Eerste keer met tent op vakantie, wat tips gezocht

Wij vertrekken de 21 naar de Alpen.Eerst naar de Vogezen en dan binnendoor richting Alpen.Aan campings geen gebrek daar,kijk hier maar eens.

http://www.allecampingsinfrankrijk.nl/index.php

En als stoeltjes nemen wij deze mee.Nu in de aanbieding bij louis voor 1,99

full
 
Klapstoeltjes kunnen prima (als "rolletje" in te klappen), zorg wel voor een beter merk (bij Bever of Zwerfkei), andere gaan maar tot 75 kilo.

Voor campings (m.n. in de Alpen) gebruik ik de Michelin-kaarten (staan ze op). Lekker makkelijk.
Aanrader: Camping in Ulrichen aan de voet van de Nufenenpas. Hebben trekkersveldje. Bij veel campings moet je tussen de caravans.

De tweede die ik al hoor over die michelinkaarten, iemand een pagina terug vertelde dat op de nieuwe kaarten die campings niet meer worden vermeld, klopt dat?
 
Bedankt voor de tips weer! :)

Zijn er ook mensen die gewoon gaan rijden waar het op dat moment mooi weer is? Als ik zo de sattelietbeelden van europa bekijk is het in de Alpen helemaal grauw en grijs!

Jazeker. Waar het mooi weer is (en blijft) op het moment dat ik vertrek, dáár gaat de reis heen. Kamperen is heel leuk, maar ik ga niet in Tjechie in de regen staan als de zon in Spanje schijnt :)

Tip: als je vanaf de warme camping een dagrit door de bergen gaat maken: in die bergen is het veeel kouder dan op de camping, dus kleedt je daarop.

Nog een tipje: plankje mee voor onder je jiffy, dan zakt je motor 's nachts niet om.
 
Ik heb zelf ook Michelin kaarten (in ringband) en daar staan de campings wel op, ik denk dat het met de schaal te maken heeft.

kijk ook eens naar Motorcampings/hotels, deze zijn vaak veel gezelliger en hebben vaak ook goed voer voor weinig.
Bij Hexenhaus aan de Moezel kun je voor weing kamperen en heb je ontbijt erbij,
in de Vogezen zijn een paar motorhotels (wellicht met kampeermogelijkheid....)
 
afgelopen 5 jaar met de motor op vakantie geweest, we hadden mee, katoenen 3 pers. tent, stoelen, barbeknoei, 2 slaapzakken, kookgerei, bestek, extra deken, kleding, eten voor tenmisnte 1 dag, gereedschap en klein reparatiespul, luchtbed, pomp voor luchtbed, visgerei, en wat meer spul.
maar goed, dit was dan ook ons transport
full



maar goed, mijn broer was met vrouw op een solo motor weggeweest, alle kleren die ze mee hadden, hadden ze aan, ook als het warm was, konden geen eten en drinken mee, klein kuttentje, en meer dingen zonder...
het moet kunnen maar misschien is 2 pers. en bagage wat veel.
wel ideaal lijkt me zo'n 1wielig aanhangertje!
 
Inderdaad kan het op passen en in tunnels, zelfs midden in de zomer, gruwelijk koud worden. Zo koud zelfs dat een kennis van ons enkele dagen terug mailde dat in Oostenrijk passen dichtgesneeuwd waren en ze sneeuwballen konden gooien. :Y
 
tip: neem een hotel _O-

Noemen we krimperen dat kamperen :+


Zit wat in, we hebben het afgewisseld en wat opvalt is dat een goedkoop Hotel soms net zo veel kost als een dure camping. De duurste camping die we hadden was 37,50 per dag voor twee personen en tent (Playa di Bara aan de Costa Dorada), de goedkoopste was 10 euro pp inclusief ontbijt (Hexenhaus). In de Pireneeen hadden we een Hotel voor 34 euro pp half pension, dus inclusief diner met wijn, daar kun je ook terecht voor 28 euro voor een tweepersoons kamer (zonder eten).

Verder vind ik kamperen erg leuk en vaak gezelliger dan in Hotels, alleen Motorhotels hebben kwa gezelligheid een toegevoegde waarde(een bar die tot laat open is en andere muziek en veel mede motorrijders om een praatje mee te maken)
Een motorcamping vind ik helemaal top.

Mijn voorkeur gaat toch wel uit naar Kamperen en het hoeft echt geen Kramperen te zijn, alleen in Ronda (Spanje) was het not done. Daar wilden we vlak bij het centrum zijn zodat je na een avondje terrassen en veel Sangria maar 100m hoeft te lopen naar het Hotel. Ook onderweg als je laat aankomt en weer vroeg verder gaat is een Hotel wel fijn, vooral als het zeer warm is.
 
De tweede die ik al hoor over die michelinkaarten, iemand een pagina terug vertelde dat op de nieuwe kaarten die campings niet meer worden vermeld, klopt dat?

Boeit ook niet, campings te over, en als je er zo snel geen vind, vraag je het ff...
 
ik ging gewoon op de bonnefooi een camping zoeken aan eind van de dag kon overal gewoob terecht met de brommer

me spullen had ik mee in kratje en zadeltassen

vakantie%202006-2.jpg


vakantie%202006-3.jpg
:)
 
Wat ik mee had genomen zijn twee BBQ rekjes van zo'n goedkope hibachi (schijf ik dta zo goed?) BBQ. Hand vatten er van af geschroefd.

Op de plaats van bestemming maakten we dan een kampvuur en dronken we een six pack bier leeg. Vervolgens vulden we de bierblikjes met zand (voor de stabileit) en zetten ze rechtop neer zoals ene 6 op een dobbel steen. Daar tussen gooiden we kolen uit het kampvuur en leggden de mee genomen rackjes op de blikjes en voila een BBQ. :Y

Na een week zo ge BBQt te hebben kwamen we in de Pyrenen. Lukt de BBQ voor geen meter. Duurde een paar uur voor dat we door hadden dat vanwege de hoogte er wat minder zuurstof in de lucht zat. |(

Ook kampeerden we gratis bij de zigeuners. Geen last gehad we de motoren in een drie hoek gezet en voor aan achterwiel vast gemaakt met beugel sloten.

Les 1 in hoe herken ik een zigeurer kamping. A er zijn geen of bijna geen faciliteiten. B. Ze hebben allemaal een bestel bus en grote caravan en een auto. C. Ze hebben allemaal een aggregaat die to 1 uur 's nacht pruttelt.
 
De tweede die ik al hoor over die michelinkaarten, iemand een pagina terug vertelde dat op de nieuwe kaarten die campings niet meer worden vermeld, klopt dat?

Ja, dat was ik dus ;)

Ik heb er net nog eens naar gekeken, ik heb oude kaarten (gekocht in 2003) en kaarten gekocht in 2004 en 2005. Het zijn allemaal de regionale kaarten, maar de kaarten van 2004 en 2005 hebben een andere indeling dan de kaarten uit 2003, voor heel Frankrijk zijn er dan ook 2 regionale kaarten minder.

Die kaarten heb ik wel in Frankrijk gekocht en die andere in Nederland. Het zou kunnen zijn dat er in Frankrijk andere kaarten rouleren dan buiten Frankrijk. De logica daarvan ontgaat me, tenzij ze op die manier de verkoop van de Michelin campinggids proberen te stimuleren.
 
Zat ff te denken, wat doen jullie normaal met verlichting zodra het donker word? Nemen jullie van die CampingGaz dingen mee? Of gewoon kaarsen ofzo?

Tips pleeeeeeeeeeeaaaaase :) *O*

Oh.. en de vakantie mot goeikóóóóp wórre :)
 
Hee B-Art,

Die tas die bij je achterop zit, is dat een of andere waterdichte rolzak? Waar zijn die dingen te halen en wat kosten ze!?

Dat is een zogenaamde bagagerol, gekocht bij Motozoom (www.motozoom.nl), kost geen drol, maar zijn wel superhandig!

je mag er alleen maar max. 120km/h mee -O- maar bij 200 blijft die ook wel zitten O-) ;)
 
Zat ff te denken, wat doen jullie normaal met verlichting zodra het donker word? Nemen jullie van die CampingGaz dingen mee? Of gewoon kaarsen ofzo?

Tips pleeeeeeeeeeeaaaaase :) *O*

Oh.. en de vakantie mot goeikóóóóp wórre :)

Muggenkaarsen, zaklampje, of zo'n geval wat je op je gaspot van het koken kan draaien :)
 
Dat is een zogenaamde bagagerol, gekocht bij Motozoom (www.motozoom.nl), kost geen drol, maar zijn wel superhandig!

je mag er alleen maar max. 120km/h mee -O- maar bij 200 blijft die ook wel zitten O-) ;)

Ik zie die dingen staan op Motozoom ja, alleen als ik ze nu bestel komen ze te laat binnen, eventueel een ander adres voor me?
 
Ik zie die dingen staan op Motozoom ja, alleen als ik ze nu bestel komen ze te laat binnen, eventueel een ander adres voor me?

Pffff nee dat zou ik zo niet weten...
Wanneer ga je weg dan? Zit ook nog een winkel van Motozoom in Utrecht, wellicht dat je het daar ff kan proberen
:)
 
Pffff nee dat zou ik zo niet weten...
Wanneer ga je weg dan? Zit ook nog een winkel van Motozoom in Utrecht, wellicht dat je het daar ff kan proberen
:)

Hmja op die website staat nadrukkelijk dat ze GEEN accesoires enz in de winkel hebben, ik ga na dit weekend weg -O-
 
Hmja op die website staat nadrukkelijk dat ze GEEN accesoires enz in de winkel hebben, ik ga na dit weekend weg -O-

Nee dat ga je niet redden helaas...ow ja ook niet geheel onbelangrijk, zorg dat je tassen waterdicht zijn....
 
en vergeet je opvouwbare bbq niet! Geen vrijheidgevoel zonder bbq. Houtskool heb je niet nodig want je kunt er eerst gewoon een fikkie in stoken en na een tijdje de vlammen doven.
 
Campinggaz hoort wat mij betreft tot het verleden, we hebben nu een Coleman benzine lamp (werkt alleen op coleman brandstof). De laatste vakantie naar Spanje en Portugal hebben we hem niet gebruikt omdat we s'avonds op terrasjes zaten enzo.
dan voldoet een zaklantaarn ook prima, wil echter bij de tent wat doen als het donker is (boek lezen) dan is zo'n lamp wel prettig.

Die waterdichte zakken kun je bij elke buitensport winkel kopen, ik ga zelf meestal naar de zwerfkei. Die blauwe zak die ik heb komt bij de BACO vandaan maar is een waardeloos ding (scheurt uit)
 
Terug
Bovenaan Onderaan