Eerste keer (particulier) motor kopen

Nick Name

MF veteraan
12 apr 2002
18.708
801
Hallo

Vanavond ga ik kijken voor een suzuki intruder VS750
(Zie topic http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/6811 )
Voor mij is dit de eerste keer dat ik partikulier ga kopen. De "verkoper" is een kennis van een collega.

Hebben jullie nog tips waar ik voor uit moet kijken en op moet letten. Het is een motor uit '91 met 30.000 op de teller en met cardanaandrijving

alvast bedankt
 
Als je gewoon goed oplet en bij voorkeur iemand meeneemt met een gevorderde technische kennis (om je enthousiasme te temmen) kan 'r bij een particuliere koop niet veel mis gaan. Oke, je mist een stukje garantie maar na een jaar is deze bij de dealer ook al verlopen en moet je alsnog dokken. Gebruik je verstand en dab :]
 
En vooral ook niet teveel ervoor geven ook al is het een kennis. Gewoon puur naar de technische staat e.d. kijken
 
Staat misschien ook al in de lijst van HElske: Bij de proefrit bij verschillende snelheden b.v. 80 en 120 een voorzichtig een stukje met losse handjes rijden. Als het frame dan b.v. krom is kun je dat vaak merken.
 
Staat misschien ook al in de lijst van HElske: Bij de proefrit bij verschillende snelheden b.v. 80 en 120 een voorzichtig een stukje met losse handjes rijden. Als het frame dan b.v. krom is kun je dat vaak merken.
d.m.v zwieberen van het stuur
 
Intruder blokken hebben veelal een tik erin zitten.
Kost veel uren om die weg te krijgen qua repareren, het zijn de spanners van de nokkenassen of de koppeling.
Bekend probleem maar weet niet welke bouwjaren dat doen.
Let er dus even op.
 
Staat misschien ook al in de lijst van HElske: Bij de proefrit bij verschillende snelheden b.v. 80 en 120 een voorzichtig een stukje met losse handjes rijden. Als het frame dan b.v. krom is kun je dat vaak merken.
Vaak is het feit dat je voorwiel naast je achterwiel staat ook wel een indicatie dat het frame niet helemaal recht meer is... ;)
 
Intruder blokken hebben veelal een tik erin zitten.
Kost veel uren om die weg te krijgen qua repareren, het zijn de spanners van de nokkenassen of de koppeling.
Bekend probleem maar weet niet welke bouwjaren dat doen.
Let er dus even op.


Ben gisterenavond wezen kijken met mijn vriendin. Ik heb ook even gereden en ik hoorde idd een tik in het blok. Plus toen we er bij stonden hadden wij niet echt het "wow gaaf" gevoel van die motor. Dus waarschijnlijk doen we het toch maar niet. Dit weekend wel naar Arie Molenaar in Ijsselstein, heeft ook altijd veel motoren staan.

Heeft dit weekend trouwens open dag ( http://www.ariemolenaar-motors.nl/images/uitnodiging.jpg )

Bedankt iedereen voor de tips :} :} :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan