Eerste keer met tent op vakantie, wat tips gezocht

bp_jeannot, my main man.Hier spreekt een echte ervaren motor-kampeerder.Hulde!!
Zware regen en onweersbuien op zijn kop gehad, maar heb je nou ook in die tijd
dat je weg was, b.v de helft van die tijd alleen maar regen en nattigheid gehad.?Dat alles zeiknat was en niet eens de tijd om een beetje op te drogen en dat op het laatst op de motor je waterdichte boots en het in je regenpak gewoon binnensijpelde.?
Ik ben voor het avontuurlijke en de vrijheid( en goedkoop ), van een kampeervakantie op de motor, maar dan wel met mooi weer!!
 
ik ben dus een regenrijder.Maar als je dan voor de eerste keer in de Tiroler Alpen of in de Dolomieten, boven op de berg staat en je dreigende, donkere
wolken aan ziet komen, krijg je toch wel ineens knikkende knietjes!
Van die zware, donkere luchten met bliksemflitsen er door en 5 minuten later(kan ook 10 zijn ),is het al boven je en komen de stromen loodrecht naar beneden.
Dan rij je de berg af en dan denk je "hee, dat beekje was er net toch nog niet"!!
je rijdt dan gezamelijk, met je eigen waterval, naar beneden, vizier half beslagen, eigenlijk zie je geen hand voor ogen. En op naar de volgende hairpin.
Adrenalineeee!!
 
ik ben dus een regenrijder.Maar als je dan voor de eerste keer in de Tiroler Alpen of in de Dolomieten, boven op de berg staat en je dreigende, donkere
wolken aan ziet komen, krijg je toch wel ineens knikkende knietjes!
Van die zware, donkere luchten met bliksemflitsen er door en 5 minuten later(kan ook 10 zijn ),is het al boven je en komen de stromen loodrecht naar beneden.
Dan rij je de berg af en dan denk je "hee, dat beekje was er net toch nog niet"!!
je rijdt dan gezamelijk, met je eigen waterval, naar beneden, vizier half beslagen, eigenlijk zie je geen hand voor ogen. En op naar de volgende hairpin.
Adrenalineeee!!

Yep, zeker. Vorige keer waren wij ook "overvallen" door het weer. Gelukkig was het een dagtripje en waren we niet met volle bepakking op weg. Is echt wel angstig hoor als je door de sneeuw de pas op en en weer af moet rijden op die dunne bandjes.

full


 
Yep, zeker. Vorige keer waren wij ook "overvallen" door het weer. Gelukkig was het een dagtripje en waren we niet met volle bepakking op weg. Is echt wel angstig hoor als je door de sneeuw de pas op en en weer af moet rijden op die dunne bandjes.

(Afbeelding)
Dit vind ik dus een absolute top foto
:}
 
Als het weer zo blijft ga ik ernstig twijfelen of ik wel op vakantie ga :(

Is er ergens te zien hoe het weer in de Vogezen/Alpen/Dolomieten ongeveer zal zijn over twee weken?

Vanavond gaan we kijken voor 'n tent bij De Wit in Schijndel. Nog zaken waar ik zeker op moet letten bij 'n tent? (Naast lichtgewicht, pakmaat, 3persoons en waterdichtheid?)
 
Laatst bewerkt:
Als het weer zo blijft ga ik ernstig twijfelen of ik wel op vakantie ga :(

Is er ergens te zien hoe het weer in de Vogezen/Alpen/Dolomieten ongeveer zal zijn over twee weken?

Vanavond gaan we kijken voor 'n tent bij De Wit in Schijndel. Nog zaken waar ik zeker op moet letten bij 'n tent? (Naast lichtgewicht, pakmaat, 3persoons en waterdichtheid?)


voortent! wij hadden geen voortent om bagage in te rammen, met als resultaat dat we erg krap tussen de bagage lagen :N
 
Als het weer zo blijft ga ik ernstig twijfelen of ik wel op vakantie ga :(

Is er ergens te zien hoe het weer in de Vogezen/Alpen/Dolomieten ongeveer zal zijn over twee weken?

Vanavond gaan we kijken voor 'n tent bij De Wit in Schijndel. Nog zaken waar ik zeker op moet letten bij 'n tent? (Naast lichtgewicht, pakmaat, 3persoons en waterdichtheid?)


Weersverwachtingen kloppen nooit, en vooral niet als je gaat rijden door de bergen.
Als je voor een slechte weersverwachting thuis moet blijven, dan kun je bijna nooit gaan rijden.Alleen als er een negatief reisadvies gegeven word verschuif ik mijn reis, in de bergne kan het aan de ene kant van de tunnel zwaar regenen, en aan de andere kan gewoon de zon schijnen.

In de vogezen en het zwarte woud zie je vaak laat in de middag buien, terwijl de weersverwchting dan hele dagen regen voorspelt.

Gewoon gaan met die banaan, en in de regen/mist/sneeuw rijden kent ook z'n charmes, al lijkt het vaak op dat moment niet zo.

:)

Leuke foto's :)

Heb je ze allemaal ergens online staan?


Nee, maar je hebt er zo een hoop als je vaker gaat rijden in de bergen, vooral in het voor/najaar maak je vaker zulke taferelen mee. Over 3 weken ga ik een week naar schotland toe, een nat pak zal dan zwaar tot de opties behoren, maar ik denk wel dat het veel indruk gaat maken om daar te mogen gaan rijden.

:]
 
Laatst bewerkt:
Zat ff te denken, wat doen jullie normaal met verlichting zodra het donker word? Nemen jullie van die CampingGaz dingen mee? Of gewoon kaarsen ofzo?

Tips pleeeeeeeeeeeaaaaase :) *O*

Oh.. en de vakantie mot goeikóóóóp wórre :)

Gewoon een goede degelijke zaklamp mee voor in de tent. Om 's avonds nog wat te kunnen lezen heb je natuurlijk je motor! Gewoon stadslicht aan. Verbruikt vrijwel geen stroom, en genoeg licht om bij te lezen ;)
 
Gewoon een goede degelijke zaklamp mee voor in de tent. Om 's avonds nog wat te kunnen lezen heb je natuurlijk je motor! Gewoon stadslicht aan. Verbruikt vrijwel geen stroom, en genoeg licht om bij te lezen ;)

Haha leuke tip!

Eneeehh... sinds een tijdje terug is het in Frankrijk verboden om tussen de files door te rijden, wat doen jullie daar over het algemeen mee? Ik denk niet dat ik in die file ga staan namelijk.... of riskeer ik dan meteen een vette boete?
 
Als het weer zo blijft ga ik ernstig twijfelen of ik wel op vakantie ga :(

Is er ergens te zien hoe het weer in de Vogezen/Alpen/Dolomieten ongeveer zal zijn over twee weken?

Vanavond gaan we kijken voor 'n tent bij De Wit in Schijndel. Nog zaken waar ik zeker op moet letten bij 'n tent? (Naast lichtgewicht, pakmaat, 3persoons en waterdichtheid?)

De Europeesche buienradar: http://www.meteox.com/

8-)
 
Haha leuke tip!

Eneeehh... sinds een tijdje terug is het in Frankrijk verboden om tussen de files door te rijden, wat doen jullie daar over het algemeen mee? Ik denk niet dat ik in die file ga staan namelijk.... of riskeer ik dan meteen een vette boete?
Als je in een file terecht komt, dan heb je de verkeerde route gekozen.
Neem zo veel mogelijk andere wegen dan de snelwegen, dat is leuk rijden. De route national is goed te doen, maar er zijn plenty mooie stuurweggetjes.

Een aantal jaren geleden ben ik vanuit Nederland naar Annecy gereden zonder ook maar een meter snelweg te gebruiken. Dat is goed te doen, leuk puzzelen op de kaart en je ziet echt wat van de omgeving. :]

Overigens: ik zie op de pereferique nog niets van een verbod om tussen de files door te rijden. Daar scheuren ze nog steeds tussen de rijen blik door. Maar het is inderdaad wel verboden aldaar.
 
Als je in een file terecht komt, dan heb je de verkeerde route gekozen.
Neem zo veel mogelijk andere wegen dan de snelwegen, dat is leuk rijden. De route national is goed te doen, maar er zijn plenty mooie stuurweggetjes.

Yeah dat is zo, maar om nou helemaal binnendoor naar de pireneen of alpen te rijden, da's best wat... :9
 
Wij gaan ook al jaren met de motor op vakantie! Meestal kamperen,
onze laatste vakantie zijn we met de motorclub naar de Dolomieten geweest
in Hotels, was ook erg leuk, maar dat komt dan hoofdzakelijk doordat je met een groep bent!
Kijk het weer daar doe je niets aan! Als je van te voren bedenkt dat je nat kunt
worden is er niks aan de hand.
Wij hebben ondertussen geleerd dat als het weer te slecht is om dan niet naar
een camping te zoeken maar een hotelletje of pension op te zoeken! Dan kun je
droog slapen en je kleding drogen!
Tent: we hebben een tent die je in 5 minuten opzet, is klein, dat wel, maar
voldoet om twee weken te kamperen. Merk Khyam (engels). De tentstokken zitten
aan de buitenkant met scharnieren, je hoeft hem maar open te klikken, wel
met beleid! Ze hebben ook grotere tenten, maar die wegen dan gelijk ook meer!

In de bergen is het echt geen overbodige luxe om een slaapzak van dons te hebben,
zijn licht en warm! Echt fijn, dan slaap je tenminste als het s'nachts koud is!

Advies: probeer eerst eens of kamperen met de motor bevalt en koop dan dure
spullen voor langdurig gebruik!
Scheelt op den duur veel tijd aan inkopen voor de vakantie en je hebt echt
veel plezier aan je spullen. ( wij hebben al meer dan tien jaar geleden selfinflating matrasjes gekocht voor 300 gulden per stuk, was toen erg duur!!
Maar we gebruiken ze nog! Zelfs geschikt voor Logés thuis!)
 
IMHO kun je beter de tent thuislaten, en gewoon die goedkopere hotelletjes opzoeken, in France heb je ze al vanaf 30 eypo pp/pn, ook in duitsland. zoek ze in de steden of dorpen, en je hebt alle vertier om je heen wat je wilt.
Wij kiezen zo al jaren een centrale uitvalsbasis, en vandaar uit tochten tot 400km , zo weet je in ieder geval zeker dat je elke avond droog kunt slapen, lekker kunt douchen, en in principe alle gemakken bij de hand hebt.
weekje camping in tentje = +/- 200euro, samen wc en douche delen, vermoeider opstaan dan dat je naar bed ging
weekje stacaravan huren vanaf 300 euro, betere bedden, alles droog, al of niet wc en douche delen
Weekje hotel 429 euro 2 personen,1km van gardameer airco, ontbijt, goede bedden, eigen bad en wc, elke morgen schone kamer. ritjes naar venetie, dolemieten , san marino, rome

Hoef je geen spullen aan te schaffen, dus die kosten spaar je ook nog eens uit
 
Nee dat ga je niet redden helaas...ow ja ook niet geheel onbelangrijk, zorg dat je tassen waterdicht zijn....

Hee B-Art ik heb er 1 gevonden vanavond, bij een outdoor winkel hier in Bergen op Zoom, heb een large versie, volgens mij is dit precies dezelfde als die van jou, voor 18euries!

Wat zijn die dingen fucking handig zeg!

Nog een andere vraag: mijn rugtas is niet waterdicht, het is een model die ik normaal tijdens wintersport gebruik. Iemand enige tips hoe ik dit ding gewoon droog kan houden?
Laatst zat ik in een flinke regenbui, had dat ding op maar doordat ik alle regen opving was hij toch droog gebleven. Adviezeren jullie om toch iets anders te pakken? (hoop niet dat ik weer 60eur moet uitgeven -O- )

*O*
 
Laatst bewerkt:
Hee B-Art ik heb er 1 gevonden vanavond, bij een outdoor winkel hier in Bergen op Zoom, heb een large versie, volgens mij is dit precies dezelfde als die van jou, voor 18euries!

Wat zijn die dingen fucking handig zeg!

Nog een andere vraag: mijn rugtas is niet waterdicht, het is een model die ik normaal tijdens wintersport gebruik. Iemand enige tips hoe ik dit ding gewoon droog kan houden?
Laatst zat ik in een flinke regenbui, had dat ding op maar doordat ik alle regen opving was hij toch droog gebleven. Adviezeren jullie om toch iets anders te pakken? (hoop niet dat ik weer 60eur moet uitgeven -O- )

*O*

Mooi man, klopt die dingen kosten geen drol, maar zijn ozo handig :Y
Tja, en die rugzak, vuilniszakje dr omheen :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan