Eerste ervaring op een circuit - verslagje

klinkt goed!
mooie bike idd.... versie 2011 toch? vooral dat rode frame staat "haar"goed.. kleurt leuk bij je haar! 8-)
 
"Ik schoof wel met mijn kont, maar niet genoeg zeiden de anderen.."
Het blijft een mannenwereld he :+
 
Zeer leuk om te lezen, moet ik ook maar eens gaan doen :P Ook met ´n triumph, maar dan een street triple r :)
 
Net als je verhaaltjes uit paris weer een flinke lap met text.. super dat je het naar je zin hebt gehad :)
Op naar de volgende circuit-dag! *O*
 
Dank u nogmaals *D !
@Wanne-B: Facepalm :P
@Ruben: Ik weet niet wat mijn gemiddelde snelheid was, ik keek niet echt veel naar mijn snelheid >< .. op de rechte stukken zag ik heel soms 160-180 km/h erop staan en in de bochten, hing het af welke het was, de hele scherpe 40-60 km/h en de makkelijkere 70-90 km/h? Nogmaals, ik heb amper gekeken en dit zijn flitsen die ik mij herinner :)
 
Verstandig dat je niet naar je dashboard kijkt, op het circuit gebeurt het namelijk!

Mooi dat het een leuke ervaring was! Ik kan me echter niet vinden in het 'leuk-verhaal-commentaar'. Verkleinwoorden en 'meisje'!! :r
 
Verslavend eej? :)

Verzitten is best lastig, je mag echt gewoon 1bil van 't zadel af hebben om er genoeg naast te komen, dan kun je er zelf verder naast (al moet ik op deze foto zelf mijn bovenlichaam dus nog verder naar buiten houden) en kan je motor dus rechterop blijven.

normal_TT__2272.JPG


Verder beetje van de tank afkomen, dan kun je echt verschuiven ipv van om de tank heen draaien zeg maar.
normal_TT__1316.JPG


Ik heb nu 2x een tracktraining in Lelystad gedaan, beetje dezelfde opzet theorielesje en dan de theorie in de praktijk brengen, over 2 weken weer :)

Hoe beviel Mettet als circuit? via welke organisatie heb je gereden?
 
heb zelf ook een tijd gedacht over circuitdagje doen, en na jou verhaal weet ik dat ik het zeker ga doen met mijn blauwe 25kW pony!!

via welk bedrijfje/site heb je het gedaan??
 
Geen probleem met een 25kW hoor, 't gaat op dit soort dagen vooral om het leren van de techniek en niet lomp hard knallen
 
Hm, je hebt wel een ideale motor voor dit soort dagen ;)

Ik zelf heb me ook ingeschreven voor de eerste circuitdag :D Bij Motorsport Lifestyle...
Nu ben ik wel keihard op zoek naar valdoppen die hier binnen een week kunnen zijn :P
 
Verslavend eej? :)

Verzitten is best lastig, je mag echt gewoon 1bil van 't zadel af hebben om er genoeg naast te komen, dan kun je er zelf verder naast (al moet ik op deze foto zelf mijn bovenlichaam dus nog verder naar buiten houden) en kan je motor dus rechterop blijven.

[afbeelding]
inderdaad, je hoofd meer naar je spiegel brengen dan zit je ook met je arm tegen de tank die daarmee voor meer stabiliteit zorgt.
 
@Jeffrey: Als er nen dag is en ik tijd heb haha *D
@Erik: Dank je voor de tips, de instructeur had dat inderdaad ook gezegd, maar je moet dat leren/oefenen uiteraard, dus de volgende keer zal ik er ook op letten *D
@Fqber: Stéphane Mertens school was de organisatie, ik ben er zeer tevreden over!
 
Rustig aan maar :) Het belangrijkste is dat je lekker ontspannen op je motor zit, je moet met zoveel dingen rekening houden, dat moet gewoon heel langzaam automatisme worden :) En nog veel belangrijker, je hebt het naar je zin gehad en er is niets verkeerd gegaan.
 
Rustig aan maar :) Het belangrijkste is dat je lekker ontspannen op je motor zit, je moet met zoveel dingen rekening houden, dat moet gewoon heel langzaam automatisme worden :) En nog veel belangrijker, je hebt het naar je zin gehad en er is niets verkeerd gegaan.

Yep, je hebt helemaal gelijk *O* Ik heb er een super toffe ervaring aan overgehouden en de rest komt met de tijd en ervaring :Y
 
Verstandig dat je niet naar je dashboard kijkt, op het circuit gebeurt het namelijk!

Mooi dat het een leuke ervaring was! Ik kan me echter niet vinden in het 'leuk-verhaal-commentaar'. Verkleinwoorden en 'meisje'!! :r

Kan ronduit link zijn,je zou niet de 1e zijn die zijn/haar rempunt mist
full
 
kijk dat zien we graag een vrouw die haar motor over het circuit jaagt :} :}

vrees wel voor je dat je de "bug" te pakken hebt en dus steeds vaker het circuit
op wilt gaan zoeken, zelf ga ik 17 juni naar mettet en dit is een nieuw circuit voor
mij maar die "vallende" bocht lijkt me echt heel gaaf :9~

misschien tot ziens op 1 of ander circuit :]

:W de rijdende chicane 8-)
 
:W Bij deze gespot dan maar! ;) Leuk verslagje! :Y

Ik was er zondag ook de hele dag, niet voor het circuitrijden, maar voor de begeleiding van de proefritten van Triumph.. De laatste sessie mocht ik nog even meedoen, maar inderdaad jammer van de bakken water op het circuit. Reed even mee met de gele groep, zo te zien in jouw groep dus. Waren er maar weinig die de laatste sessie rijden, kon me er ook wel iets bij voorstellen! Ben zelf ook wat eerder gestopt, had het end wel in de benen zitten. Had al 3 dagen in de Eifel gereden en moest nog terug naar Nederland (3,5 uur rijden). Maar toch lekker om nog even een rondje op het circuit gemaakt te kunnen hebben.. *D




EDIT: Weet iemand of er nog wat plaatjes van de dag ergens staan?
 
Laatst bewerkt:
leuk verslag, zit ook al heel lang aan te denken om bij msl een dagje te boeken voor zandvoort.

nu rij jij op een daytona, maar zijn er mensen met ervaringen op een naked...
 
Zo'n circuit-dag he, daar rijden natuurlijk sportieve motoren, maar ik vraag me af: mag dat ook met een chopper? Zou best wel eens m'n Shadow 1100 op zo'n baan willen loslaten. Kneedowns zit er niet in op mijn fiets, maar chromedowns (of hoe je dat ook moet noemen) heb ik vrijwel dagelijks. :]
En ik rij er wel eens sportmotoren uit op dijkweggetjes *O* , dus...
 
Pluspunten voor het verhaal heb het met plezier gelezen! Kon alleen niet zo snel opmaken waar jij je circuit training heb gehad, ben benieuwd namelijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan