden en daarmee de stuureigenschappen behoorlijk nadelig beïnvloeden.
Eigenschappen van de banden verschillen behoorlijk en elke motorfiets -en rijder- heeft daarom zijn favoriete banden, maar de volgende alfabetische lijst bevat geen miskopen:
- Bridgestone 014, 012SS
- Dunlop 208(GP), 207RR
- Metzeler Racetec, Rennsport
- Michelin Pilot Sport, Power, Race
- Pirelli Diablo, Dragon (Super)Corsa
- Ook Avon en Continental hebben een raceband.
Bespaar vooral niet met (goedkope) tweedehands banden, tenzij je echt zeker weet hoe(veel) ermee gereden is!
Iedere keer goed warm rijden blijft essentieel met racebanden die nu eenmaal langer nodig hebben om hun optimale werktemperatuur te bereiken (helemaal bij bv de oudere Michelin racerubbers) en helaas ook sneller hun warmte verliezen; vandaar de opwarmronde(s) voor elke race! Gebruik die opwarmronde door bochtuit hard op te trekken en voor de bocht al fors remmen: banden warmen zo het snelst op. Ga vooral niet slingeren, want dat heeft bij een motor geen zin (bij een auto wel) en kan gevaar opleveren voor de achteropkomende rijders.
Als je de kosten voor banden wil beperken kun je ook op een iets minder radicale band gaan rijden die naast verminderde slijtage ook nog eens betere grip in natte omstandigheden biedt waardoor je geen extra velgen hoeft te kopen. Goede keuze is dan: Diablo (Corsa), Pilot Power of Dunlop 207RR.
Van de ZAC site gehaald.
 
Ik rijd zelf ook met een kawasaki zx6r Bj 1997 op het circuit naast mijn wegmotor. Heb 19-7-2006 mijn eerste circuitdag afgelegd en dit viel met zeker niet tegen, omdat ik een nieuwere motor voor op de weg gewend ben. Ik heb er pirelli supercorsa's (sc2) onder zitten en deze bieden voor mij (ruim)voldoende grip.

hier een paar piccies van de motor.

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/408220/cc931bc35ee0fd227d7971403c6a5546 (rojo4.jpg)​
 
nog een in actie als je foto's moet hebben van de motor zelf moet je even laten weten, je kunt hier een beetje weinig kb's posten. Misschien heb je er wat aan met opknappen.

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/408222/4eb776303501af1c99f3c81e3fb43677 (rojo1.jpg)​
 
Iedere keer goed warm rijden blijft essentieel met racebanden die nu eenmaal langer nodig hebben om hun optimale werktemperatuur te bereiken (helemaal bij bv de oudere Michelin racerubbers) en helaas ook sneller hun warmte verliezen; vandaar de opwarmronde(s) voor elke race!

Je bent ook werkelijk niet te geloven.
:? :?
 
Tnx voor de reacties. Denk toch maar dan ik voor super corsa ga maar dan niet de super zachte variant maar de iets hardere.

@ gsxr freak ziet er goed uit de foto's gaaf man. Als ik wat foto's van de fiets nodig heb laat ik het wel even weten.

grtz Rob
 
Ik had vannavond nog met een kennis van me over banden voor mijn circuit fiets. Ik ben namelijk zelf niet de lichtste rond de 100 kilo. Ik d8 er zelf aan om super corsa banden te nemen maar die kennis zei omdat ze zo zacht worden en ik niet de lichtste ben dat ze dan helemaal slijten als een idioot. Wat zou anders een goeie keus zijn misschien iemand een idee? Ik hoor het wel.

Grtz Rob

Op het circuit is de belangrijkste parameter voor je bandenslijtage de kwaliteit en afstelling van je vering en de bandenspanning. Het type band en je gewicht is daarbij slechts gerommel in de marge.
 
Laatst bewerkt:
Zo heb vandaag de kuipen er af gehaald en alles even bekeken. Het zag er goed uit. Wel even het gewone onderhoud. Olie en luchtfilter enzo. Alleen de voorschijven vind ik vaag de buitenkant van de schijf zit aan beide kanten los van het hart van de schijf. Hoe dat kan snap ik niet. Ik post binnenkort ff foto's.

grtz Rob
 
Terug
Bovenaan Onderaan