Eerste crash

Maat

Die hard MF'er
3 apr 2004
545
0
Groningen
Zou ik afgelopen maandag vrolijk op weg naar duitsland op m'n gs850, om daar een weekje colleges te volgen, ging ik vlakbij m'n huis onderuit. Auw, het was op de ringweg van groningen en er begon zich een rij langzaam rijdend verkeer te vormen vlak voor het stoplicht. Maar goed het was 8 uur 's ochtends en ik zit nog een beetje slaperig op de motor dus ik let niet goed op. En ja ineens dacht ik te zien dat de auto voor mij wel heel veel sneller dichtbij kwam, veel te hard geremd met m'n voorrem, nat wegdek en voordat ik het wist was ik onderuitgezeild. Schade viel gelukkig mee, een valbeugel beschadigd, m'n kuip stond scheef en er was een stuk afgeschraapt, en een koffertje heeft een barst gekregen. Ik ben nog het meest blij dat ik er zelf zo goed afgekomen ben, als ik dan toch een keer op m'n plaat moet gaan dan maar op deze manier. Maar je hebt de schrik wel ff in de benen zitten dan, dus maar weer naar huis gereden, m'n kuip weer recht gestampt, en verder gereden naar duitsland, motor mankeerde verder niks! Zijn er meer mensen met dit soort ervaringen?Gooi het eens door bij dit topic, ben wel benieuwd.
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig heb er geen ervaring mee! Dus wat dat betreft is dit een onzinnige post :) Maar het belangrijkste is dat je zelf niks hebt
 
3 maandjes terug reed ik op de dijk samen met een maat van mij en er rijd een man met 1 van zijn dochters op de dijk. Een eindje verderop zie ik nog een klein meisje rijden. M'n maat was er al voorbij. Ik minder vaart(kinderen blijven toch onvoorspelbaar) ik ga helemaal links rijden. op het moment dat ik er schuin achter rij steekt het meisje plotseling over. Geen ontwijken meer aan natuurlijk. toen lag ik daat in ene keer met een meisje van 4 onder de motor. Gelukkig heeft ze er niet ergs aan over gehouden en ik ook niet, maar je staat toch wel effe te kijken. Bleek dus dat de man die ik eerder voorbij reed de vader was. Hij was hier op vakantie en wilde nog effe wat foto's maken van een restaurant een paar honderd meter terug. Ambulance er nog bij geweest. De dagen erna flinke spierpijn, maar gelukkig niets aan over gehouden. Verzekering heeft het prima afgehandeld. Maar elke keer als ik nu lang een kind kom denk je er toch wel weer effe aan(met de hand aan de rem).


Boodschap:OUDERS DENK TOCH AAN JE KINDEREN ALS JE DEELNEEMT AAN HET VERKEER!!!!!
 
Zou ik afgelopen maandag vrolijk op weg naar duitsland op m'n gs850, om daar een weekje colleges te volgen, ging ik vlakbij m'n huis onderuit. Auw, het was op de ringweg van groningen en er begon zich een rij langzaam rijdend verkeer te vormen vlak voor het stoplicht. Maar goed het was 8 uur 's ochtends en ik zit nog een beetje slaperig op de motor dus ik let niet goed op. En ja ineens dacht ik te zien dat de auto voor mij wel heel veel sneller dichtbij kwam, veel te hard geremd met m'n voorrem, nat wegdek en voordat ik het wist was ik onderuitgezeild. Schade viel gelukkig mee, een valbeugel beschadigd, m'n kuip stond scheef en er was een stuk afgeschraapt, en een koffertje heeft een barst gekregen. Ik ben nog het meest blij dat ik er zelf zo goed afgekomen ben, als ik dan toch een keer op m'n plaat moet gaan dan maar op deze manier. Maar je hebt de schrik wel ff in de benen zitten dan, dus maar weer naar huis gereden, m'n kuip weer recht gestampt, en verder gereden naar duitsland, motor mankeerde verder niks! Zijn er meer mensen met dit soort ervaringen?Gooi het eens door bij dit topic, ben wel benieuwd.

Yep,

Met een duffe kop in Utrecht snel optrekken bij groen en dan ontdekken dat er eentje van links licht-rood pakt. Knallen dus. Sindsdien fractie van check bij groen verkeerslicht ;-)
 
Toen ik me motor net had, gloedje nieuw apperaat dus, precies het zelfde smorgens vroeg, net uit je nest dus is het allemaal nog niet zo helder, op een koud weg dek, koude bandjes enzo. Achter een wit bestelbusje wat plots remmen doet, en ja hoor bingo! me zelf toen ook onderuit geremd, gelukkig ging het niet hard, schat zon 30 km/u o.i.d.

Damn, i feel like stupid then :X

Maar goed mijn algehele schade bedroeg wel geteld 10 euro, lang leve de naked bikes 8-)
 
had alleen een nieuw hendeltje nodig

en toch denk ik dat er veel meer onderuit zijn gegaan in het begin van de motor cariere
 
Klote man! Een schuiver schijnt er een keer bij te horen... Heb zelf ook al een paar kleienere schuivertjes gehad...gelukkig lichamelijk nooit iets aan overgehouden behalvbe geknakte eer
 
Pfoehee, da's mooi kut! Zelf ben ik nog nooit (klop klop) onderuitgegaan met de motor, enkel vroeger als brommerrijder. Was ik op vakantie met een maat van me, brommer natuurlijk helemaal volgehangen en bepakt, fijn op weg, rondje NL doen. Op een gegeven moment waren we fout gereden, ff straatje keren, dus ik draai een mooie circel. Echter, voorband bleef hangen in het regengootje naast de stoep, was in bebouwde kom. Beng, daar lag ik, flinke butsen en krassen op zowel mij als op mijn geliefkoosde SS50. Shit man. Ook eens gehad met ijzel, met maar liefst 10 km/u onderuitglijden. zelfs dan kan het hard aankomen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan