eerste dodelijk ongeval bij illegale straatraces

Wat ik van een of andere dame vanmorgen op de radio begreep, is dat de maat nu wel redelijk vol is, en dat men er landelijk iets aan wil gaan doen. Enigszins onmogelijk lijkt mij.

Ze kunnen wel een baan aan gaan leggen, maar dan is het spannende, illegale er af en dan is de lol er ook af neem ik aan.

Dat 'illegale' is het grote probleem. Daardoor wordt het een hype waar alles en iedereen bovenop duikt. Nu ook met dat dodelijke ongeval in Druten. Dat was anders een 'normaal' dodelijk ongeval geweest, nu wordt het in verband gebracht met de straatraces.

Maar hoe zit het met onze geliefde bezigheid? Het rijden over klaverbladen. Als die publiciteit zoals in het paasweekend aanhoudt dan zie ik het ook daarvoor zwart in. Zolang je rekening houdt met het overige verkeer en de maximumsnelheden een beetje in acht neemt kan dat toch geen probleem zijn?

BTW Vindt het toch wel triest dat iemand met een standaard GSI-tje een kick krijgt van 400 meter rechtdoor rijden?. Hoeveel seconden doet zo'n ding daarover en wat is de eindsnelheid? 0-100 in 8 seconden, pff.
 
Er komen nu wel heel veel verschillende verhalen in omloop.
Bij Druten is een auto frontaal in aanrijding gekomen met een andere auto, maar als ik het goed begrijp was dit niet tijdens een drag race.

In Rotterdam is een auto tegen een stapel stenen of een container gereden.

In Eindhoven hebben ze een heel industrieterrein afgesloten en degene die niet op tijd zich uit de voeten hebben kunnen maken meegenomen en rijbewijs en auto in beslag genomen.

Dit is een redelijke samenvatting, maar beloof niets.

Nog een verhaal: www.tctubantia.nl/archief?ArchiefID=1023509

ENSCHEDE - Een remspoor van liefst 101 meter is de stille getuige van het ongeval dat een crossende bestuurder gisteravond om 21 uur met zijn auto op het industrieterrein De Marssteden in Enschede veroorzaakte. Gevolg: twee van de drie inzittenden, onder wie de Hengelose bestuurder, zijn met zware verwondingen naar het ziekenhuis in Enschede gebracht.

Volgens politiewoordvoerder H. Krabbe is de bestuurder met ‘heel hoge snelheid’ over de Marssteden gereden. Op de kruising met de Staalsteden ging het mis. De man kon, ondanks krachtig remmen, de bocht niet halen, ramde twee lantaarnpalen en kwam uiteindelijk met zijn auto in de sloot terecht. De auto raakte bij het ongeval total loss.

Het illegale crossen in Enschede begint de laatste weken weer de kop op te steken. Enkele weken geleden waren crossers actief op het parkeerterrein bij het Arke Stadion. Ook de gisteravond gecrashte bestuurder werd eerder op de avond gesignaleerd bij het Arke Stadion. Maar omdat de parkeerplaats is afgesloten, zocht hij volgens de woordvoerder van de politiezijn heil op de Marssteden. Krabbe ontkent dat daar sprake was van meerdere crossers.
 
Uiteindelijk blijft het gewoon hun eigen schuld. Als je al zonodig met zo'n illegale straatrace wil meedoen, moet je ook niet lopen janken als het mis gaat. Ik vind trouwens ook dat er in de media veel te veel aandacht aan wordt besteed. :( Door al die aandacht vinden die gasten het alleen maar leuker. Geef ze gewoon een lege strip asvalt en laat ze lekker hun gang gaan. Zo gauw het dan 2 of 3 keer flink mis gaat, is het afgelopen.
 
waarom noemen ze dat nou crossers?
gingen ze off-road?

Denk dat ze het crossen noemen omdat een paar jaar geleden op het "Miro-terrein" in Enschede werd geraced met oude/gestolen auto's.. Deze auto's werden afgeragd, denk dat het daarom crossen werd genoemd.
De term crossen zullen ze nu wel weer uit nostalgisch oogpunt gebruiken ;)

Wat ik ook niet snap is dit:
De man kon, ondanks krachtig remmen, de bocht niet halen

Er stond ook dat hij een remspoor had neergezet van 100 meter. Dus 100 meter voor de bocht zag hij al dat hij de bocht niet ging halen, anders hoefde hij niet met blokkerende wielen te remmen. :?
 
voledig met je eens moosman

Maar ondertussen trek jij wel wheelies? Je moest eens weten hoe idioot dat mensen vinden. (Ik overigens niet, vind het wel mooi.)

Wat zou jij er van vinden als ze zeggen laat hem maar lekker achterover klappen met z'n stuur in z'n ***... Bovendien weet je dat het gevaarlijker is dan op twee wielen rijden, en toch doe je het. Waarom? Het is leuk!!!

Mensen veroordelen zo snel iets wat niet in hun straatje past. :r

:)
 
Maar ondertussen trek jij wel wheelies? Je moest eens weten hoe idioot dat mensen vinden. (Ik overigens niet, vind het wel mooi.)

Wat zou jij er van vinden als ze zeggen laat hem maar lekker achterover klappen met z'n stuur in z'n ***... Bovendien weet je dat het gevaarlijker is dan op twee wielen rijden, en toch doe je het. Waarom? Het is leuk!!!

Mensen veroordelen zo snel iets wat niet in hun straatje past. :r

:)

Tsja, ik vind ook dat wanneer je een wheelie maakt, je niet moet gaan lopen zeiken als je onderuit klapt. Dat is gewoon het risico wat je neemt. Ik maak geen whielies omdat ik dat NOG niet kan. Zo gauw ik genoeg motor-beheersing heb om een wheelie te maken, zal ik het zeker wel eens doen. Mocht ik dan onderuit gaan is het mijn eigen schuld, zo simpel is dat.

Ik vind dat men geen aandacht meer moet schenken aan die gasten die daar zo willen racen met hun koekblik. Geef ze gewoon een strook op een verlaten industriegebied waar ze elk weekend een keer de beest uit kunnen hangen. Dan is het probleem opgelost en hoor je er niemand meer over. Die gasten houden dan vanzelf wel weer op. (Op z'n laatst als er een paar doden vallen)
 
Tsja, ik vind ook dat wanneer je een wheelie maakt, je niet moet gaan lopen zeiken als je onderuit klapt. Dat is gewoon het risico wat je neemt. Ik maak geen whielies omdat ik dat NOG niet kan. Zo gauw ik genoeg motor-beheersing heb om een wheelie te maken, zal ik het zeker wel eens doen. Mocht ik dan onderuit gaan is het mijn eigen schuld, zo simpel is dat.

Ik vind dat men geen aandacht meer moet schenken aan die gasten die daar zo willen racen met hun koekblik. Geef ze gewoon een strook op een verlaten industriegebied waar ze elk weekend een keer de beest uit kunnen hangen. Dan is het probleem opgelost en hoor je er niemand meer over. Die gasten houden dan vanzelf wel weer op. (Op z'n laatst als er een paar doden vallen)

Dat is ook zo. Maar dan hoef je nog geen muur aan het eind te zetten...

Laat ze lekker d'r gang gaan daar op dat stuk, en ik denk dat er weinig / geen doden zullen vallen. Is nu ook nog niet gebeurt tijdens het sprintje voor zover ik begrijp. Maar er kan altijd iets mis gaan, hoeft maar een klapband te zijn of zo natuurlijk en over en uit. Dat is het extra risico wat je neemt.

En rijden op je motor of wat ook doe je altijd zelf, maar blijft wel balen als je onderuit gaat, ook al lag dat helemaal aan je zelf.
 
Idd die straatraces zijn al zo oud als de weg naar kralingen, maar ze zijn nu wel extra in opkomst. Mede natuurlijk door de film 'the fast and the furious' wordt de aandacht op die autoraces verhoogd. Op dat andere forum waar ik zit is ook zo'n gast waarvan zijn broer aan straatraces mee doet. Daar is nog nooit iets gebeurd. Feit blijft natuurlijk dat het niet veilig is, maar als je ziet wat die mannen doen aan hun auto's om ze veilig te maken denk ik niet dat het veel gevaar voor hun zelf oplevert. In het normale verkeer vallen meer gewonden en doden, dan bij de illegale straatraces. En zo illegaal is het zelfs niet als je nagaat dat er een tijdje geleden zelfs zo'n dag is gehouden op circuitpark Zandvoort. Maar omdat de politie zonodig wilt ingrijpen, wordt op allerlei manieren geprobeert de politie te ontduiken. Als de politie nou eens de echte criminelen zou pakken en niet achter mensen aangaan die verkeersovertredingen maken, zou het veel veiliger worden. Mensen zijn dan niet bang om gepakt te worden. Ze rijden zelfs op stukken waar normaal gesproken 's nachts geen enkele auto langs komt. Dus gewoon lekker laten gaan die races.
Hier ben ik het helemaal mee eens.
 
Dat is ook zo. Maar dan hoef je nog geen muur aan het eind te zetten...

Laat ze lekker d'r gang gaan daar op dat stuk, en ik denk dat er weinig / geen doden zullen vallen. Is nu ook nog niet gebeurt tijdens het sprintje voor zover ik begrijp. Maar er kan altijd iets mis gaan, hoeft maar een klapband te zijn of zo natuurlijk en over en uit. Dat is het extra risico wat je neemt.

En rijden op je motor of wat ook doe je altijd zelf, maar blijft wel balen als je onderuit gaat, ook al lag dat helemaal aan je zelf.

Wij hebben dus gewoon dezelfde mening.
 
Idd die straatraces zijn al zo oud als de weg naar kralingen, maar ze zijn nu wel extra in opkomst. Mede natuurlijk door de film 'the fast and the furious' wordt de aandacht op die autoraces verhoogd. Op dat andere forum waar ik zit is ook zo'n gast waarvan zijn broer aan straatraces mee doet. Daar is nog nooit iets gebeurd. Feit blijft natuurlijk dat het niet veilig is, maar als je ziet wat die mannen doen aan hun auto's om ze veilig te maken denk ik niet dat het veel gevaar voor hun zelf oplevert. In het normale verkeer vallen meer gewonden en doden, dan bij de illegale straatraces. En zo illegaal is het zelfs niet als je nagaat dat er een tijdje geleden zelfs zo'n dag is gehouden op circuitpark Zandvoort. Maar omdat de politie zonodig wilt ingrijpen, wordt op allerlei manieren geprobeert de politie te ontduiken. Als de politie nou eens de echte criminelen zou pakken en niet achter mensen aangaan die verkeersovertredingen maken, zou het veel veiliger worden. Mensen zijn dan niet bang om gepakt te worden. Ze rijden zelfs op stukken waar normaal gesproken 's nachts geen enkele auto langs komt. Dus gewoon lekker laten gaan die races.

Op zich heb je wel gelijk, maar ik denk dat het verstandiger is om speciale stroken voor die gasten te regelen. Dan weet je namelijk zeker dat ze nooit ander verkeer in problemen brengen.
 
Op zich heb je wel gelijk, maar ik denk dat het verstandiger is om speciale stroken voor die gasten te regelen. Dan weet je namelijk zeker dat ze nooit ander verkeer in problemen brengen.

maar dan is het niet meer leuk.
en dan komt er een organisatie die toegangsgeld gaat heffen ,regels van de kant van het rijk enz
je moet dan weer meer dingen terwijl nu alles mag.
nu is het spannend en dat heeft wel wat.
enne, gaan ze voor ons dan ook klaverbladen aanleggen of beschikbaar stellen *D .
ach, als er nix meer mag wordt ik wel voetbal "supporter" kan ik me toch eens uitleven zonder dat er van gezegt wordt,en als er dan een dode valt komen we elk jaar naar die plaats.
 
maar dan is het niet meer leuk.
en dan komt er een organisatie die toegangsgeld gaat heffen ,regels van de kant van het rijk enz
je moet dan weer meer dingen terwijl nu alles mag.
nu is het spannend en dat heeft wel wat.
enne, gaan ze voor ons dan ook klaverbladen aanleggen of beschikbaar stellen *D .
ach, als er nix meer mag wordt ik wel voetbal "supporter" kan ik me toch eens uitleven zonder dat er van gezegt wordt,en als er dan een dode valt komen we elk jaar naar die plaats.

Ik had eigenlijk gewoon in gedachten om ergens een weg op een idustrieterein elke zaterdagavond af te zetten, en dan moeten ze voor de rest zelf maar zien wat ze doen. Ik denk dat het op de openbare weg dan toch eventueel te gevaarlijk kan worden. Dat idee met het klaverblad vind ik trouwens niet slecht. Mischien kunnen ze die ook eens per weekend afzetten speciaal voor motorrijders. :+
 
Dat idee met het klaverblad vind ik trouwens niet slecht. Mischien kunnen ze die ook eens per weekend afzetten speciaal voor motorrijders. :+

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! Alleen moet ik dan wel een motor en rijbewijs hebben. Top dat idee!

Iemand al zin om een pressiegroep op te richten om het onder de aandacht van Netelenmuts te brengen?
 
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! Alleen moet ik dan wel een motor en rijbewijs hebben. Top dat idee!

Iemand al zin om een pressiegroep op te richten om het onder de aandacht van Netelenmuts te brengen?

Zorg dan voor 1 permanent circuitje a la Lelystad per provincie. Rijden op een klaverblad is ook wel leuk, maar alleen rechts om. Rijden op een circuit is pas echt kicken. Ik krijg iig geen kick omdat iets illegaal zou zijn. Het geeft mij een kick om lekker vlot een bocht te nemen en de 'controle' over m'n fiets te hebben.

Zorg dat het betaalbaar is om op dat circuit te rijden (bv €10 per 20 minuten) en als het moet wil ik er best de originele demper onder schroeven. Bijkomend voordeel is dat we ook weer meer circuits beschikbaar hebben voor het ONK.
 
Zorg dan voor 1 permanent circuitje a la Lelystad per provincie. Rijden op een klaverblad is ook wel leuk, maar alleen rechts om. Rijden op een circuit is pas echt kicken. Ik krijg iig geen kick omdat iets illegaal zou zijn. Het geeft mij een kick om lekker vlot een bocht te nemen en de 'controle' over m'n fiets te hebben.

Zorg dat het betaalbaar is om op dat circuit te rijden (bv €10 per 20 minuten) en als het moet wil ik er best de originele demper onder schroeven. Bijkomend voordeel is dat we ook weer meer circuits beschikbaar hebben voor het ONK.

Ik ben voor (al rij ik een stuk minder in 20 minuten dan een hoop anderen :( ).
 
Zorg dan voor 1 permanent circuitje a la Lelystad per provincie. Rijden op een klaverblad is ook wel leuk, maar alleen rechts om. Rijden op een circuit is pas echt kicken. Ik krijg iig geen kick omdat iets illegaal zou zijn. Het geeft mij een kick om lekker vlot een bocht te nemen en de 'controle' over m'n fiets te hebben.

Zorg dat het betaalbaar is om op dat circuit te rijden (bv €10 per 20 minuten) en als het moet wil ik er best de originele demper onder schroeven. Bijkomend voordeel is dat we ook weer meer circuits beschikbaar hebben voor het ONK.
en vooral dat het veilig en gecontroleerd is
dus niet van die acties dat iemand gaat kloten of keren of zow
 
Klaverblaadje speciaal voor ons dat is pas eens een idee, kunnen we ook eens links om!!!
 
Laat ze in het weekend gewoon die (tijdelijke) nootsnelwegen open gooien langs de A15 i.p.v. afzetten. Gewone snelweg voor normaal verkeer en die andere ernaast voor de straatraces. Probleem (tijdelijk) opgelost. :)

Of natuurlijk tijdelijk open stellen voor illegale "motor" races 8-)
 
Stelling:
Hoe vaak je mee dat je voor een verkeerslicht sta met naast je een auto met een alfabet erachter of wat dan ook er toch een sprint ingezet wordt.
Als de lichten op groen springen dan wordt door door pa met moeders er naast en kinderen achterin flink gas gegeven; kijk eens hoe snel ik ben, pa heeft een smile van oor tot oor als de motorkap verder is dan jouw motor. De rest zal ik niet verder vertellen want de rest weten jullie wel.

Conclusie: het is bijna altijd prijs voor de verkeerslichten met de sprintjes. En wie geen sprintjes trekt liegt dat hij barst, ook de zogenaamde moraalridders.
 
Terug
Bovenaan Onderaan