Eerste keer met duopassagier

Rudyboy

MF'er
2 jan 2019
154
146
Assen
Hallo Allemaal, sinds een paar maanden in het bezit van mijn motorrijbewijs en een motor en intussen de nodige solo ritjes gemaakt om het gevoel op mijn eigen motor te pakken te krijgen😎

IMG_20181224_135610.jpg


Nu is er natuurlijk niets leuker dan je hobby proberen te delen met je partner en zo begon het proces om mijn vriendin zo ver te krijgen om het eens te proberen achterop. Het was vooral wachten op goed weer, maar dit weekend moest het eens gaan gebeuren.

Gister opzoek naar een leuk pak voor haar, mooie motorbroek van difi gescoord bij motorport, jas van difi via marktplaats en mijn reserve helm en handschoenen voor nu moesten het gaan doen.

Best gespannen van 2 kanten begon onze trip vandaag rond 12uur, een rondje Assen, Westerbork, Borger, Assen moest het gaan worden!

Na een minuut of 20rijden een korte stop om even te horen hoe ze het vond:

Erg wennen, maar best wel gaaf😎

IMG_20190324_122344.jpg


Even een paar foto's gemaakt en weer door richting Borger. Na een hoop hobbelwegen daar aangekomen even een drankje en een hapje op het terras van een klein oud café in het centrum.

IMG-20190324-WA0008.jpg

De Smile werd inmiddels weer groter en na een hapje en drankje vroeg ze om ipv de kortste weg naar huis te rijden nog even via Zuidlaren een ander terras aan te doen waar we vaker komen. Onder het motto u vraagt ik rijd even een route uitgezocht en direct maar gemeld dat we dan wel even de N34 deels zouden nemen en het gas er dus even op moest.

De N34 op, lekker even doortrekken tot een km of 110 en ik voel dat ze me iets steviger beet pakt, rustig aan tot rotonde Gieten, even snel een paar woorden wisselen maar het voelde goed dus door richting Zuidlaren.

Een rijtje auto's voor ons schiet niet zo op dus zodra de mogelijkheid zich voordoet op een veilige maar lekker vlugge manier even het gas opentrekken en er voorbij.
Ik twijfelde even want of dit was de druppel in positieve of negatieve zin.... Gelukkig werd het de positieve en even later als we stoppen stapt er een zeer enthousiaste dame af die eerlijk moest toegeven dat alle angst en vooroordelen toch wel erg meevallen.

Wederom nuttigen we een drankje en een hapje op het terras met uitzicht op mijn mooie suzuki gsx750f, waarna we besluiten via Vries terug te rijden.
IMG-20190324-WA0015.jpg

Omdat Maayke het geluid van de motor wel erg beschaafd vond gedurende de rit besloten in Assen nog even door het tunneltje onder het station door te rijden en even aan het gas te hangen🙈 resultaat de opmerking o het klinkt toch wel erg gaaf😎

IMG-20190324-WA0011.jpg

Thuis aangekomen kunnen we vaststellen dat een klein beetje van het motorvirus is overgeslagen en dat er in de toekomst sowieso meer gezamenlijke motorritjes gaan komen! Nu even rustig opzoek naar een eigen helm en misschien ook maar een intercomset zodat we iets makkelijker kunnen communiceren.

Het rondje dat oorspronkelijk 50km en een uurtje zou zijn volgens Calimoto werd uiteindelijk 90km en ruim 2uur plus nog een hoop terrastijd.
Screenshot_20190324_161232_com.calimoto.calimoto.jpg


Op naar de volgende rit😎😎
 
Wat een leuke dag hebben jullie gehad! Mooi om te lezen dat je vriendin het erg gaaf vond, zo achterop meerijden.
Dat worden nog meer leuke ritjes zo met z'n tweetjes. :]:t
 
Heel leuk met duo rijden, maar heb je haar ook meeverzekerd? Meeste motorrijders hebben alleen zichzelf verzekerd, zodoende mijn opmerking.
 
Zonder duopassagier, maar zo begon het bij mij ook meer dan 10 jaar geleden.... die hobby heeft zich inmiddels verspreid over heel Europa :+

Beeld je hetzelfde in wat je vandaag hebt gedaan, maar dan door de Alpen, en 's avonds laat aan de Schnitzel :)
 
Heel leuk met duo rijden, maar heb je haar ook meeverzekerd? Meeste motorrijders hebben alleen zichzelf verzekerd, zodoende mijn opmerking.

Zeker meeverzekerd,, vind het nog steeds bijzonder dat het niet standaard is als je een auto of motor verzekerd dat de inzittenden niet mee verzekerd zijn.. Iets onder het motto van waar gebruik je je voertuig voor?

Maar bedankt voor de heads up
 
goed bezig man.....:)....waar ergens in zuidlaren heb je die uitsmijter gescoord??? lijkt mij ook wel wat...

groetn uut assen...;)
 
Ik zie dat je goed eet, je moet dubbel zo veel eten als je iemand mee achterop neemt. Dat weet je toch?

Het was eigenlijk de planning om na Borger naar huis te rijden maar gezien het feit het erg goed beviel en het weer erg fijn was besloten nog maar even door te rijden😜 en als je dan toch op het terras zit🙈
 
goed bezig man.....:)....waar ergens in zuidlaren heb je die uitsmijter gescoord??? lijkt mij ook wel wat...

groetn uut assen...;)

Zuidlaren was niet helemaal waar,, kwam even niet op de naam gister maar we waren in Zeegse bij Eetcafé partycentrum het Witte Huis, 5minuten van Zuidlaren😜
 
Leuk verhaal en wat heb je het goed aangepakt! Niet de stoere jongen uithangen maar proberen je meisje het naar haar zin te maken. Complimenten hoor. Dit is de manier om een heel leven lang samen van het motorrijden te genieten.
Ik ben net zo begonnen in 1980.... Vele mooie motorjaren volgden elkaar op waarbij we nagenoeg heel West Europa hebben aangedaan. En nog steeds genieten we samen van deze mooie hobby.
Geniet er (samen) ook van!
 
Net even tijd gehad het hele verslag even te lezen:
Dat zag er mij een leuk dagje uit! *O*

En als ik foto 2 even goed bekijk, ze ziet het wel zitten om zelf te leren rijden ook denk ik ;)
 
Zeker meeverzekerd,, vind het nog steeds bijzonder dat het niet standaard is als je een auto of motor verzekerd dat de inzittenden niet mee verzekerd zijn.. Iets onder het motto van waar gebruik je je voertuig voor?

Maar bedankt voor de heads up
Bij ons is de passagier (passagiers als het een auto betreft) standaard verzekerd, maar de chauffeur niet altijd _O-
 
Net even tijd gehad het hele verslag even te lezen:
Dat zag er mij een leuk dagje uit! *O*

En als ik foto 2 even goed bekijk, ze ziet het wel zitten om zelf te leren rijden ook denk ik ;)

Haha dat zelf rijden gaat hem voorlopig echt niet worden als ik haar zo hoor haha maar wie weet ooit! 😎
 
Is altijd fijn als je een hobby kan delen. Zorg zelf voor genoeg vertrouwen met de motor. En zorg er voor dat zij ook vertrouwen heeft in jouw rijkunsten.
Hou in het achterhoofd om samen een VRO of iets van een bochtencursus te doen. Jij heb rijlessen gehad, je vriendin niet. Dus zij heeft zeker nog wat te leren.
Het is een enorm pluspunt als je passagier ook goed weet hoe het sturen van een motor gaat. Je zal merken dat een motor lichtvoetiger gaat aanvoelen als de passagier ook lekker meedoet.
Dit is zeker een pluspunt als je naar Eifel gaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan