Eerste liefdevolle contact met ... het asfalt..

4 apr 2007
22
0
Wenduine/Belgie
Zo ja ben een asfaltkusser geworden.

Reed aan zo'n vaartje van 60/70 en daar ging men achterband op grind...

Kwam erna in gras terecht en men motor smeet me er gw af, ben dus in een grote boog over men stuur gesmeten en ben op men linkerschouder en hoofd beland en ben nog wa doorgeschoven... -O-

Nu buiten een geschaafde knie/heup en een iets wa lamme schouder hebbek nix, dit toch wel dankzij men jas, botten, handschoenen en vooral helm ! Kan niet beschrijven hoe ek me nu voel alsek motorrijders zie rondrijden in tshirtje, shortje en sportslippers...

Nu heeft men motor ook wat schade (gelukkig is het maar en 125cc) de toerenteller en snelheidsmeter zijn kapot (de snelheidsmeter zelf afgekraakt) maar de motor loopt nog dus zal die na verloop van tijd binnenbrengen om de schade te laten repareren en eens technisch te laten nazien... ;(


Goed dit moest er even uit :+

Ohja hieronder foto van men helm...waarvan men vizier zelf is losgebroken door het schuiven... -O-
full
 
Zie helaas geen foto maar van harte welkom bij de club!
Iedereen gaat 'n keer.... is een algemene uitspraak onder motor rijders en 't is echt zo. Het zit in zo'n klein hoekje en ik ben nu 2x gegaan (2 x fiets totall loss) en beide keren was het niet m'n eigen schuld. De laatste keer was trouwens ook met grind, wegbeheerder aansprakelijk gesteld en alles netjes vergoed gekregen.
Succes met de afhandeling en blij dat je zelf dit stukje kon typen!
 
wow sterkte man

gelukkig nog heel, en motor kan je maken of nieuwe kopen :+
 
Fijn dat je er zo goed van af gekomen bent................je grote geluk is dat je over je stuur bent gevlogen.
Dat kost namelijk het grootste gedeelte van de motorrijders het leven.........."stuur in de maag krijgen".
 
Succes ermee ;)

En inderdaad, ik denk het ook: Iedereen gaat een keer, op een enkele uitzondering na....
 
Officieel is ie niet meer veilig, maar dat moet je zelf effe bekijken.
Maar vind je het mooi om met zo;n schade rond te rijden????

Hoe ben je verzekerd? Bij All-Risk gewoon opgeven, dan wordt die ook vergoed........
 
Als je net zegt dat je blij was dat je een helm ophad, zou ik nu niet twijfelen of deze nog wel veilig is of niet. Het is zo belangrijk om een goede helm te hebben, dat ik het niet zou proberen om nog met deze te blijven rijden.
 
Ik rij 2 jaar in september en ben de tel al kwijt hoeveel keer ik er al naast gelegen heb :X

Gelukkig nog nooit heel ernstig en meestal aan lage snelheid.
(zo heb ik 2x in 5 minuten gevallen met mijn sm 2x door uit te glijden op grind 1ste keer onderuit geremd toe ik de bocht (krappe) inkwam en 2e keer gwn met de achterrem dicht geschoven (moest uitwijken/remmen over grind voor iemand die gestopt was) en werd over de motor gekatapulteerd waneer de band terug grip kreeg op het asfalt toen ik een paar meter later bijna stilstond |(

Ook met diezelfde sm tegen 60 onderuit geschoven bij het uitkomen van een rotonde achterwiel breekte uit zonder waarschuwing toen ik op het gas ging + grote hellingshoek (wss diesel ofzo B| )

Schade in totaal 50€ *D

Met 125je KD proberen doen tegen 20km/h ofzo in onoverzichtelijk bochtje lag het vol met grind |( heb motortje moeten neerleggen..

Schade 0€ ik heb het geld terug gekregen van verzekering toen een l*l zonder kijken en zonder richtingaanwijzer een straat indraaide en mij van de motor reed (was net aan het inhalen) dus heb maar gezegd dat die krassen op de uitlaat/stuur en gebroken hendel waren door die koekblikker in zijn golfje :Y

Met speed four gevallen in de sneeuw (begon heel hard te sneuuwen en op 5 min tijd was heel de snelweg ondergesneeuwt) en uitwijken voor vrachtwagen+ sneeuw lukt niet zo goed dus motor moeten neerleggen en 500€schade :(

Met mijn husaberg ook al 3x gevallen 1 "crash" staat op youtube toen ik juist mijn remhendel brak en dan nog 2x in één week en 100km tijd de gracht ingereden :X (was juist zo blij dat ik al 4000km niet gevallen was _O- )

Dat was het zo ongeveer ben wss nog wel een valpartij vergeten ofzo :+

Oja motor van rijschool total loss gereden :o
 
Laatst bewerkt:
Beetje een brokkenpiloot of niet? :9
Nja op sm voel ik mij een held en rij er erg hard mee op de kleine wegjes :] jammer dat ik soms mijzelf wat overschat als ik dan de gracht inga ofzo |(
Op wegmotoren valt het mee kwa "crash gehalte"
op 12 000 km maar 1 noemenswaarige valpartij gemaakt (die in de sneeuw) en ben zeker dat dat niet zou gebeurd zijn moest ik niet voor een opleiding naar daar MOETEN rijden maarja je moet wat als je alleen motor rbw hebt :Y

En die van de rijschool telt niet mee :P en die keer dat een auto mij omver reed ook niet want ik was niet in fout :+

maar op sm ligt mijn gemiddelde bijna op 1x/1000km gelukkig zijn die dingen gemaakt om te vallen en kost het allemaal niet veel 8-)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan