Eerste keer Eifel. Wat vragen.

lynx84

MF veteraan
8 nov 2008
2.439
11
Zuid Holland
Goedemorgen allen.
Ik ga voor de eerste keer naar de Eifel met wat mensen en gezien ik de enige ben met navi mag ik voor rijden. Best leuk gezien ik voor de eerste keer met de Garmin ga rijden. (Alle tips garmin: tracks, auto herberekenen uit enz reeds ingesteld en genoteerd). We willen de 1000 bochten route van routeyou rijden en dan zaterdag nog iets. Nog niet bekend wat.

nu weet ik alleen niet waar ik goed aan doe.

Een motorhotel boeken van do tot zo als uitvalsbasis of hotelletjes hoppen(al dan niet op de bonnefooi). Iemand met ervaring die me advies kan geven?

Ik ben malmberg tegen gekomen, motorhotel GuS en motorhotel Lindental. Andere adressen ook prima. We vertrekken donderdag vrij laat. 1530 vanuit Utrecht. Dit ivm verplichtingen. Hoor graag jullie ervaringen.
 
Ik zou lekker op de bonnefooi gaan en verschillende hotels aandoen, 1 vaste uitval basis om iedere keer terug naar toe te rijden vind ik persoonlijk niks.
 
Ik zou lekker op de bonnefooi gaan en verschillende hotels aandoen, 1 vaste uitval basis om iedere keer terug naar toe te rijden vind ik persoonlijk niks.
Mijn mening is precies tegenovergesteld. In de Eifel (zwarte woud trouwens ook) vind ik het prettig om vanuit 1 hotel een paar routes te rijden. De Eifel is mijn inziens te klein om doorheen te rijden van hotel naar hotel. Dan kan je net zo goed lekker je spullen in een hotel laten waarvandaan je gewoon een aantal rondjes rijdt.

Zelf goede ervaringen met GuS overigens. Vanuit daar kan je naar het westen om een mooi stuk door Luxemburg te rijden (en te tanken) en oostelijk richting Kaiserslautern, de B48 langs Johanniskreuz is een aanrader om een keer te rijden.
 
Laatst bewerkt:
Motorhotel GuS is een prachtige uitvalsbasis. Je kan er alle richtingen uit voor mooie ritten. Destijds hadden ze een eigen Pechdienst om je op te halenbij ontij. Voor een weekend verblijf ik liever op een vaste plek, je kan dan zonder bagage rondrijden wat in deze bochtminnende streek veel aangenamer is.
Noordelijker zijn in het weekend verschillende toffe wegen afgesloten voor motoren.
Bij GuS staan motoren binnen, is er lekker eten en drinken te genieten terwijl de Nederlandse uitbaters erg toffe mensen en zelf motorrijders zijn…
Doe waar je zelf het beste gevoel bij hebt, de pret moet je zelf maken, kortom GENIET 😊
 
Nu weet ik niet hoe groot jullie groep is, maar als je met grotere groep bent lijkt me hotel vooraf reserveren wel wenselijk.
Niet alle hotels hebben ruimte voor 8 personen die op de bonnefooi komen.

Tsja en van hotel naar hotel of een vast hotel?
Beide heeft voor en tegens. Voor een weekendje zou ik het eerste kiezen.
Zeker met een grotere groep ligt (zoals hier boven al beschreven) de gem. snelheid wat lager waardoor je ook minder ver rijdt op een dag.

Ga je een week, dan zou ik wel opteren om van hotel naar hotel te rijden (maar afhankelijk van de groepsgrootte) ook dan vooraf reserveren.
 
Ik vind Dasburg (hotel Daytona) altijd ideaal, je kan zo de Eifel of Luxemburg als je wilt. Persoonlijk zou ik ook gewoon 1 hotel pakken.
 
Eens met de ‘vaste uitvalsbasis’-brigade. Hoef je maar twee keer met spullen te slepen en als je halfpension doet (vaste prik volgens mij in motorhotels) heb je ook geen omkijken naar ontbijt en avondeten. Lunch kom je onderweg wel tegen ;)
 
Eens met RR.
Dat ligt vooral aan je ervaring inderdaad. Ervaring met bochten, navigeren, voorrijden. Let op dat bochten rijden in een gebied als de Eifel behoorlijk vermoeiend kan zijn.

Je zou niet de eerste zijn die dan uit vermoeidheid een bochtje over het hoofd ziet.

Als je groep goed op elkaar ingespeeld is, en je hebt ervaring met intensieve bochtige routes, dan gaat het wel. Maar wees ook bereid om het rustiger aan te doen of de route zelfs af te breken.
 
  • Leuk
Waarderingen: R0y.
Het lijkt soms heel hard en snel te gaan, maar 250 km met een groep inclusief lunch en pis- en rookstops kost je al vrijwel je hele dag.
 
Voor een weekendje eifel is een vaste plek wel fijn. GUS was vroeger altijd wel okay maar ben er sinds ik behoorlijk eifelmoe geworden ben niet meer geweest. Zelf vind ik de Ardennen weer leuker en qua eten een stuk beter dan tussen het veel en goedkope schnitzelvolk te zitten. Luxemburg is ook mooi om te rijden maar verder doodse bevolking en bebouwing.
 
Genoeg adviezen zou ik zeggen, mijn voorkeur is ook vanuit 1 hotel. Geen gesleep met bagage, als je 50 km als gemmidelde afstand per uur aanhoudt kun je uitrekenen hoe lang de 1000 bochten route duurt.
 
Ik mag ook graag Motorhotel GuS aanraden! Vriendelijke Nederlandse eigenaren, mooi terras en ideale uitvalsbasis.

Ze hebben tig prachtige routes op hun website staan waar je je de hele dag mee kan vermaken. Gewoon 1 route pakken en niet meer willen doen (een fout die ik maakte). 1 route per dag is zat. Daarna terug en lekker bier drinken. Ontbijt en diner daar gewoon nemen, er is in de buurt amper horecagelegenheden en het eten is prima (en nog gezellig ook. O, en zaterdag is de BBQ, ook een aanrader).

De Pfälzerwald route is prachtig, de Luxemburg route is nog mooier en van de korte bochten route wordt je heel erg stout. Mocht je navigatie de route opeens niet willen laden dan kan je vragen of ze de route er opnieuw opzetten. Of als je een andere route wil rijden, dan moet je je navigatie even inleveren en krijg je m terug met de gewenste route.

Ik ga er nu al 2 jaar achter elkaar heen en ik vermaak me elke keer weer. Zoals je kan lezen ben ik zeer te spreken over GuS :]
 
Dank voor de reacties. Na een hoop mailen naar onder andere GuS en Daytona is het Malberg geworden van donderdag tot zondag. Alles zat al vol. De groep bestaat uit 5 man dus dat komt wel goed. GuS moeten we maar op tijd mee zijn de volgende keer. Leerpuntje! Gezien er nog veel schade is in de regio ben ik benieuwd wat we gaan aantreffen. Maar we gaan vooral genieten.
 
  • Leuk
Waarderingen: R0y.
Naast de voorgenoemde hotels, waar ik ook goede ervaringen mee heb, toch ook even deze:

Erg vaak geweest en was altijd zeer goed bevallen.

Eigenaar had destijds ook veel routes die je kon meenemen en tips over leuke stukjes. Misschien nu na de overstromingen wel nog wel belangrijker om te weten wat goed te rijden is en wat niet...
 
Je zou ook kunnen kijken van youtel jugendhotel bitburg. Is een hostel dus wat voordeliger. Dicht bij bitburg dus dat is ook leuk voor restaurantjes en cafe.
 
Terug
Bovenaan Onderaan